سئو

چگونه تولید محتوا خلاق و حیرت برانگیزی انجام دهیم؟

منظور از تولید محتوا خلاق محتوایی است که علاوه بر این که برای کاربر مفید واقع می شود و سوالات را جواب می دهد، برای او جذاب باشد و از خواندن آن لذت ببرد. محتوای شما هر چقدر هم مفید و کاربردی و منحصر به فرد باشد اما اگر جذابیت های لازم را نداشته باشد برای کاربر خسته کننده می شود. تولید محتوای خلاق لزوما دشوار نیست. هیچ چیزی بدتر از آن نیست که فقط بنشینید بنویسید در حالی که چیزی برای نوشتن ندارید. مخصوصا وقتی که کسب و کار شما وابسته به تولید محتوا خلاق و مداوم باشد. بازاریابی محتوا در ابتدای کار ساده ای نیست.

گاهی اوقات پیش می آید که در تولید محتوا شکست میخورید و مخاطبان وب سایت به سادگی از خواندن محتوا شما کناری گیری می کنند و در این حالت شما تنها زمان و انرژی خود را هدر داده اید. بهترین راه جلوگیری از این کار تولید محتوا خلاق است. مغز شما مدام باید در حال پیدا کردن ایده ها و مفاهیم تازه باشد. خلاقیت چیزی نیست که در صورت تقاضا، ذهن شما به صورت خودکار به آن برسد.

اما شروع کار از آنچه که شما فکر میکنید آسان تر است. یکی از مهم ترین مرحله تولید محتوای خلاق داشتن استراتژی ها و روش های تولید محتوا است. برای تولید محتوا شما به یک سری نکات کلیدی احتیاج دارید که هنگام نوشتن آن ها در ذهن داشته باشید و به وسیله آن ها تولید محتوا انجام دهید.از آن جایی که میزان سرانه مطالعه در کشور ایران کم است بنابراین محتوای شما باید انقدر جذاب و خلاقانه باشد که کاربران آن را مطالعه کند.

تولید محتوا خلاق از طریق پیدا کردن منبع الهام

برای تولید محتوا خلاق یک منبع الهام برای خود پیدا کنید و با توجه به آن شروع به نوشتن کنید. به صورت مثال اکثریت طراحان برتر دنیا با الهام گرفتن از چیزهای مختلف توانسته اند طراحی های بی نظیر انجام دهند. مانند طراح ماشین بی ام دبلیو که با الهام گرفتن از یک کوسه آن را طراحی کرده است و یا معماران و ساختمان سازان متعدد با الهام گرفتن از طبیعت و عناصر مختلف ساختمان هایی را طراحی کرده اند که نماد از آن شهر به حساب می آید. تولید محتوا هم یک نوع طراحی ویژه برای کسب و کار شما به شمار می آید.

بنابراین برای تولید محتوا خلاق داشتن منابع الهام در ایجاد خلاقیت در شما کمک بسیاری خواهد کرد. پیدا کردن منبع الهام دریچه ای برای ایجاد خلاقیت در شما است. در قدم اول مشخص کنید که چه چیزی باعث تاثیر گذاری و الهام بخشیدن در شما خواهد شد. خودتان در در موقعیت های مختلف قرار دهید از موسیقی و طبیعت و یا حتی یاد آوری خاطره های مختلف استفاده کنید. موقعیت های ایجاد منبع الهام را خودتان برای خودتان به وجود آورید. حواس پرتی های فیزیکی نیز می تواند خلاقیت را از بین ببرد بنابراین یک محیطی ساکت و آرام برای خود پیدا کنید و بگذارید به تدریج خلاقیت در شما بیدار شود. از خلاقیت خود استفاده کنید اگر از آن استفاده نکنید هیچ گونه پیشرفت و بهبودی در آن پدیدار نمی شود.

ایجاد ایده برای تولید محتوای خلاق توسط کاربران

گاهی نیز برای تولید محتوا خلاق می توانید از کاربران سایت خود استفاده کنید. از آن ها سوال هایی بپرسید و بخواهید برای بهبود عملکرد وب سایت و همچنین تولید محتوا خلاق نظرات خود را ارائه دهند. نظر سنجی ها و فرم ها نیز جزئی از آن ها به شما می آیند. می توانید به منظور اینکه مخاطبان خود را ترغیب به ثبت نظرسنجی کنید جوایز و تخفیف هایی در نظر بگیرید. اینکه از مخاطبان خود بپرسید که چه می خواهند در واقع برای آنها ارزش قائل شدید و به نظر آن ها نیز احترام گذاشته اید. همچنین می توانید در سایت خود قسمتی به عنوان پرسش و پاسخ متداول ایجاد کنید و در آن جا به تمامی سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید.

خوب است بخوانید:

برای تولید محتوا خلاق می بایستی بتوانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از نیاز ها و خواسته ای آن ها اطلاع داشته باشید. چه فردی درون گرا باشید و چه برون گرا باید بتوانید با کاربران ارتباط برقرار کنید اگر فردی اجتماعی نباشید نمی توانید محتوا های خود را به خوبی منتشر کنید و مخاطب جذب کنید. اگر در سایت برقرای این ارتباط کمی دشوار به نظر می آید می توانید از صفحات اجتماعی مانند اینستاگرام کمک بگیرید در استوری ها نظرات آن ها را بخواهید، اگر هم دنبال کننده های زیادی ندارید بازم هم با همان تعداد دنبال کننده های کم به کار خود ادامه دهید و نظر آنها را جلب کنید.

استفاده نکردن از مطالب تکراری در تولید محتوا خلاق

زمانی که میخواهید تولید محتوا خلاقانه انجام دهید از مطالب تکراری در متن خود استفاده نکنید و از موضوعاتی که سایت های مختلف به ندرت و یا اصلا درباره آن صحبت نکردن کمک بگیرید. اگر محتوایی بنویسید که قالب یکسانی داشته باشد و تکراری باشد در واقع در تولید محتوا خلاق شکست خورده اید و جذابیت محتوا شما کاهش می یابد. همچنین می توانید محتوای خود را با تصاویر ، ویدئو ها و اینفوگرافی های مختلف ترکیب کنید.

تنها باید به این نکته توجه کنید که این نوع مطالب نیز تکراری نباشند و قادر باشند کنجکاوی مردم را تحریک کند. استفاده از مطالب تکرای علاوه بر کاهش مخاطب رتبه شما را در گوگل نیز پایین می آورد و ضرر بزرگی به شما میزند. اساس تولید محتوا خلاق، مطالب منحصر به فرد، جدید و به روز می باشد.

قدرت نگارش در تولید محتوا خلاق

تولید محتوا خلاق مهارت نگارش خلاقانه نیز می طلبد. برای اینکه تبدیل به یک نویسنده ی خلاق شوید به منظور اینکه بتوانید در بازاریابی محتوا موفق شوید می بایستی زیر و بم این کار را بدانید، مخاطبان خود را به خوبی بشانسید و بررسی کنید که چه قشری از جامعه اکثریت کاربران سایت شما را تشکیل می دهد. سپس با توجه به آن ها لحن و موضوع محتوای خود را انتخاب کنید.

تاثیر داستان سرایی در تولید محتوا خلاق

یکی از روش های بازاریابی تولید محتوا خلاق داستان سرایی است. داستان ها می توانند یک سری نکات کلیدی و اطلاعات مهمی را به کاربران انتقال دهند. با استفاده از داستان ها می توانید یک محتوای خلاقانه و جذاب ایجاد کنید. از آنجایی که داستان ها جذابیت بیشتری برای مردم نسب به مقاله های طولانی و یا آموزشی دارند توجه مخاطبان بیشتر جلب خواهد شد. حتی می توانید از قوه تخیل خود نهایت استفاده را ببرید و داستان های خلاقانه غیر واقعی اما هیجان برانگیز آموزشی نیز بنویسید. حتی می توانید کاربران خود را تشویق کنید که داستان های خود را نیز با شما در میان بگذارند. داستان سرایی یک روش به شدت کاربردی در تولید محتوا خلاق می باشد.

داستان سرایی هنری است که از گذشته تا به امروز در ملیت های مختلف جایگاه ویژه داشته است. داستان ها احساسات را برمی انگیزانند و قوه تخیل را درگیر می کند و باعث به وجود آمدن یک حس مشترک بین خوانندگان و نویسنده داستان می شود. دلایل مختلفی برای داستان سرایی وجود دارد از جمله سرگرمی، آموزش، تبادل اطلاعات و یا حتی فروش اما دلیل اینکه چرا داستان سرایی نسب به روش های دیگر تاثیر گذار است این است که داستان ها مفاهیم و اطلاعات سخت و پیچیده را به صورت خلاصه و ساده بیان می کند. اگر احساس می کنید که تولید محتوا سایت شما به سمتی می رود که تکراری و خسته کننده شده است از داستان سرایی برای تولید محتوا خلاق سایت خود استفاده کنید.

نتیجه گیری

تولید محتوا خلاق بهترین انتخابی است که باید بگیرید. تولید محتوا خلاق ملزم یادگیری، مطالعه، صرف انرژی است. محتوای خلاقانه ایجاد کنید سپس آن را بار دیگر بررسی کنید ایرادات آن را برطرف نمایید و دوباره شروع به کار کنید. اگر به طور مداوم این کار را به انجام برسانید و مطالب مفیدی به نوشته های خود اضافه کنید به طور حتم مخاطبان زیادی را جذب خواهید کرد و کسب و کارتان نیز گسترش می یابد. اگر انتخاب شما تولید محتوا خلاق و با کیفیت باشد نتیجه آن را در دراز مدت خواهید دید. خلاقیت یک عنصر تاثیر گذار در تولید محتوا با کیفیت است.

برای تولید محتوا خلاق تنها باید از خود خلاقیت به خرج دهید و آموخته ها خود را در تولید محتوا برای سایتتان پیاده کنید و با بهترین روش آن ها را به کار گیرید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید