سئو

هر آنچه که باید در مورد چقدر طول می‌کشد آدرس در گوگل ثبت شود باید بدانید

اگر کسب و کار و برندی دارید که به تازگی برای آن وب سایتی تأسیس کرده باشید دو دغدغه مهم در ابتدا خواهید داشت. چقدر طول می‌کشد آدرس در گوگل ثبت شود؟ معمولاً از این سؤال دو نوع برداشت متفاوت می‌توان کرد.

ثبت گوگل مپ

یکی اینکه آدرس وب سایتی که تأسیس کرده‌ایم بعد از گذشت چه مدت زمانی در گوگل ثبت می‌شود و برداشت دوم این است که آدرس محل کسب و کار یا شرکتی که داریم از زمانی که آن را در گوگل مپ ثبت می‌کنیم چقدر طول می‌کشد تا روی نقشه قرار بگیرد

در این مقاله ما به طور کامل پاسخ هر دو سؤالی که با دیدن جمله بالا به ذهن مخاطب می‌آید را خواهیم داد. پس لطفاً تا انتها متن را دنبال کنید و مطالعه نمایید تا درصورتی‌که سؤالی در این زمینه دارید پاسخ جامع و کاملی برای آن به دست آورید.

چقدر طول می‌کشد آدرس در گوگل ثبت شود و گوگل آن را تایید کند؟

در مرحله اول برای سؤال، چقدر طول می‌کشد آدرس در گوگل ثبت شود؟ قصد داریم به برداشت اولی که از این سؤال می‌شود بپردازیم. یکی از برداشت‌هایی که در هنگام مطرح شدن این سؤال برای شنونده به وجود می‌آید این است که بعد از گذشت چه مدت زمانی سایتی که تازه تأسیس کرده‌ایم در گوگل ثبت می‌شود.

گوگل ایندکس

شاید نحوه صحیح ارائه این سؤال بدین صورت باشد که چه مدت زمانی طول می‌کشد تا سایتی که به تازگی ایجاد کرده‌ایم توسط گوگل ایندکس شود. برای پاسخ به سؤال نمی‌توان عدد و رقم ثابت و دقیقی ارائه داد. زیرا معمولاً برای تمامی سایت‌ها این مدت زمان یکسان نیست و ممکن است بین 4 روز الی 4 هفته طول بکشد. حتی این عدد و رقمی که ارائه شد نیز دقیق و درست نیست. ممکن است سایتتان زودتر یا دیرتر توسط گوگل ایندکس شود.

چقدر طول می‌کشد آدرس در گوگل ثبت شود و تایید گردد

حال ممکن است بپرسید آیا راه و روشی برای تسریع این فرایند وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به سؤالتان می‌توانیم بگوییم بله: راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که کامل برایتان شرح خواهیم داد. پیش از اینکه بدانیم از چه راه‌هایی می‌توانیم به ثبت سایت خود توسط گوگل سرعت ببخشیم بهتر است بدانیم که فرایند ایندکس شدن سایت توسط گوگل دقیقاً به چه شکلی صورت می‌گیرد.

الگوریتم‌های جست و جو

این ربات از نظر سرعت سخت افزاری و فضای فیزیکی دارای محدودیت‌های بسیار زیادی است. اما با این حال ربات‌های گوگل پیوسته در حال پردازش اطلاعات میلیاردها سایتی است که در آن مشغول به فعالیت هستند، است.

گوگل بات چیست

اگر برایتان سؤال به وجود آمده که گوگل بات چیست می‌توانیم بگوییم که گوگل بات، رباتی است دیجیتالی که کمپانی قدرتمند گوگل برای جست و جو در اینترنت و سایت‌ها ساخته است که بتواند وب‌سایت‌های مختلف را که به تازگی تأسیس شده‌اند ثبت نماید. این ربات الگوریتم خاص و پیچیده‌ای دارد و به دلیل داشتن همین الگوریتم کسی نتوانسته تاکنون عدد و رقم درستی برای مدت زمانی که طول می‌کشد تا گوگل سایتتان را ایندکس کند، ارائه دهد.

چگونه به ثبت آدرس سایت خود را در گوگل سرعت ببخشیم؟

در پاسخ باید بگوییم بله راه‌هایی برای این کار وجود دارد که بتوانید به ایندکس شدن سایتتان توسط گوگل سرعت بدهید. این راه‌ها برای افرادی است که تا حد متوسطی به سایت و مسائل مربوط به آن تسلط دارند.

ربات گوگل

روش‌های دیگری که با اعمال کردن آن به سرعت ایندکس شدن سایتتان کمک می‌کنید این است که؛ سایتی بسازید که برای نمایش در اولین نتایج آمادگی کافی داشته باشد. چنین سایتی باید محتوای غنی داشته باشد و ارزش ایندکس شدن از نظر ربات گوگل را داشته باشد.

ارائه محتوا

تمامی مواردی که در بالا گفته شد باعث می‌شود تا سرعت ایندکس شدن سایتتان بالا برود و همه در کنار یکدیگر این بازه زمانی را بسیار کوتاه‌تر می‌کنند. اما یکی از واجب‌ترین نکات این است که حتماً مسیر را در سایت خود چک کنید تا به ربات گوگل اجازه بررسی کردن سایتتان داده شده باشد.

افزایش سرعت در پاسخگویی به سوال چقدر طول می‌کشد آدرس در گوگل ثبت شود؟

ثبت محل کسب و کار در گوگل مپ

ثبت محل شرکت و محل کسب و کاری که دارید در نقش گوگل مپ امکان بسیار عالی است که اگر برای کار خود آن را انجام دهید باعث دیده شدن هرچه بیشتر کسب و کارتان خواهد شد. اما باز سؤال پیش می‌آید که چقدر طول می‌کشد آدرس در گوگل ثبت شود؟ قبل از اینکه به سؤالتان پاسخی دهیم باید بدانید که متأسفانه به دلیل وجود تحریم‌های مختلف امکان ثبت مکان و موقعیت در گوگل مپ بسیار سخت و دشوار شده است.

معمولاً افراد به این خاطر قصد دارند که محل کسب و کارشان را در گوگل مپ ثبت کنند زیرا بر این باورند که این کار بر روی سئو سایت آنها تأثیر دارند. آیا واقعاً این کار تأثیری بر روی سئو سایتتان خواهد داشت؟ برای پاسخ به سؤالتان باید بگوییم بله این موضوع بر روی سئو سایت شما نیز تا حد نسبتاً زیادی تأثیر گذار است.

اولین نتایج جستجو

اما متأسفانه به دلیل تحریم‌هایی که برای ایران اعمال شده است نمی‌توانید به راحتی آدرس خود را روی گوگل مپ ثبت کنید

شرکت خود در گوگل مپ

اما می‌توانید با روش‌های مختلفی که برای این کار و دور زدن این تحریم وجود دارد استفاده کنید و در زمان کوتاهی آدرس محل کسب و کار یا شرکت خود را روی گوگل مپ ثبت کنید.

نتیجه گیری نهایی

برای هر دو این سؤال‌ها پاسخ‌های مختلفی وجود دارد. مثلاً بهتر است بدانید نمی‌توانیم زمان دقیقی برای ثبت سایت توسط ربات گوگل ارائه داد. یا اینکه ثبت آدرس محل کسب‌وکار بسیار زیاد بر روی سئو سایتتان تأثیر گذار است.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید