سئو

همه چیز درباره تولید محتوا برای اینستاگرام

درباره تولید محتوا برای اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره تولید محتوا برای اینستاگرام را با هم بررسی کنیم. بدین منظور باید بدانیم تولید محتوا چیست و چه کاربردی می‌تواند در اینستاگرام داشته باشد؟ اساسا چه زمانی از محتواسازی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می‌کنیم؟ در ادامه نیز توصیه‌هایی برای داشتن تولید محتوای جذاب و کاربر پسند در اینستاگرام به شما عزیزان خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید.

اگر بخواهیم مفهوم محتوا را با هم بررسی کنیم، باید بگوییم محتوا در واقع همان چیزی است که ما هر روز با آن روبرو می‌شویم در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، در سایت‌های مختلف که به دنبال مطالب مختلف در آن‌ها هستیم. انواع کتاب‌های دیجیتال، انواع پادکست‌های صوتی، انواع ویدیوها یا کلیپ‌های آموزشی، همه و همه انواع مختلفی از محتوا هستند. حتی زمانی که شما قصد دارید محصولی خاص از برندی خاص را تهیه کنید، از قبل در مورد آن اطلاعاتی کسب خواهید کرد که باید گفت مطالبی را که شما در این زمینه نیز می‌خوانید، در مجموعه انواع اشکال مختلف محتوا قرار می‌گیرد.

با توجه به همه این توضیحات و مثال‌ها باید گفت محتوا هر چیز قابل درکی است که در انواع بسترها چه دیجیتال و چه غیر دیجیتال ارائه می‌شود و یا منتشر می‌شود. برای محتواسازی می‌توان اهداف مختلفی در نظر گرفت مانند اهداف در راستای بازاریابی، اهداف علمی و آموزشی و یا نهایتا اهداف فرهنگی در زمینه فرهنگ‌سازی. اما مهم‌ترین هدفی که برای آن می‌توان در نظر گرفت، اهداف متناسب با بازاریابی است. یعنی زمانی که صاحبان کسب و کار می‌خواهند به افزایش فروش و سود برسند حال چه مستقیم حال چه غیر مستقیم. تولید محتوا از زمانی که دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال گسترش پیدا کرد نیز پررنگ‌تر شد و جایگاه خود را به خوبی در زمینه تبلیغات دنیای نوین محکم کرد. اما اینکه اساسا چه چیزی باعث شد تا تولید محتوا مطرح شود و جایگاه خود را به خوبی در میان سایر روش‌ها باز کند، مطلبی است که در قسمت‌های بعدی با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تولید محتوا برای اینستاگرام از چه زمانی مطرح شد؟

در این قسمت می‌خواهیم بدانیم تولید محتوا برای اینستاگرام از چه زمانی آغاز شد؟ حتما همه شما پاسخ خواهید داد از زمانی که اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی در دنیای مجازی راه‌اندازی شد. اما باید بگوییم این جواب ما نیست! درست است که عبارت تولید محتوا برای اینستاگرام نشان می‌دهد از زمانی که اینستاگرام وجود داشته، تولید محتوا به آن راه پیدا کرده است اما حقیقتا این گونه نیست! چرا که حتما خیلی از شماها هم عبارت محتواسازی برای اینستاگرام را یکی دو سالی است که بیشتر از قبل می‌شنوید. بله، این دقیقا جواب ماست!

از زمانی که اینستاگرام توانست پتانسیل خود را به عنوان یک وزنه قوی در دنیای تبلیغات نشان دهد، صاحبان کسب و کار به این فکر افتادند تا از آن به عنوان یک پایگاه بسیار مناسبی برای معرفی خدمات کسب و کار خود استفاده کنند! این مطلب زمانی که اینستاگرام تازه شروع به کار کرده بود، مطرح نشده بود. چرا که هنوز کسی نمی‌دانست اینستاگرام قرار است به یک دوست محبوب در بین جهانیان و به خصوص ایرانیان تبدیل شود! حتی در ابتدای راه که بسیاری از کسب و کارها از اینستاگرام به عنوان مرکز یا پایگاهی برای تبلیغات خود استفاده کردند، بسیاری از کاربران استقبال چندانی از این نوع تبلیغات نمی‌کردند و یا حتی اگر به اولین تجربه‌های خرید و فروش آنلاین در اینستاگرام بخواهیم بپردازیم، باز باید حس عدم اعتماد یا بدبینی بسیاری از مخاطبان و یا همان کاربران دنیای مجازی را مطرح کنیم.

اما رفته رفته اینستاگرام توانست جای خود را در میان کاربران اینترنتی مطرح کند به طوری که امروزه این شبکه اجتماعی بسیار محبوب شده است و بسیاری از صاحبان کسب و کار از آن به عنوان یک مرکز مطمئن برای معرفی کسب و کار خود استفاده می‌کنند و بسیاری از افراد تحت عنوان بلاگرها درآمدهای میلیونی کسب می‌کنند.

اهمیت تولید محتوا برای اینستاگرام چیست؟

در این قسمت به اهمیت تولید محتوا برای اینستاگرام اشاره خواهیم کرد. تولید محتوا معمولا حاوی پیام مهمی برای انتقال است و شامل هر چیزی است که قابل درک باشد و جایی برای انتشار داشته باشد. اما محتواسازی در اینستاگرام به علت مخاطبان میلیونی که دارد، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و نقش بسیار مهمی در رونق یک کسب و کار داشته باشد. به همین علت این فرصتی است که هیچ کسی دوست ندارد آن را از دست بدهد! اینستاگرام در حال حاضر مخاطبان میلیاردی در کل دنیا دارد و به پایگاه مناسبی برای معرفی و تبلیغ کسب و کار تبدیل شده است. اما اینکه چگونه به چنین پایگاهی تبدیل شد؟

سوالی است که ممکن است ذهن خیلی از افراد را به خود مشغول کرده باشد. در پاسخ باید گفت از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی به پایگاهی تبدیل شده است که مردم می‌توانند در آن آزادانه اظهار نظر کنند و از دغدغه‌های ذهنی و مشکلاتشان سخن بگویند. این مطلب به خصوص در مورد ایرانیان که در مورد خیلی از مسائل اصطلاحا با هم تعارف دارند، کارگشا تر به نظر می‌رسد. در چنین موقعیتی صاحبان کسب و کار از این فرصت استفاده کرده و به مخاطبان نزدیک می‌شوند و با شناخت هر چه بیشتر و بهتر آن‌ها، سعی در بروز رسانی و اصلاح خدمات خود خواهند داشت و به تولید محتوا برای اینستاگرام مشغول می‌شوند.

توصیه‌های برای تولید محتوا برای اینستاگرام

در این قسمت پس از معرفی مفهوم تولید محتوا برای اینستاگرام به همراه ضرورت و اهمیت آن به سراغ توصیه‌های مهم برای تولید محتوا برای اینستاگرام خواهیم رفت. حتما همه شما در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، صفحات مختلفی را مربوط به کسب و کارهای مختلفی را دنبال می‌کنید و حتما همه شما حتما گذرتان برای یک بار هم که شده به صفحات آشپزی خورده است. حتما برخی از این صفحات برای شما خیلی جذاب بوده‌اند و برخی خیر! این جذابیت هم می‌تواند در تصویر باشد و هم در مفهوم و محتوا. اما چطور می‌شود که صفحات مختلف درباره یک موضوع محتوا تهیه کنند، اما یکی جذاب باشد و دیگری خیر! علت این است که صفحات جذاب توصیه‌های ما را در تهیه یا تولید محتوا برای اینستاگرام دنبال می‌کنند که عبارت است از:

  1. استفاده از محتواهای کاربرپسند
  2. استفاده از محتواهای تصویری با تصاویر فانتزی و شاد
  3. استفاده از کلیپ‌های تصویری و البته کوتاه
  4. تفاوت داشته باشید

حتما می‌دانید کاربران اینستاگرام که از گروه‌های سنی مختلف هستند، معمولا تمایلی به خواندن محتواهای متنی و محتواهای طولانی ندارند اما در عوض از کلیپ‌های فانتزی و کوتاه به خصوص کلیپ‌هایی که رنگ و لعاب خوبی دارند و جذاب تهیه شده باشند، بیشتر استقبال می‌کنند. منظور از تفاوت نیز تمایز ایجاد کردن در پست‌ها یا محتواهایی است که تولید می‌کنید. اگر دائما سعی کنید از دیگران تقلید کنید و از خود هیچ‌گونه خلاقیت به خرج ندهید، مخاطبان به پست‌های شما توجه چندانی نخواهند داشت. اما اگر خودتان نتوانید محتوای خوبی در اینستاگرام تولید کنید، تکلیف چیست؟ با ما باشید تا پاسخ این سوال را بدهیم.

برای تولید محتوا برای اینستاگرام به کجا مراجعه کنیم؟

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید