سئو

چگونگی فارسی کردن maps

فارسی کردن mapsبرای استفاده از نقشه لازم است. همه امکان استفاده از نقشه را به زبان انگلیسی ندارند و برایشان راحت تر است که با زبان فارسی سر و کار داشته باشند. به خصوص نشانی و پیدا کردن یک مکان جست و جوی آن به زبان غیر فارسی برای همه کار ساده ای نیست. زبان فارسی در پیدا کردن روی نقشه بسیار راحت تر است و سرعت عملکرد را بالا می برد.

به همین دلیل هم این گزینه تغییر زبان برای همه کاربران در همه دنیا در نظر گرفته شده است. گوگل مپ به طور معمول اسم مکان ها را به زبان های محلی یک کشور نشان می دهد. اما می توان با تغییرات لازم این زبان را عوض کرد تا بتوان راحت تر از آن استفاده و با آن ارتباط برقرار کرد.

گوگل مپ و فارسی کردن maps

فارسی کردن maps بعد از مدت ها استفاده از این برنامه به زبان انگلیسی ممکن شده است. گوگل مپ مدت های طولانی تنها به زبان تنظیم شده روی آن قابل استفاده بود. نقشه ها روی تلفن همراه در دسترس هستند و همه جا می توان از آنها استفاده کرد. این برنامه هم مثل تمام برنامه های دنیا دسترسی خود را برای کاربرانش ساده تر کرده است.

راه اندازی مجدد برنامه

بعد از باز کردن برنامه باید روی منو رفت. در این قسمت امکان انتخاب زبان مورد نظر به کاربر داده می شود. در قسمت های پایین گزینه های وجود دارد که با عبارت All مشخص شده است. در این بخش بیش از 79 زبان برای انتخاب وجود دارد. بعد از انتخاب زبان مورد نظر ممکن است لازم باشد در زمان انتخاب زبان نیاز به دانلود مجدد برنامه باشد. بعد از راه اندازی مجدد برنامه با زبان مورد نظر بالا می آید.

تغییرات تنظیمات

فارسی کردن گوگل مپ به این ترتیب ممکن شده است. بعد از این تغییر امکان جست و جوی مکان ها به زبان فارسی ایجاد می شود. حتی امکان تعامل با برنامه به زبان فارسی هم امکان پذیر شده است. بعد از راه اندازی مجدد تمام نقشه تغییر می کند و همه چیز رنگ و بوی فارسی می گیرد. از تغییرات تنظیمات گرفته تا جست و جوی نوار پایین همه چیز فارسی می شود.

روش دیگر فارسی کردن maps

برای فارسی کردن mapsاز یک روش دیگر هم استفاده کرد. برای تغییر زبان می توان از دامنه یک کشور دیگر استفاده کرد. گوگل مپ به شکل خودکار کاربر را به دامنه کشوری می برد که در آن حضور دارد. یعنی به نشانی موجود در نقشه های گوگل مرورگر کاربر می برد.

نمای نقشه را بر طبق وضعیت مکانی کاربر به نمایش در می آورد. به طور مثال، گوگل مپ با دامنه های کشوری مثل ir. یا jp. کاربرد دارد. در صورتی که دامنه کاربر درست نباشد یا می خواهد دامنه را به تغییر دهد، می تواند آن را در تنظیمات خودش عوض کند.

تنظیمات جست و جو

برای ایجاد این تغییر می توان گوگل مپ را باز کرد. می توان در گوشه طرف راست پایین روی نام کشوری که به نمایش در آمده است کلیک کرد. همان جا صفحه تنظیمات جست و جو دیده می شود. در قسمت تنظیمات منطقه کشور مورد نظر خود را می توان برگزید. در ادامه باید آن را ذخیره کرد. این روش برای فارسی کردن mapsساده است و می توان به راحتی آن را روی گوشی همراه استفاده کرد.

فارسی کردن mapsو تغییر زبان گفتاری آن

بعد از فارسی کردن maps می توان زبان گفتاری را هم عوض کرد. این روش هم به سادگی دو روش قبل است. با این روش می توان صدا و زبان گفتاری مپ را مطابق زبان مورد نظر تغییر داد. بعد از تغییر زبان نیاز است که زبان گفتاری هم فارسی شود. برای این کار می توان به برنامه گوگل مپ وارد شد. در بخش تنظیمات مپ می توان روی Navigation settings رفت.

زبان مپ فارسی

وقتی زبان مپ فارسی باشد کاربر به راحتی می تواند بدون نگاه کردن به نقشه با گوش کردن به صدا راه خود را پیدا کند. از آنجا که همه به زبان انگلیسی مسلط نیستند ممکن است گفتار به زبان انگلیسی منجر شود که کاربر مسیر خود را به درستی پیدا نکند و حتی گمراه شود. فارسی کردن mapsو فارسی شدن زبان گفتار بسیار کاربردی است.

فارسی کردن mapsدر گوشی های آیفون

شیوه هایی که گفته شد برای فارسی کردن در گوشی های اپل کاربرد ندارد. تنظیمات پیش فرض به گفتار و زبان ارائه شده آی او اس وابسته است. برای تغییر زبان گفتاری در گوشی آیفون باید زبان را عوض کرد. این تغییر زبان گفتاری همه برنامه های آیفون را عوض می کند.

انتخاب ها به یک صدا در هر زبان و یک ناحیه محدود می شود. خیلی از کاربران ممکن است این تغییر را دوست نداشته باشند. مگر این که این زبان انگلیسی باشد که در همه برنامه قابل اجرا خواهد بود و از جذابیت برنامه کم نمی کند.

گوگل مپ

برای تغییر زبان گفتاری در آیفون می توان با رفتن به بخش تنظیمات روی گزینه جنرال کلیک کرد. در منوی Language & Region می توان گزینه زبان را روی دستگاه انتخاب کرد. بعد می توان زبان مورد نظر که در کشور ما فارسی است برگزید. بعد برای تأیید آن باید دکمه انجام شد را فشار داد.

شیوه فارسی کردن maps

بعد هم انتخاب گزینه Change to تغییرات را در آی او اس اجرایی می کند. این شیوه فارسی کردن mapsدر گوشی اپل است. یعنی این کار به شکل خودکار دستگاه را برای مطابقت زبانی به روز می کند. این گزینه مانند قبل نیست که همه زبان های گفتاری را تغییر دهد. بلکه تنها زبان گفتاری را در این برنامه عوض می کند. این تغییر می تواند برای کاربران مفیدتر باشد.

به جای این کار می توان از برنامه اپل مپ هم استفاده کرد. این گوشی این امکان را به کاربر می دهد که میان زبان ها و لهجه های منطقه ای سوییچ کند. در ضمن امکان استفاده از صدای زنانه و مردانه هم در نظر گرفته شده است. برای دست یافتن به این تغییر باید در قسمت تنظیمات صدای سیری را عوض کرد.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید