سئو

نه تاکتیک برای استفاده از قدرت اینستاگرام در بازاریابی اجتماعی

آیا هنوز از اینستاگرام استفاده می کنید؟ بیایید ببینیم چگونه این بستر اجتماعی عالی می تواند به نفع شما در مسیر بازاریابی اجتماعی پیش رود. شاید شما هم مثل من فکر کنید. آیا شما هم فکر می کنید اینستاگرام از آن دسته شبکه های اجتماعی نیست که به درد شما بخورد؟ من به هیچ وجه در این زمینه متخصص نیستم، اما چند نکته وجود دارد که از زمان افتتاح یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام یاد گرفته ام. بیایید شروع کنیم و ببینیم چگونه این بستر اجتماعی عالی می تواند در زمینه بازاریابی اجتماعی به شما کمک کند.

چرا از اینستاگرام استفاده کنیم؟

در چند سال گذشته، اینستاگرام رشد چشمگیری داشته است. نشان می دهد که تعداد افرادی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند از سال 2012 چندین برابر شده است، بنابراین مشارکت در آن بسیار پرسود است.

Sprout Social

Sprout Social خاطرنشان می کند که پست های اینستاگرام نسبت به سایر پلتفرم ها جذابیت بیشتری دارند. برندهایی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند 58 برابر بیشتر از سایر پلتفرم ها، از جمله فیس بوک، نرخ تعامل داشته اند.

بازاریابی اجتماعی

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به صفحه آمار خود اینستاگرام بروید تا این موارد بسیار زیبا را ببینید. افراد در اینستاگرام به طور متوسط بیش از 80 میلیون عکس در روز به اشتراک می گذارند و 3.5 میلیارد لایک برای این پست ها ثبت می شود.بنابراین همانطور که می بینید اینستاگرام قطعاً مجرایی است که در استراتژی مربوط به بازاریابی اجتماعی خود به آن نیاز دارید.

‘اما اگر بیزینس من چندان محتوای بصری جالبی نداشته باشد چطور؟’

فرقی نمی کند که شرکت شما از نظر محتوای بصری تامین می شود یا خیر، شما همچنان می توانید با اینستاگرام شاهد یک بازاریابی اجتماعی عالی باشید. من شخصا از ارسال پست ها و استوری هایی از روزمره ی خود در آنجا به عنوان منبع تامین محتوای بصری و پست، استفاده کردم. راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از اینستاگرام استفاده کنید که اگر شما از نظر محتوای بصری هم چیز شگفت انگیزی برای ارائه نداشته باشید، اما همچنان برایتان جواب دهد.

تجربه من از اینستاگرام (تا اینجای کار)

در ماه جولای امسال، من یک کاربر غیر اینستاگرامی بودم. سرانجام، در ماه اوت، تیم بازاریابی اجتماعی من و در نهایت خود من اولین حساب کاربری خود را در اینستاگرام باز کردیم. من شگفت زده شدم وقتی فهمیدم چه چیزی را از دست داده بودیم. از طریق مشارکت و تعامل 100٪ واقعی، بدون هیچ گونه تلاش شخص ثالث از طرف ما، و فقط با تلاش های مشارکت مستقیم، ما نزدیک به 200 دنبال کننده به دست آورده ایم. و هر پس جدیدی که ارسال می کنیم 40+ لایک، همراه با کامنت ها و DM های فراوانی جمع آوری می کند.

شبکه های اجتماعی جدید

این در حال حاضر بسیار جذاب تر از آنچه که ما در صفحه فیس بوک خود دیده ایم است. همچنین، متوجه شده ام که تعداد زیادی از آژانس های بازاریابی که به مشتریان هدف ما نزدیک می شوند، از اینستاگرام استفاده می کنند، و از اینکه چگونه می توانم سریعا با آنها ارتباط برقرار کنم و تعامل داشته باشم شگفت زده شده ام. داشتن اکانت اینستاگرام حتی منجر به جذب چند مخاطب ایمیلی هم شده است. همه اینها از آنجایی شروع کرد که من به راه اندازی یک اکانت برای شرکتم در یکی از شبکه های اجتماعی جدید فکر می کردم که چند ماه قبل تقریبا اینطور به نظر می رسید که ارزشش را نخواهد داشت.

9 روش عالی برای بیشترین بهره گیری از اینستاگرام

1. یک برنامه عالی ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

اینستاگرام چندان رسمی به نظر نمی رسد و این بدان معناست که بسیاری از شرکت ها هنگام ارسال مطلب در این اپ، کمی سست می شوند. با این حال، برنامه ریزی برای اینستاگرام به همان اندازه ی هر پلتفرم دیگری اهمیت دارد.

می توانید هر چند روز یک بار تا یک هفته یک بار تایم های مختلف زمانی را امتحان کنید تا ببینید میزان تعامل افراد با پیج شما در هر کدام چگونه پیش می رود. ربکا همچنین عنوان می کند که شرکت خطوط هوایی ویرجین فقط یک بار در هفته پست می گذارد اما نتایج بسیار خوبی را در رسانه های اجتماعی دریافت می کند.

2. تصاویر شما باید با کیفیت بالا باشند.

یک مثال عالی تصویر Dominos Pizza است. در حالی که قطعاً سرگرم کننده است، کیفیت پایین عکسها واقعاً جذابیت موضوع را از بین می برد

ابزار برای ایجاد تصاویر

در عوض، از تصاویر باکیفیت محصولات خود استفاده کنید، با تلفن هوشمند خود عکس های عالی بگیرید و مطمئن شوید که همه چیز درجه یک باشد. شما حتی می توانید تصاویر یا میم های نقل قول فوق العاده خود را با اپلیکیشن هایی مانند Canva ادیت کنید، و اطمینان حاصل کنید که هر تصویری که دارید بهترین تصویر ممکن برای اینستاگرام است. من از این ابزار برای ایجاد تصاویری که در اینستاگرام خود نشان داده ایم استفاده می کنم، مانند این:

3. از هشتگ ها به خوبی استفاده کنید (و از آنها زیاد استفاده کنید).

هشتگ ها قایق نجات شما در بحث تعامل با اینستاگرام هستند، بنابراین باید مطمئن شوید که از آنها استفاده می کنید و به خوبی هم استفاده می کنید.همانطور که در پست من در بالا مشاهده می کنید، من از هشتگ ها استفاده می کنم و تا به حال تعداد زیادی فالوور و لایک از آنها دریافت کرده ایم.

کلمات کلیدی مربوطه را تگ کنید تا مطمئن شوید که به مخاطب مناسب دسترسی دارید. به عنوان مثال، اگر لوازم حمام می فروشید، #حمام را و هر چیزی که به محصولات شما مربوط می شود مانند #حمام_حبابی و غیره را هشتگ گذاری کنید. به راحتی می توان فهمید که کدام هشتگ ها بیشترین جذابیت را دارند. هنگامی که شروع به تایپ # و کلمه خود می کنید، اینستاگرام تعداد پست هایی را که درباره آن کلمه گذاشته شده است نشان می دهد.

استفاده از هشتگ های زیاد

از استفاده از هشتگ های زیاد نیز نترسید. آماری واقعاً شگفت انگیز را نشان می دهد: پست های اینستاگرامی که دارای 11، بله 11 هشتگ یا بیشتر هستند، 71٪ بیشتر افراد را با خود درگیر می کنند.

4. تصاویر و فیلم های اینستاگرامتان را در سایت خود قرار دهید.

این می تواند راهی عالی برای تبلیغ حساب جدید شما برای افرادی باشد که مرتباً از سایت شما بازدید می کنند و مشتریان شما را دنبال می نمایند.

5. برخی از برنامه های فوق العاده مفید اینستاگرام را پیدا و از آنها استفاده کنید.

برنامه هایی که به شما امکان پست مجدد پست های عالی مشتریانتان را می دهند، فراموش نکنید که به ایجاد یک رابطه بین تجارت و مشتری کمک می کند و باعث توسعه نام تجاری شما می شود.

6. از اینستاگرام به عنوان یک فرصت عالی برای شبکه سازی استفاده کنید.

خوب، اگر به شما بگویم اینستاگرام در واقع یک فرصت شگفت انگیز دیگر برای ارتباط با کسانی است که در صنعت شما هستند، چه؟

به گفته کیم گرست در هافینگتون پست، شما می توانید با برقراری ارتباط با دیگران از طریق عکس و لایک، دنبال کردن دیگران پس از دنبال کردن شما و البته استفاده از هشتگ ها، با افراد بسیاری ارتباط مفید برقرار کنید.

7. از تبلیغات اینستاگرام برای شرکت خود استفاده کنید.

استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای تجارت شما مناسب خواهد بود. فرمت های تبلیغاتی جدید بسیار خوبی وجود دارد که می توانید از آنها برای پیدا کردن بهترین نوع برای شما و کسب و کار خود در اینستاگرام استفاده کنید.

8. هرگز لینک هایی را در کپشن عکس اینستاگرام خود به اشتراک نگذارید.

با این حال، این لینک ها به لینک های قابل کلیک برای دنبال کنندگان اینستاگرام شما تبدیل نمی شوند. فقط شبیه مجموعه ای از کاراکترها به نظر می رسند که برای بینندگان شما آزاردهنده است.

در عوض، وقتی چیزی در مورد یک محصول یا خدمات خود ارسال می کنید، افراد را به کلیک روی لینک موجود در بیوگرافی خود راهنمایی کنید. آنها می توانند به راحتی روی آن کلیک کرده و به سایت شما سر بزنند تا همه ی چیزهایی را که ارائه می دهید را بررسی نمایند. هنگام ویرایش بیوگرافی، لینک خود را در قسمت ‘لینک’ قرار دهید و آن را در پست خود ذکر کنید.

9. آمار صفحه اینستاگرام خود را دنبال کنید و برای اطمینان از رشد مداوم، آن را دستکاری کنید.

همچنین، می توانید از ابزارهای تحلیلی فوق العاده ای مانند Iconosquare برای یادگیری بهتر فعالیت های حساب کاربری خود و همچنین عادات دنبال کننده هایتان استفاده کنید.

اگر عکس نگیرید انگار اتفاق نیفتاده بوده!

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید