سئو

ثبت مکان در گوگل مپ – اضافه کردن و ویرایش آدرس کسب و کار در Google Maps

میلیون ها کسب و کار کوچک و بزرگ در سرتاسر جهان وجود دارد که همگی در گوگل مپ حضور دارند و کسب و کار خود را در این سرویس گوگل ثبت کرده اند. این کار به مشتریان این کسب و کارها کمک خواهد کرد که بتوانند آن ها به راحتی بر روی نقشه پیدا کنند. شما نیز می توانید محل کسب و کار خود را به گوگل مپ اضافه کنید و از این طریق، قدم بزرگی را در راستای بهبود سئو سایت خود، به خصوص سئو محلی خود بردارید. در این مقاله قصد داریم آموزش ثبت مکان در گوگل مپ را در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر مایلید محل کسب و کار شما روی گوگل مپ قابل رویت باشد، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فواید اضافه کردن محل کسب و کار در گوگل مپ

امّا تمام این آمار و ارقام برای شما به عنوان یک صاحب کسب و کار محلی چه معنایی دارد؟ این اعداد نشان می دهند که اگر شما محل کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت نکرده اید، بی شک مشتریان محلی زیادی را از دست می دهید!

نکته بسیار جالب دیگر در عباراتی که کاربران سرچ می کنند نهفته است. در دو سال گذشته، استفاده از عباراتی مانند «نزدیک من» یا «امروز» به شدت افزایش یافته است. این بدان معناست که جستجو های گوگل به شدت محلی شده اند و کسب و کار شما تنها در صورتی در نتایج جستجو نمایش داده می شود که شما ثبت مکان در گوگل مپ را انجام داده باشید. کافی است در نظر بگیرید که رقیب شما در گوگل مپ حضور دارد ولی شما نه! در نظر بگیرید که چه تعداد مشتری به رقیب شما مراجعه خواهند کرد ولی به شما نه!

اگر در حال حاضر کار ثبت مکان در گوگل مپ را انجام نداده اید، باید بدانید که هنوز هم دیر نشده است! در ادامه ما قصد داریم روش اضافه کردن محل کسب و کار به نقشه گوگل مپ را به صورت مرحله مرحله به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

روش ثبت مکان در گوگل مپ

گوگل سرویس های بسیار متنوعی دارد که همه آن ها بسیار کاربردی هستند. یک از این سرویس ها، سرویس کسب و کار من (Google My Business) است. بی شک استفاده از این سرویس و سرویس های دیگر گوگل به بهبود روند استراتژی بازاریابی سایت شما کمک می کند ولی متاسفانه به دلیل تحریم های آمریکا، سرویس کسب و کار من در ایران مسدود است و حتی اگر با ابزار تغییر دهنده آی پی وارد این سرویس شوید، از بین لیست کشورها نام ایران را برای انتخاب پیدا نخواهید کرد! امّا خوشبختانه این بدان معنا نیست که امکان ثبت مکان در گوگل مپ وجود ندارد. با استفاده از روش زیر شما می توانید محل کسب و کار خود را به نقشه گوگل اضافه کنید.

قدم اول

در اولین مرحله شما باید وارد حساب گوگل خود شوید. اگر در حال حاضر جیمیل ندارید باید ابتدا یک حساب گوگل بسازید.

قدم دوم

قدم سوم

قدم چهارم

بعد از طی کردن این مراحل و ثبت مکان در گوگل مپ، بین ۱۰ تا ۲۴ ساعت طول خواهد کشید تا گوگل درخواست شما را بررسی و ثبت کند. توجه داشته باشید که تغییرات و ویرایش هایی که انجام میدهید همگی توسط ربات های گوگل بررسی و اعمال می شوند. پس ممکن است فرآیند اعمال تغییر ها کمی طولانی باشد.

بررسی وضعیت مکان ثبت شده در گوگل مپ

پس از اینکه تمامی مراحل بالا را با موفقیت گذراندید، ممکن است مایل باشید وضعیت ثبت مکان در گوگل را بررسی کنید و از تایید شدن یا نشدن آن با خبر شوید.

در این بخش، تغییراتی که در گوگل مپ اضافه کرده اید می تواند در سه وضعیت قرار بگیرد.

  • منتظر تایید (Pending)
  • تایید شده (Approved)
  • اعمال نشده (Not applied)

این وضعیت ها نشان می دهند درخواستی که ثبت کرده اید در چه وضعیتی قرار دارد و هنوز تایید شده است یا نه.

ویرایش مکان در گوگل مپ – تغییر آدرس در گوگل مپ

برای ویرایش و حذف مکان در گوگل مپ، بعد از اینکه با گذراندن مراحل بالا موفق به ثبت مکان در گوگل مپ شدید، ممکن است مایل باشید جزئیاتی مربوط به مکان ثبت شده را ویرایش کنید. در نظر داشته باشید برای ویرایش مکان ها در گوگل مپ شما باید در گوگل یک کاربر با امتیاز بالا باشید. شما به عنوان یک کاربر، با انجام ویرایش های صحیح می توانید امتیاز کسب کنید. توجه داشته باشید که انجام ویرایش های اشتباه می تواند منجر به این شود که شما در لیست سیاه گوگل قرار بگیرید! در نتیجه، تنها زمانی اطلاعات را ویرایش کنید که در مورد آن ها مطمئن هستید. برای ویرایش یک مکان ثبت شده در گوگل باید مراحل زیر را طی کنید.

قدم اول

قدم دوم

در قسمت بعدی باید انتخاب کنید که آیا می خواهید اطلاعات مربوط به آن مکان خاص را ویرایش کنید و یا می خواهید آن مکان را به طور کلی حذف کنید.

با کلیک بر روی گزینه های بالا صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد که در آن می توانید جزئیات مربوط به آن مکان را ویرایش کنید.

آسان ترین روش ثبت مکان در گوگل مپ

اگر مایل هستید محل کسب و کار خود را به نقشه گوگل اضافه کنید ولی مایل نیستید برای این کار زمان بگذارید، می توانید انجام این کار را به متخصصان تیم تاپ سئو بسپارید.

تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که آدرس محل کسب و کار خود و سایر جزئیات مربوط به آن را برای ما ارسال کنید تا ما در اسرع وقت کار ثبت آن در گوگل مپ را انجام دهید.

همان طور که بالاتر نیز اشاره شد، اهمیت اضافه کردن محل کسب و کار در گوگل مپ بسیار بالاست و تاثیر آن در افزایش فروش و بهبود سئو محلی کاملا اثبات شده است. پس اگر مایل هستید با ثبت آدرس خود در گوگل مپ وضعیت سئو محلی خود را بهبود دهید، همین حالا با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول در خصوص ثبت مکان در گوگل مپ (Google Map)

چگونه آدرس خود را در گوگل مپ ثبت کنیم؟

با مراجعه به وب سایت Google Maps و با کلیک بر روی گزینه Add a missing place می توانید این کار را انجام دهید. برای مشاهده مراحل کامل، مقاله ما را بخوانید.

آیا می توان مکان ثبت شده در گوگل مپ را ویرایش کرد؟

بله! اگر شما صاحب مکان ثبت شده هستید، می توانید اطلاعات مربوط به آن را ویرایش کنید. برای مشاهده مراحل انجام این کار مقاله تاپ سئو را از دست ندهید.

چقدر زمان می برد که لوکیشن ما در گوگل مپس ثبت شود؟

ثبت آدرس در مپ گوگل بین چند دقیقه تا چند روز زمان می برد. زمانی که لوکیشن شما تایید شود، اعلانی از طریف ایمیل به شما ارسال خواهد شد.

آیا ثبت مکان در گوگل مپ هزینه دارد؟

اگر مایل هستید ثبت مکان در گوگل مپ را با اکانت گوگل امتیاز بالا انجام دهید، می توانید این کار را با هزینه ای مناسب به تاپ سئو بسپارید.

هزینه ثبت مکان در گوگل مپ چقدر است ؟

خود شما می توانید ثبت مکان در گوگل مپ را به صورت رایگان انجام دهید و هزینه ای پرداخت نکنید. اما در صورتی که این کار برای شما امکان پذیر نیست، می توانید این کار را به تاپ سئو بسپارید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید