سئو

نقطه صفر سئو؛ برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟

در دوره نقطه صفر سئو چه می‌آموزیم؟

محتوای این کارگاه برای افرادی طراحی شده است که به تازه‌گی با حوزه سئو آشنا شده و تصمیم دارند تا با یادگیری آن مسیر شغلی خود را برای آینده بسازند. در این ویدئو 2 ساعته تمرکز ما بر ارائه مفاهیم اصلی سئو و معرفی منابع ارزشمند برای یادگیری هرکدام از آن‌ها است. محتوای ارائه شده به 6 بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  1. موتور جستجو؟ چرا تجربه از محتوا مهم‌تر است
  2. مفهوم سئو؛ از نگاه متخصصین و فعالین این حوزه
  3. مسیر یادگیری؛ بازوهای اصلی برای موفقیت در سئو
  4. الگوریتم‌های گوگل؛ صغحات اینترنتی چطور آنالیز می‌شود
  5. سفید، سیاه، خاکستری؛ مرزبندی تکنیک‌های سئو
  6. منابع یادگیری؛ چطور دانش خود را به‌روز کنیم؟
1

گوگل موتور جستجو نیست!

چرا خلق تجربه از تولید محتوا مهم‌تر است؟

38 دقیقه

در بخش اول نگاه عمیق‌تری به گوگل و عملکرد آن در تحلیل محتوای اینترنت و رفتار کاربر خواهیم داشت. با بررسی داده‌های آماری و تحلیل نتایج جستجو، هوش مصنوعی گوگل و اهداف‌ش برای آینده را بهتر می‌شناسیم.

2

درک مفهوم سئو

از نگاه متخصصین و فعالان این حوزه

۱۸ دقیقه

برای آن‌که به تعریف بهتری از مفهوم سئو برسیم، نظرات 10 نفر از متخصصین سئو را بررسی کرده و مهم‌ترین نکاتی که به آن اشاره کرده‌اند را استخراج می‌کنیم. از این نکات برای ترسیم مسیر یادگیری و شناخت مفاهیم مورد نیاز برای موفقیت در سئو استفاده می‌کنیم. برای مطالعه مفهوم سئو از نگاه متخصصین سئو ایرانی و خارجی می‌توانید به صفحه سئو چیست مراجعه کنید.

3

مسیر یادگیری

بازوهای اصلی برای موفقیت در سئو

10 دقیقه

کلمات کلیدی که در نظرات متخصصین مشاهده کردیم را جمع‌آوری کرده و براساس آن یک مسیر ایده‌آل برای کسب دانش، تجربه و مهارت در حوزه سئو طراحی کرده‌ایم. در این بخش از لحظه تصمیم‌گیری تا تبدیل شدن به یک متخصص سئو را به صورت گام به گام با هم مرور خواهیم کرد.

4

الگوریتم‌های گوگل

صفحات اینترنت چطور آنالیز می‌شوند؟

24 دقیقه

اگر کمی به سئو علاقه‌مند بوده و در این حوزه مطالعاتی کرده باشید؛ حتما با الگوریتم‌های گوگل و عملکرد آن‌ها در تحلیل صفحات و رتبه‌بندی نتایج آشنا هستید. در این مرحله تمرکز ما بر تشریح جزئیات این الگوریتم‌ها نیست بلکه در مورد فلسفه طراحی آن‌ها توسط گوگل و تاثیری که بر دنیای سئو داشته‌اند صحبت می‌کنیم. البته در پایان ویدئوهای تکمیلی و یک کتاب تخصصی برای یادگیری بهتر هریک از این الگوریتم‌ها به شما معرفی خواهیم کرد.

5

سفید، سیاه یا خاکستری؟

مرزبندی تکنیک‌های سئو

۱۸ دقیقه

در بخش پنجم با مفاهیم مهمی شامل رنگ‌بندی و مرزبندی تکنیک‌های سئو آشنا می‌شویم و می‌آموزیم که هیچ‌یک از تکنیک‌های سئو ذاتا سیاه یا سفید نیستند! هر روشی که برای بهبود سئو یک سایت استفاده می‌شود با تکرار و زیاده‌روی می‌تواند به یک فاکتور منفی تبدیل شده و جایگاه ما در نتایج جستجو را کاهش دهد. در پایان این بخش با مفهوم سئو منفی آشنا شده و درک می‌کنیم که چقدر در دنیای امروز چنین رفتارهایی امکان‌پذیر است.

6

منابع یادگیری سئو

چطور دانش خود را به‌روز کنیم؟

۲۲ دقیقه

دانش سئو هر روز در حال تغییر است! با ورود تکنولوژی‌های جدید به فضای اینترنت و تغییر رفتار کاربران هنگام جستجو و خرید؛ الگوریتم‌های گوگل نیز به‌روزرسانی شده و مفاهیم تازه‌ای به ادبیات حوزه سئو افزوده می‌شود. به همین دلیل همیشه باید در حال مطالعه و یادگیری باشیم، برای این کار پیش از هر چیز به منابع ارزشمند و قابل اعتماد نیاز داریم. در این بخش منابع فارسی و انگلیسی برای یادگیری مفاهیم و دنبال کردن اخبار سئو را به شما معرفی می‌کنیم.

ویدیو‌های تکمیلی

آموزش‌های تخصصی و موضوعی

540 دقیقه

همچنین 1 ساعت ویدیو برای شناخت بیشتر الگوریتم‌های مختلف گوگل و در ادامه ۴ ساعت ویدیوی آموزشی مرتبط با مسیر شغلی، بازار کار، قیمت‌گذاری پروژه‌های سئو و میزان درآمد را در دسترس شما قرار داده‌ایم.

مسیر شغلی متخصصین سئو

120 دقیقه

نحوه همکاری و قیمت‌گذاری پروژه‌های سئو

65 دقیقه

10 گزارش سریع و کاربردی برای ارائه به کارفرما

47 دقیقه

آشنایی با الگوریتم‌های گوگل

۵۰ دقیقه

گزیده‌ای از 7 کارگاه تخصصی سئو

۴۲۰ دقیقه

سوالات متداول

سوالات بیشتر

برای شرکت در این دوره چه پیش‌نیازهایی لازم است؟

این دوره به شکلی طراحی شده که بدون هیچ سابقه و دانشی در حوزه سئو از آن بهره بگیرید. هدف ما از ارائه این دوره کمک به افرادی است که قصد ورود به حوزه سئو دارند ولی درک درستی از پیچیدگی و گستردگی آن ندارند. در ابتدا شما را با مفاهیم اصلی سئو آشنا می‌کنیم و در ادامه مسیری که برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو پیش‌روی شماست ترسیم خواهیم کرد.

چرا دوره مقدماتی 13 ساعت است؟ برای شروع طولانی نیست؟

محتوای اصلی دوره که در آن مسیر یادگیری سئو و بخش‌های مختلف آن را معرفی می‌کنیم ۲ ساعت است. نزدیک به ۱ ساعت ویدیو برای معرفی الگوریتم‌های گوگل در این دوره قرار داده شده و در ادامه ۴ ساعت ویدیوی آموزشی مرتبط با مسیر شغلی، بازار کار، قیمت‌گذاری پروژه‌ها سئو و میزان درآمد را در دسترس شما قرار داده‌ایم.

همچنین این دوره شامل ۶ ساعت آموزش تخصصی است که گزیده‌ای از ۷ دوره تخصصی آموزش سئو را در اختیار شما می‌گذارد تا دید بهتری نسبت به هر یک از این تخصص‌ها داشته باشید.

بعد از این دوره امکان کار در حوزه سئو و استخدام خواهم داشت؟

هدف این دوره معرفی مسیر شغلی در حوزه سئو و آشنایی با مفاهیم اصلی است. با گذراندن آن دانش و تجربه کافی برای استخدام در این زمینه را نخواهید داشت. اگر به سئو علاقه‌مند شدید پیشنهاد می‌کنیم منابع معرفی شده را مطالعه کنید و دانش خود را در این حوزه ارتقا دهید.

فراموش نکنید که یادگیری سئو (مثل هر تخصص دیگری) محدود به مطالعه مقاله یا مشاهده ویدئوهای آموزشی نیست. برای آن‌که عمق یادگیری خود را افزایش دهیم نیاز به تجربه و مهارت خواهیم داشت.

آیا با گذراندن این دوره امکان دریافت مدرک دارم؟

خیر، این کارگاه با هدف آشنایی اولیه و معرفی مسیر یادگیری سئو طراحی شده و شما تکنیک‌های سئو را در آن یاد نمی‌گیرید در نتیجه ارائه گواهی برای شرکت در این دوره منطقی به نظر نمیرسد.

0902-478-6858

مسیر یادگیری
مسیر پیشنهادی برای بهره بیشتر از محتوای دوره.

تجربه دانشجویان از این دوره

محتوای کامل در سایت منبع