سئو

همه آنچه باید درباره هزینه رپورتاژ آگهی بدانیم

سایت های مختلف هزینه های متفاوتی برای هایی که تهیه و منتشر می کنند، درخواست می کنند. معمولا تعرفه رپورتاژ تحت نظر هیچ سازمان خاصی نیست و در نتیجه هر سایت بر اساس ملاک هایی که خود تعیین می کند، قیمت رپورتاژ آگهی خود را تعیین می کند. این امر می تواند اشکالات و تردیدهایی را برای صاحبان برندها، شرکت ها، محصولات و خدمات و به طور کلی کسب و کارهایی که به دنبال تبلیغات رپورتاژ هستند و می خواهند قیمت خرید رپورتاژ را بدانند و بر اساس آن برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین خود برنامه ریزی کنند، به وجود آورد.

برای همین است که در اینجا قصد داریم به بررسی نکاتی که بر روی هزینه رپورتاژ تاثیر می گذارند بپردازیم تا ببینیم که وقتی به سراغ رپورتاژ خبری و بازاریابی آنلاین می رویم، به چه نکاتی توجه کنیم تا بتوانیم رپورتاژ آگهی خریداری کنیم که هم از نظر تبلیغاتی مناسب باشد و به دردمان بخورد و هم اینکه از نظر هزینه و قیمت به صرفه برایمان مقرون به صرفه باشد.

همه آن چیزهایی که تعیین هزینه رپورتاژ به آنها بستگی دارد

درست است که هیچ سازمان خاصی وجود ندارد تا تعرفه مناسب و عادلانه و یکسانی را به عنوان قیمت خرید رپورتاژ مشخص کند، ولی به هر حال مواردی هستند که می توانند بر روی این قیمت اثر بگذارند. برای اینکه بتوانیم بفهمیم که آیا قیمت عرضه شده به ما قیمت مناسب و منصفانه ای است، باید این موارد را بشناسیم و به خوبی با آنها آشنا باشیم.

برای مثال در زیر رتبه الکسای را می بینیم که در بین سایت های ایرانی رتبه 225 را به دست آورده است:

در واقع آنچه تا کنون دیدیم این بود که هرچه رتبه سیمیلار وب و اتوریتی سایتی بالاتر باشد، اعتبار آن سایت از لحاظ دیده شدن ما بیشتر خواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که معمولا سایت های خبری به علت اینکه مدام در حال به روز رسانی شدن هستند و مخاطبان بسیار زیادی دارند، بهترین گزینه ها برای درج رپورتاژ خبری هستند.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

از کجا بفهمیم که هزینه رپورتاژ یک سایت مناسب است؟

برای اینکه از مناسب بودن قیمت خرید رپورتاژ یک سایت مطمئن شویم، راهی جز بررسی کردن اتوریتی و رتبه سیمیلار وب و نیز بررسی قیمت رپورتاژ آگهی سایت های مختلفی که دارای همان اتوریتی و رتبه سیمیلار وب هستند و مقایسه آنها با هم نداریم.

چه بودجه ای برای هزینه رپورتاژ سایت خود در نظر بگیریم؟

دقیقا نمی توان گفت چه مقدار بودجه برای هزینه رپورتاژ لازم است کنار گذاشته شود. در حقیقت این مبلغ بستگی به وب سایت شما، برند، خدمات و محصولاتی دارد که ارائه می کنید. همچنین به کلمات کلیدی که قرار است در رپورتاژ آگهی شما مورد استفاده قرار بگیرند و اینکه چقدر این کلمات کلیدی در دنیای دیجیتال رقیب دارند. اگر کسب و کار شما در فضای دیجیتالی رقیب زیاد داشته باشد و مجبور باشید برای آن از کلمات کلیدی استفاده کنید که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری پرداخت کنید تا یک رپورتاژ حرفه ای داشته باشید.

اگر هم برای بازاریابی آنلاین خود به دنبال رپورتاژهای ارزان هستید و نمی خواهید مبلغ زیادی برای این کار هزینه کنید، باز هم بهتر است به سراغ سایت های تخصصی در زمینه تهیه و تولید و البته درج رپورتاژ آگهی بروید که پکیج های رپورتاژ را ارائه می کنند و البته برای انتشار رپورتاژ شما به سراغ معتبرترین سایت ها می روند.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید