سئو

هفت اشتباه رایج در شبکه های اجتماعی _ بخش اول

برای خودتان یک بیلان کاری در نظر بگیرید، بررسی بیلان در شبکه های اجتماعی شما را به سمت مسیر درست هدایت می‌کند، زمانی که شما قانونی را رعایت می‌کنید ممکن است نتیجه دلخواهتان را مشاهده نکنید یک استراتژی خوب نمودار رو به رشدی را برایتان به همراه خواهد داشت. گاهی زمانی وجود خواهد داشت که شما در یک نمودار نزولی قرار خواهید گرفت، پس استراتژی تان را بررسی کنید و به خودتان بگویید من جایی را اشتباه کرده ام.

اشتباهتان را پیدا کنید و به نقطه بهتری تغییر مکان بدهید. چند اشتباه رایج کاربران فعال در شبکه های اجتماعی اینجاست:

کار بدون برنامه

بسیاری از افرادی که اولین گام‌های خود را در دنیای رسانه‌های اجتماعی برمی‌دارند، به‌جای تنظیم یک استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، فقط از یک راهنما پیروی می‌کنند. اولین قدم شما باید درک امکانات خود در مورد رسانه های اجتماعی و اهداف تجاری شما باشد. این باید همه اقدامات شما را هدایت کند.

انجام بازاریابی شبکه های اجتماعی بدون اینکه بدانید با چه کسی صحبت می کنید، چگونه پست های خود را بازاریابی کنید و چه قدمی را باید بردارید، مانند رانندگی با ماشین است بدون اینکه بدانید چقدر سوخت دارید و جاده به کجا می رود. این اشتباهی است که می تواند کل کمپین شما را کاملاً بی اثر کند و تمام تلاش شما را هدر دهد.

محتوای مناسب انتخاب کنید

مطلبی که برای شما جذاب به حساب می‌آید ممکن است برای دیگران جذاب نباشد، شما می‌توانید در دنیای واقعی و در اطرافتان نظرخواهی کنید. برخورد دیگران را نسبت به مطالب بسنجید. هرگز در مطالبتان نژاد پرستی نکنید و یا گروهی را بر دیگری ترجیح بدهید. یک مدیای اجتماعی باشید و محتویتان را برای تمام کاربرانتان تولید کنید.

رفتار ناخوشایند نداشته باشید

به کاربرانتان با یک رفتار ناخوشایند و یا یک برهنگی تصویر غیرقابل اعتماد نسبت به خودتان ارائه ندهید، اگر می‌خواهید کاربرانتان را برای مدت طولانی با خودتان همراه کنید به آنها احترام بگذارید و حریمشان را حفظ کنید. یک رفتار زننده مرزها را در هم می شکند و برند شما را به یک برند ناخوشایند مبدل می کند. از خودتان تصویری قابل اعتماد بسازید.

گاهی اوقات اشتراک گذاری باعث جریمه شدن شما می شود

انتخاب لحن اشتباه

یک شخص در شبکه های اجتماعی می تواند هر کاری که می خواهد با صفحه خود انجام دهد. از این گذشته، این فقط به این منظور است که به دوستان خود بیشتر در مورد زندگی شخصی خود بگویید. رفتار یک برند در یا تحت بررسی دقیق تری قرار دارد.

لحنی را برای برندتان انتخاب کنید که بیش از حد رسمی به نظر برسد، اگر برخلاف این باشد این خطر را دارید که برای مردم خیلی خسته کننده شوید. با این حال، یک اشتباه بزرگتر در رسانه های اجتماعی وجود دارد. تلاش برای جلب توجه کاربران رسانه‌های اجتماعی با رفتار بیش از حد معمولی – یا بدتر از آن، توهین‌آمیز بودن.

تلاش برای شوخ طبعی نیز ممکن است به نتیجه نرسد. به عنوان مثال، این شوخی به عنوان یکی از آن تبلیغات آزاردهنده مطرح می شود که در آن تیم بازاریابی فقط یک شخص را مورد تمسخر قرارداده است و امیدوار است که برای وادار کردن مردم به خرید کافی باشد. اینکار خنده دار نیست بلکه فقط توهین آمیز است.

بنابراین، قبل از شروع توییت کردن یا ارسال پست در اینستاگرام، زمانی را برای کشف

لحنی که برند شما را نشان می‌دهد و با مخاطبانتان ارتباط برقرار می‌کند، اختصاص دهید. شما می‌توانید از ابزاری مانند اپلیکیشن Hemingway برای بررسی این موضوع استفاده کنید. سپس، حتماً آن را مستند کنید.

استفاده از هشتگ های نامربوط

اگر می خواهید در معرض دید قرار بگیرید، باید از هشتگ استفاده کنید. نام تجاری خود را در یک گفتگوی پرطرفدار درگیر کنید، هزاران نفر حساب شما را خواهند دید. این ساده به نظر می رسد، اما یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد که باید از آن آگاه باشید.

برند شما توسط هزاران نفر دیده خواهد شد. اگر اشتباهی مرتکب شوید، همه متوجه آن خواهند شد. حذف پست نیز شما را به طور کامل بازخرید نمی کند زیرا از طریق آرشیو وب قابل دسترسی است.

ادای احترام به افراد مشهور یکی دیگر از موارد پرطرفدار است که ممکن است بخواهید از آن اجتناب کنید. این نوع پیام‌ها ارزان هستند. طرفداران دلشکسته دوست نخواهند داشت که بخواهید از مرگ بت آنها استفاده کنید.

در صورت شک، به هشتگ‌های اساسی و مرتبط پایبند باشید و به جوک‌هایی که ارزش‌های برند را زیر سؤال نمی‌برند، پایبند باشید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید