سئو

نکات کاربردی در بازاریابی محتوا-بخش سوم

در ادامه مطلب قبلی توجه شما را به ادامه 40 نکته کاربردی در که تیم page traffic ارائه داده‌اند، جلب می‌کنیم.

O. پیوسته دنبال ایده های جدید برای تولید محتوا و فرصت های (Opportunity) بازاریابی باشید.

ایده های بسیار زیادی هستند که می توانند در تولید محتوا و افزایش بازدید سایت شما موثر باشد. به خاطر داشته باشید همواره داستان سرایی می تواند معجزه کند. مثلا بیاید از ابتدای شروع استارت زدن کسب و کارتان خاطره بگویید. یا حتی نکات آموزشی و نقاط تاریک کسب و کارتان را برای کاربران بازگو کنید. اینکه اگر کدام کارها را نمی‌کردید بیشتر پیشرفت می‌کردید یا از کدام مسیر پیش می رفتید زودتر کسب و کارتان را توسعه می‌یافت.

معمولا کاربران با سوالات متعدد و متنوعی رو به رو هستند که شما می توانید یک لیست از تمام سوالات آن‌ها تهیه کنید و در قالب یک پست به همه‌ی آن سوالات پاسخ دهید. برای اینکه در بازاریابی محتوا موفق ظاهر شوید همیشه به بررسی سایت خود بپردازید و آن را با رقبای مطرح آن حوزه مقایسه کنید و نقاط ضعف خود را بیابید و هر چه سریع تر آن ها را برطرف کنید. وقفه انداختن کارها باعث می‌شود رقیبان بیشتری اضافه شود.

آهسته و پیوسته قدم بردارید!

همیشه در هنگام پست گذاری از خود این سوال را بپرسید که هدف من از انتشار این پست چیست و قرار است چه پیامی را به مخاطب انتقال دهد؟ شما می‌توانید اهداف بلند مدتی را در ذهن داشته باشید و به شکل آهسته و پیوسته اهداف خود را پیش ببرید. رمز موفقیت شما در این است که سعی نکنید در کم ترین زمان بیشترین بازدهی را ببنید. این کار نیازمند صبر و مداومت است

حتی می توانید به سوالات بنیادی تری در ذهن خود پاسخ دهید. مثلا شغل رویایی شما چه بوده است و آیا به آن نزدیک شده اید یا خیر. بهترین الگو ها در زندگی شما چه اشخاصی بوده اند که شما همیشه فعالیت‌های آنان را سرلوحه کار خود قرار می‌دادید.

در لینکدین عضو شوید

یک فضایی که می‌توانید برای پیشرفت کسب و کار شما موثر باشد این است که در لینکدین عضو شوید و در آن جا دائما مشغول پست گذاری و ارتباط گیری با کاربران شوید زیرا که این محیط می‌تواند به معرفی برند شما کمک کند و کاربران به شکل تخصصی تری بتواندد با شغل و حرفه شما ارتباط گیرند.

یکی دیگر از ترفندهای بازاریابی این است که تولید کنید و درباره یک محصول یا یک خدمت دیدگاه‌ها و ابعاد مختلف مسئله را بررسی کنید. این موضوع هم به شما کمک می‌کند و هم برای کاربران جذاب خواهد بود.زیرا کاربران عاشق آنالیز کردن و مطالعه انتقادات راع به محصولات و خدمات هستند.

P. در وبسایت حضور یابید و در آن فعالیت را آغاز کنید. محتوای بصری تولید کنید و آن‌ها را به محتوای خود بچسبانید. همچنین می توانید به گروه مرتبط با موضوع فعالیت خود ملحق شوید تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید. همواره داشتن بازدید کننده بیشتر بهتر است.

محتوای خود را متحد کنید

T. پیوستن به Twitter از واجبات است. تصاویر و هشتگ های مرتبط استفاده کنید تا محتوای خود را تقویت کنید.

U. بر تجربه کاربر تمرکز کنید. (UX یا به تنهایی یک تخصص محسوب می‌شود.) محتوا بدون تجربیات مانند یک روزنامه می شود که هر کسی می تواند شبیه آن یک محتوای عالی تولید کند. در حالی که محتوای شامل تجربیات کاربران را هر کسی نمی تواند داشته باشد

گسترش محتوا و برند شما

X. افق خود را گسترش دهید. تنها در یک وبلاگ ننویسید. انتشار محتوا در سایر وبلاگ‌ها یا سایت‌های صنعت شما (guest blog) محتوا و برند شما را گسترش می‌دهد.

ترافیک سایت

Z. بسیار خب! من از این ایده استفاده کردم: ترافیکی که بابت آن هزینه پرداخت شده و اهرم ارتباطات شخصی به ذهنم می‌رسند. پیشنهاداتی برای این نوع ترافیک می‌تواند تبلیغات فیس بوک، یا اسپانسرهای توییتر باشد.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید