سئو

هوش هیجانی مصنوعی: تکنولوژی پیشرو در دنیای مدرن

هوش هیجانی مصنوعی چیست و چگونه کار می کند؟

دنیایی را تصور کنید که در آن ربات ها بتوانند حالات و احساسات انسان را تفسیر کنند و با پیش بینی رفتار بشر پاسخ‌های مناسب به آن احساسات را بتوانند پیدا کرده و با روحیه انسان تطبیق دهند.

پیشنهاد میکنیم مقاله را مطالعه نمایید.

هوش هیجانی مصنوعی، به عنوان هوش هیجانی مصنوعی یا محاسبه ی عاطفی نیز شناخته می‌شود. از این هوش در حال حاضر برای توسعه سیستم‌ها و محصولاتی استفاده می‌شود که می‌توانند عواطف انسانی را شناسایی، تفسیر، پردازش و شبیه‌سازی کنند. در روانشناسی، ‘عواطف’ اصطلاحی است که برای توصیف تجربه احساسی یا حالت رقیق روحی استفاده می شود.

اگر فیلم «Solo: A Star Wars Story» را دیده‌ باشید، پس پوستر هوش هیجانی مصنوعی را دیده‌اید: L3-37.

اما جدا از اینها چگونه فناوری این شرکت ها به برند های تجاری، آژانس ها و شرکت های رسانه ای کمک می کند تا پیام های تبلیغاتی و بازاریابی خود را بهبود بخشند؟ بیایید با بررسی نحوه عملکرد محاسبات به پاسخ های این سؤال بپردازیم.

هوش هیجانی مصنوعی چگونه کار می کند؟

همچنین از یک وب‌کم برای اندازه‌گیری تعداد ضربان قلب کاربر بدون استفاده از حسگر و تنها با ردیابی تغییر رنگ در صورت فرد استفاده می‌کند.

شرکت Affectiva این تکنولوژی را به یک راه حل مبتنی بر ابر تبدیل کرده است که از ‘کدگذاری چهره’ و نرم افزار تشخیص احساسات برای دانستن واکنش های احساسی مصرف کننده به محتوای دیجیتال استفاده می کند. تمام چیزی که یک برند یا یک شرکت رسانه ای نیاز دارد، چند پانل با وب کم استاندارد و اتصال به اینترنت است.

محصول Affdex for Market Research همچنین الگوهای رفتار خاصی از کاربر را به متخصصان امر بازاریابی ویدیویی و تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌کند که از پایگاه‌ داده احساسات گسترده Affectiva گرفته و مستقیماً با مواردی چون فراخوانی برای نام گذاری برند های تجاری، افزایش فروش، قصد خرید و احتمال اشتراک‌گذاری مرتبط است.

بررسی های انجام شده توسط Realeyes یافته های آزمایش ها و برنامه‌ ریزی رسانه ای را با هم ترکیب می‌کند تا متخصصان امر بازاریابی و تبلیغ‌ کنندگان ویدیو را قادر ‌سازد سلیقه و احساس مصرف‌کنندگان در مورد محتوای ویدیوی خود را بفهمند.

پتانسیل بازاریابی در این فناوری جدید بسیار زیاد است. این شرکت تخمین می زند که 70 درصد از نتایج بازاریابی ناشی از اثربخشی حضور و کار افراد خلاق است در حالی که فقط 10 درصد از هزینه ها روی این محرک کلیدی سرمایه گذاری می شود. این یعنی در حال حاضر پول زیادی در این راه به هدر می رود.

اگر علاقمند به بررسی بیشتر کار Affectiva هستید، می توانید مقاله رففی خاچادوریان را در نیویورکر با عنوان ‘ما می دانیم که چگونه احساس می کنید’ را بخوانید. در این مقاله خاچادوریان با رانا ال کالیوبی، بنیانگذار و مدیر عامل Affectiva مصاحبه کرده است. کالیوبی از هوش هیجانی مصنوعی طرفداری می کند و ماموریت دارد از هوش هیجانی مصنوعی برای بهبود نحوه تعامل افراد با فناوری و همچنین یکدیگر استفاده کند.

میکل جاتما (Mihkel Jäätma) یکی از بنیانگذاران و البته مدیر عامل Realeyes، هفته گذشته در شهر نیویورک بود و من این فرصت را پیدا کردم که با او مصاحبه کنم. میکل مشتاق پروژه ی انسانی سازی کلان داده‌هایی است که به طور فزاینده‌ بر زندگی روزمره ما تاثیر می گذارند. او ماموریت خود را یافتن راهی برای وصل کردن تحقیقات آکادمیک به احساسات انسانی، جدیدترین یافته ها در یادگیری ماشینی و برنامه های کاربردی تجاری می داند.

گرگ: شرکت شما به تازگی اعلام کرده که بودجه 16.2 میلیون دلاری برای هزینه بر روی پروژه ی هوش هیجانی مصنوعی دارد. آیا این امر شرکت شما را قادر می‌سازد تا به جای

پیشرفت‌های تدریجی، فناوری‌های پیشرفتی ایجاد کنید؟

توانایی درک و تعیین کمیت ها در ذهن انسان هدف نهایی در این فناوری است و البته که تکنولوژی ما به ما کمک می کند تا زودتر به آنجا برسیم. این مساله همان چیزی است که ما الان داریم روی آن سرمایه ‌گذاری می‌کنیم، و البته فکر می‌کنم چنین امری نحوه تعامل هر روز مردم با تکنولوژی را کاملاً تغییر خواهد داد.

در استفاده موثرتر از ویدیو، کارهای زیادی برای کمک به متخصصان امر بازاریابی وجود دارد. ما از بازنویسی قوانین ساده‌تر و با حضور افراد بیشتر که چنین هدفی را دنبال می کنند لذت می‌بریم. اما کاری که سرمایه‌گذاری ما انجام می‌دهد این است که فراتر از فضای بازاریابی نگاه کنیم و ببینیم چگونه می‌توانیم از این فناوری به طور گسترده‌تر در صنایع دیگر نیز استفاده کنیم.

این تکنولوژی خیلی جالب است و ما نیز در حال حاضر در حال دنبال پیدا کردن چند شریک کلیدی برای کمک به گسترش آن هستیم. فکر می‌کنم همه متوجه شده‌اند که هوش هیجانی مصنوعی نقش بزرگ‌تر و عمیق تری در زندگی ما ایفا می‌کند و ما نیز می‌خواهیم مطمئن شویم که چنین امری بر زندگی انسان تأثیر مثبتی دارد.

گرگ: پس با این حساب چرا فک می کنید اکنون زمان مناسبی برای گسترش تجارت خاص شماست؟

میکل: خب البته که فاکتور های زیادی وجود دارد. اولاً، به دلیل تعداد زیاد دستگاه‌های متصل به اینترنت که اکنون در دسترس هستند، هیچ زمان بهتری مثل الان نمی توانسته ایم اینقدر موفق عمل کنیم. سال گذشته یک نقطه عطف برای ما ایجاد شد، چرا که اولین سالی بود که تعداد وب‌کم‌های متصل به اینترنت در این سیاره از تعداد چشم انسان ها فراتر رفت. بنابراین حرف من این است که این زیرساخت تا کنون در چنین مقیاسی وجود نداشته است و البته در آینده به رشد خود ادامه خواهد داد.

هم اکنون چند سال است داریم این طرح را اجرا می‌کنیم، برا این قضیه پایگاه داده عظیمی نیز ایجاد کرده‌ایم که به نوبه خود به این الگوریتم‌ها کمک می‌کند تا بهتر از قبل شوند. بنابراین، این ادعا داریم که اولین بار در تاریخ است که این سه مساله دارند با هم ترکیب می‌شوند و این فناوری پیشرفت بزرگی را برای ما ایجاد می‌کند.

گرگ: آیا تیم خوبی را کنار خود دارید؟

میکل: قطعا. تیم ما همه چیز ما است. بنابراین، در حال حاضر بیش از نیمی از تیم ما در بخش تحقیق و توسعه کار می کنند، زیرا می خواهیم مطمئن شویم که به سرعت خود را با خواسته های بازار وفق می دهیم. اما، این مساله تنها در مورد ساخت فناوری نیست، بلکه در مورد این است که از این تکنولوژی به درستی استفاده شود. بنابراین، خیلی مساله ی حیاتی بوده که کل تیم اجرایی ما از افراد قابلی تشکیل شود. بعضی از همکاران ما از مدیران و کارکنان ارشد بوده اند، مثل همان مدیر اجرایی جدیدمان، بری کلمن، که یک مدیر بسیار با تجربه است و شرکت را در چهار کشوری که در آن حضور داریم اداره می‌کند. بری به کارآمدتر شدن افراد در تعامل با یکدیگر کمک می‌کند.

میکل: البته. من یک تیم فوق العاده دارم که محصولات را هر روزه به دست مشتریان می رسانند. علاوه بر این با آژانس‌ها و پلتفرم‌های چند رسانه‌ای نیز همکاری نزدیکی داریم تا به توزیع و گسترش این تکنولوژی در کسب و کار کمک کنیم. بنابراین، تیم فروش خود را داریم، اما این بودجه به ما کمک می‌کند تا این مشارکت‌ در بازار را بسیار گسترده تر از قبل دنبال کنیم. ما به هر شکل یک شرکت نرم افزاری سازمانی هستیم و مشارکت های صنعتی در رشد کسب و کار، برایمان امری کاملاً کلیدی است.

میکل: خوب، در حقیقت به شکلی بسیار نزدیک داریم با مشتریان اصلی خودمان کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از منحنی های اقتصادی جلوتر بمانیم و از این رو هر فرصت جدیدی که در بازار باشد را شناسایی می کنیم. دیگران فرصت‌های عظیمی را دارند پیش روی خود می بینند که این تکنولوژی پایه و اساس آن است. از همین رو است که روابط ما، همراه با داده‌ها، استعدادها و تیمی که داریم باعث شده تا شروع موفقی در این عرصه داشته باشیم.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید