سئو

نحوه نوشتن یک مطالعه موردی موثر و کارآمد

در مورد مطالعات موردی ارائه نمونه های واقعی در مورد نحوه برآورده کردن نیازها و خواسته های مشتری و کمک به تحقق اهداف آنها است.

یک مطالعه موردی عمیق و جامع به شما کمک می کند تا مشتری بالقوه خود را به مشتری واقعی تبدیل کنید و بدین وسیله موفقیتهای خود را برجسته سازید. همچنین مطالعه موردی کمک می کند تا مشتریان بالقوه در یابند چگونه می توانند با کمک و راهنمایی شما اهداف خود را محقق سازند.

با این حال، نحوه نگارش مطالعه موردی می تواند کمی چالش برانگیز باشد. از این رو در این مقاله نکات عملی به شما ارائه می دهیم که می تواند در نحوه نگارش مطالعه موردی، جمع آوری اطلاعات پیش زمینه و همینطور شناسایی معیارهای کلیدی به شما کمک کند. پیشنهاد ما این است برای بیشتر شدن اطلاعات مقاله را مطالعه بفرمایید.

نکات نوشتن مطالعه موردی

1. درباره شخصی بنویسید که مشتری ایده آل شما میتواند با او ارتباط برقرار کند

آیا میدانید مشتری ایده آل شما چه کسی است؟ اگر چنین شخصی در صنعت آموزش قرار دارد، بنابراین مطالعات موردی خود را در مورد مشتریان دانشگاه بنویسید. اگر چنین مشتری در صنعت خودرو حضور دارد، آنگاه مطالعات موردی خود را پیرامون قطعات و لوازم جانبی خودرو قرار دهید.

هدف این است که به مشتریان بالقوه خود نشان دهید:

– در صنعت آنها راحت هستید.

– نیازهای خاص صنعت آنان را درک می کنید.

– می توانید نتایج هدفمند در صنعت آنان ارائه دهید

به این موضوع در سطح کوچکتر فکر کنید. به عنوان مثال، اگر به مطالعه پست وبلاگ مربوط به یک راهنما بپردازید، مشاهده می کنید که اکثر پست ها برای یک خواننده متوسط طراحی شده است.

اما زمانی که با یک پست ویژه که به طور خاص نیازهای شما را در نظر گرفته (مثلاً بازاریابی آنلاین برای صنعت سلامت ) روبرو می شوید، آنگاه شما بهتر میتوانید اطلاعات را درک کرده و از آنها استفاده کنید.

در مورد مطالعات موردی نیز چنین است. افرادی که در صنعت خود با چنین نتایجی در مطالعه موردی روبرو می شوند، همین نظر را دارند که می توانند از نتایج آن به خوبی استفاده کنند. می‌توانید مقاله را برای ایده های جذاب مطالعه بفرمایید.

2. از داستان سرایی استفاده کنید

داستان سرایی یک ابزار استراتژی بازاریابی قدرتمند است. در یک مطالعه موردی قدرتمند خواننده امکان می یابد تا مشتری مطالعه موردی را به شکل زیر بشناسد:

– مشتری نمونه کیست و چه کاری انجام می دهد؟

– هدف مشتری چه بوده است؟

– نیاز مشتری چه بوده است؟

– شما چگونه توانسته اید نیازهای او را برآورده سازید و به او در رسیدن به اهداف کمک کنید؟

با این حال، بعد از نوشتن مطالعه موردی متوقف نشوید. آن را به روز رسانی کنید و با مشتری نمونه ادامه دهید تا نشان دهید مشتریان می توانند از مزایای طولانی مدت مطالعه موردی بهره مند شوند. از این رو به خوانندگان نشان میدهید که شما نه تنها به نیازهای کوتاه مدت آنها بلکه به نیازهای بلند مدت آنها نیز فکر می کنید.

3. یک مطالعه موردی ساده بنویسید

هیچکس مایل نیست با یک متن بزرگ و حجیم روبهرو شود، حتی اگر آموزنده و جالب باشد. خواندن مطالعه موردی نیز مانند پست وبلاگ باید کوتاه و آسان باشد.

در نوشتن مطالعه موردی سعی کنید از عناصر قالب بندی خوب مانند آنچه که در نوشتن مقاله، پست وبلاگ و غیره استفاده می کنید، بهره ببرید. به عنوان مثال از موارد زیر در نوشتن مطالعه موردی استفاده کنید:

– عناوین

– تصاویر

– فهرست بولت دار

– متن بولد شده و یا مورب

این عناصر علاوه بر ارتقا دادن سئو وب سایت شما، به خوانندگان کمک می کند مهمترین قسمت های مطالعه موردی را پیدا کرده و یک تصویر کلی از آنچه که کسب و کار شما ارائه می دهد به دست آورند.

علاوه بر محتوای متنی از عناصر چند رسانه ای مانند فیلم، تصویر و همینطور pdf برای جذابیت بیشتر مطالب خود استفاده کنید.

4. در نوشتن مطالعات موردی از اعداد واقعی استفاده کنید

آیا تا به حال به یک مطالعه موردی برخورد کرده اید که در آن با عباراتی مانند «ترافیک دو برابر شده» به کار رفته اما ندانید که این دو برابر به معنی 200 در برابر 100 و یا 20000 در برابر 10000 است؟ بنابراین سعی کنید در نوشتن مطالعات موردی از اعداد دقیق و روشن استفاده کنید. با این تکنیک محتوای خود را قابل بارورتر ساخته و به ایجاد اعتماد برند خود کمک می کنید.

مطالعات موردی شما باید تا حد ممکن دقیق باشد. بنابراین از به کار بردن عبارت هایی مانند «دو برابر شدن ترافیک وب سایت» خودداری کنید و به جای آن از تعداد دقیق و خاص استفاده کنید. در این میان میتوانید اعداد را به شکل نمودار، گراف و یا داده های تحلیلی ارائه دهید.

به یاد داشته باشید که همه افراد به اندازه شما با فناوری تحلیل آشنا نیستند. بنابراین مهمترین داده ها را برجسته کرده و اهمیت آن را به کمک اعداد و ارقام مشخص کنید.

با این کار خواننده در می یابد که به عنوان مثال، ترافیک وب سایت از کجا شروع شده و به کمک شما به کجا ختم می شود. استفاده از تصاویر قدرت بیشتری به محتوای شما می بخشد و به خواننده کمک میکند تا دریابد چگونه از کمک شما می تواند برای بهبود شرایط خود استفاده کند.

5. در مورد استراتژی های خاص خود در مطالعه موردی صحبت کنید

خوب، ترافیک وب سایت و یا فروش شما دو برابر شده است. اینطور نیست؟ چگونه آن را انجام دادید؟ اینجا همان جایی است که باید در مورد محصولات و خدمات خود و نحوه رسیدن به نتایج مطلوب به کمک آنها صحبت کنید.

تنها به گفتن این نکته بسنده نکنید که خدمات بازاریابی آنلاین شما به چنین نتایجی منجر شده است. به جای آن، بیان کنید که به کمک یک کمپین سه ماهه در شبکههای اجتماعی با تمرکز بر فیس بوک، یوتیوب و ۵ ماه کمپین لینک سازی رتبه بندی افزایش یافت و فلان نتایج به دست آمد.

نگران فاش شدن اسرار خود نباشید. هدف، آگاهی از برند و دستیابی به رهبری بازار است، به طوری که نشان دهید در کار خود خبره هستید.

6. از قالب محتوایی مختلف استفاده کنید

در نحوه نگارش مطالعه موردی همواره از فرم داستانی استفاده نکنید. می توانید از قالب های دیگر مانند مصاحبه استفاده کنید و در آن از مشتریان خود بخواهید به مجموعه ای از سوالات از پیش تعیین شده پاسخ دهند و در مورد نیازها، اهداف و نحوه برآورده شدن آنها صحبت کنند.

نقل قول از طرف مشتری باعث می شود تا مطالعه موردی بیش از پیش با مشتری ایده آل ارتباط برقرار کند.

همینطور از قالب اینفوگراف، وبینار و حتی پادکست برای نوشتن مطالعه موردی خود استفاده کنید. تنها از قالب نوشتاری استفاده نکنید، بلکه در این زمینه خلاق باشید. دریابید کدام نوع محتوا واکنش بهتری دریافت میکند.

7. برای خوانندگان مختلف بنویسید

برخی از افراد از مطالعه لذت میبرند، در حالی که برخی دیگر فایل صوتی تصویری و یا حتی ارائه بصری را ترجیح می دهند. بنابراین در هنگام نوشتن مطالعه موردی نوع محتوا نویسی را در نظر گرفته و بر اساس آن هدف گذاری کنید.

مزیت ویدیو یوتیوب و اینفوگراف این است که این نوع محتواها به راحتی قابل اشتراک هستند.. به این معنی که مطالعه موردی علاوه بر این وبسایت شما می تواند در مکان های دیگر نیز به نمایش گذاشته شود. این امر موجب دسترسی به مشتریان بالقوه بیشتر میشود.

در این زمینه می توانید یک پادکست، یک ویدیو یوتیوب و یا یک اینفوگراف جذاب تولید کنید.

همچنین می توانید از قالب های محتوایی دیگر مانند کتاب الکترونیک، پست وبلاگ راهنما و یا راهنمای منبع استفاده کنید.

8. دسترسی به مطالعه موردی را آسان سازید

فایده اینکه یک محتوای عالی بنویسید، اما کسی قادر به یافتن آن نباشد چیست, بنابراین اطمینان یابید که مطالعه موردی شما به خوبی سازمان یافته و به راحتی قابل دستیابی است. در زیر نمونه ای از چند مطالعه موردی خوب که در سایت آمده که دارای دسترسی آسان هستند معرفی شده اند.

• خدمات وب سایت آمازون

در این وبسایت مطالعات موردی درست در صفحه اصلی قرار دارند. همچنین، دسترسی به مطالعات موردی صنعت ساخت و ساز، خدمات مالی، سلامت و غیره به راحتی در دسترس هستند.

• Drupal

دروپال مطالعات موردی خود را روی تصاویر اصلی وب سایت خود قرار می دهد. به اینصورت خوانندگان مجبور نیستند برای یافتن مطالعات موردی در سایت سرگردان شوند.

نتیجه گیری

یک مطالعه موردی موفق با تحقیق آغاز می شود. از مشتریان خود بخواهید تا یک فرم نظرسنجی را پر کنند. از این طریق در می یابید که چگونه می توانید به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کنید. اطمینان یابید که نتایج خاص را جستجو کنید.

توضیح دهید چگونه نوشتن یک مطالعه موردی می تواند به آنها در آگاهی از برند کمک کند. به یاد داشته باشید که یک مطالعه موردی بسیار قدرتمند و موثر باعث ایجاد اعتماد بین شما و مخاطب گشته و می تواند به مخاطبان بیشتر دست یابد.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید