سئو

همه چیز درباره طراحی بنر لبنیات

در این مقاله قصد داریم همه چیز درباره لبنیات را با هم بررسی کنیم. بدین منظور نیاز داریم انواع بنرها در این شاخه را با هم بررسی کنیم. همچنین به سراغ بررسی اصول طراحی بنر خواهیم رفت. در ادامه نیز راجع به بنر لایه باز لبنیات رایگان، طرح بنر لبنیاتی، طرح بنر لبنیات بنر سنتی، تابلو لبنیات سنتی، طرح لایه باز لبنیاتی صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

لبنیات در علوم تغذیه جایگاه ویژه‌ای دارد. ارزش غذایی لبنیات بر هیچکس پوشیده نیست. اما با این حال برندهای مختلف برای رقابت نیاز به طراحی بنر لبنیات به سبک ویژه و برتر دارند. با این حال، طراحی بنر لبنیات دارای اصول و قواعد خاصی است که هر طراحی توانایی انجام آن را ندارد. در ادامه به بررسی این اصول و قواعد می‌پردازیم.

از یک بنر به منظور انتقال پیام استفاده می‌شود. این پیام معمولا معرفی یک محصول یا کالا و یا یک مکان خاص مانند رستوران، سفره‌خانه و … است و یا اعلام رسمی برگزاری یک مراسم مانند انواع همایش‌ها، سمینارها و جلسات استفاده می‌شود. از آنجایی که یک بنر به عنوان خط مقدم یک تجارت و یا یک کسب و کار به حساب می‌آید، پس طراحی آن بسیار مهم است.

بنر تبلیغاتی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل در پیروزی یا شکست شما است. پس سعی کنید طراحی آن را به دست هر فردی نسپارید. بلکه برای این کار می‌توانید از طراحان برتر و حرفه‌ای در زمینه طراحی بنر تبلیغاتی و یا شرکت‌هایی که از گرافیست‌ها و طراحان منتخب بهره می‌گیرند، استفاده کنید.

انواع مختلفی از این شرکت‌ها و سایت‌ها در حال حاضر مشغول فعالیت هستند مانند . زیرا با این کار می‌توانید مطمئن باشید بهترین خروجی را خواهید داشت. این کار نیازمند کمی دقت و حوصله است. همچنین با صرف کمی دقت می‌توان با به کار بردن خلاقیت، طرح منحصر به فردی را ایجاد کرد.

بررسی نکات مهم در طراحی بنر لبنیات

نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، در صورت استفاده باعث می‌شود نتیجه بنر شما آنچه که می‌خواهید نشود!

معرفی نادرست برند تبلیغاتی

برند یک محصول، مهم‌ترین نماد یک محصول است. بدین منظور بایستی سعی کنید از این نماد به درستی و در جای مناسب استفاده کنید. این نماد باید شامل لوگو، رنگ و یک مفهوم خاص باشد. همچنین باید بین این نماد و خدمات یا محصول مورد تبلیغ ارتباط درستی برقرار شده باشد. برای طراحی این نماد و همچنین نمایش آن بهتر است وقت زیادی صرف کنید آنگاه خواهید داد خروجی کار شما را شگفت زده خواهد کرد.

استفاده نامناسب از کلمات

پیام تبلیغاتی بنر باید به دور از هرگونه آشفتگی، غلو و اغراق بیان شود. این پیام بایستی ساده، شفاف، خلاصه و مستقیم باشد. همچنین بایستی سعی شود تا این پیام در خلاقانه‌ترین حالت ممکن خود ارائه شود. همانطور که حتما همه شما هم دیده‌اید، بعضی از بنرها دارای پیامی بسیار کوتاه هستند که مخاطب را سردرگم و گیج می‌کند، به طوری که اصلا مخاطب نمی‌تواند هدف طراح را از طراحی این بنر درک کند؟! بعضی از بنرها نیز به قدری از شاخ و برگ اضافی برای بیان پیام اصلی خود استفاده می‌کنند که مخاطب را دلزده می‌کنند به طوری که مخاطب دیگر اصلا تمایلی به خواندن ادامه مطلب و دیدن بنر نخواهد داشت!

خوب است بخوانید:

استفاده غیر اصولی از رنگ‌ها

عکس‌ها و تصاویر و یا به طور کلی رنگ‌ها بیشترین میزان حساسیت را بروی چشم دارند. جلوه‌های بصری می‌تواند برای مدت‌ها باعث خیره ماندن چشم و برقراری ارتباط با مخاطب شود. اگر رنگ‌های به کار برده بسیار سرد و یا خنثی باشد و یا فضای طراحی بنر را گرم و صمیمی جلوه ندهد، مخاطب علاقه مند به نگاه کردن به آن نخواهد بود. همچنین اگر رنگ‌های به کار رفته در بنر بسیار تند باشد، باعث افزایش هیجان و گاها استرس در مخاطب خواهد شد. پس استفاده اصولی و مهندسی شده از رنگ‌ها در طراحی بنر لبنیات بسیار مهم است.

نشان دادن ناقص و یا نادرست اطلاعات

فرض کنید تا به اینجای کار، طراح تمامی کارها را به درستی انجام داده‌ باشد اما هنگامی که قصد دارد نوشته‌ها یا پیام‌ها را در بنر قرار دهد، اطلاعات اصلی را از سمت چپ برای خواندن در اختیار مخاطب قرار دهد. یکی از اشتباهات بزرگ همینجاست، فارسی زبانان به علت رسم الخط خود، همیشه از سمت راست شروع به خواندن اطلاعات می‌کنند. پس توجه به این نکته بسیار مهم است. همچنین اگر از انیمیشن متحرک یا تصاویر و نوشته‌های متحرک در بنر استفاده می‌کنید، بایستی اطلاعات مهم را حتما در یک الگوی ثابت و به سمت مرکز دید مخاطب قرار دهید.

انواع بنرهای مربوط به بنر لبنیات

انواع بنرهای مربوط به بنر لبنیات عبارت است از:

  • بنر لایه باز

  • بنر عادی

یکی از بهترین بنرها برای اجرای بنر لبنیات، طرح لایه باز لبنیاتی است. طرح لایه باز لبنیاتی دارای قابلیت ویرایش در تمامی المان‌ها و یا عناصر طراحی است. این طرح به صورت پسوند psd قابل اجرا در است. این طرح دارای مزایای زیر است:

  • قابلیت تغییر المان‌ها

  • صرفه جویی در زمان

  • سفارشی سازی مخصوص هر مشتری

از معایب این طرح نیز می‌توان عدم خلاقیت را در طراحی آن عنوان کرد.

همانطور که در شکل 1 و 2 مشاهده می‌کنید، معمولا برای طراحی بنر لبنیات از عکس یک گاو و پس زمینه آبی رنگ استفاده می‌شود. این موارد معمولا شباهت بین تمامی بنرهای این دسته می‌شود. اما بسیاری از این بنرها با وجود چنین شباهت‌هایی دارای تفاوت‌هایی نیز با هم هستند. برای آشنایی بیشتر با انواع طرح در این دسته نگاهی به شکل 3 و 4 نگاهی بیندازید.

در شکل 3 طراح از رنگ متداول آبی و استفاده از نماد شیر و البته حیوانات به طراحی بنر پرداخته است. اما طراح سعی کرده است با به کار بردن سایر رنگ‌ها که معمولا در بنرهای لبنیات متداول نیست، جان تازه‌ای به این بنر ببخشید که تا حدودی موفق بوده است. برخلاف این طرح، شکل شماره 2 فاقد هیچگونه خلاقیت است و طراح با استفاده از رنگ‌های بسیار متداول در این نوع بنرها به طراحی پرداخته است. البته طراح این بنر نیز می‌توانست با به استفاده از سایر المان‌ها طرح را از سادگی خارج کند.

شکل شماره 4 نیز با وجود استفاده از المان‌های تکراری در این نوع بنرها باز هم توانسته است موفق عمل کند. ضمن اینکه اطلاعات را به زیبایی و به دور از هرگونه اغراق در میان اشکال جای داده است.

در هر صورت با دیدن هر نوع بنری از خانواده لبنیات مانند طرح بنر لبنیاتی، طرح بنر لبنیات بنر سنتی، تابلو لبنیات سنتی، طرح لایه باز لبنیاتی از مزایای استفاده از این گروه از مواد غذایی که می‌تواند نقش بسیار مهمی در سلامتی شما داشته باشد، غافل نشوید. حتما سعی کنید روزانه از خانواده لبنیات، 4 تا 5 واحد استفاده کنید تا از خواص بیشمار آن‌ها بهره‌مند شوید.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید