سئو

ویژگی های مهم #C در ASP.NET Core – افزودن عناصر MVC

با سلام . با یکی دیگر از جلسات .NET در خدمت شما عزیزان هستم در این جلسه آموزشی عناصری که برای آموزش ویژگی های مهم #C در ASP.NET Core نیاز دارید را به پروژه ای که در جلسه قبل ایجاد کردیم اضافه میکنیم.

سرفصل‌های پست

افزودن عناصر پروژه MVC

پس از کامل شدن پیکربندی پروژه MVC ، نوبت به افزودن عناصر مورد نیاز پروژه برای کار با ویژگی‌های اصلی #C رسیده است .

ایجاد مدل

کار را با ایجاد مدل ساده ای که داده های مورد نیاز را در اختیارمان قرار خواهد داد ، ادامه می‌دهیم . پس از افزودن پوشه ای به نام Models به پروژه ، کلاس Product.cs را در آن ایجاد کنید . سپس خصوصیت و Name و Price متد GetProducts را درون کلاس تعریف کنید:

کلاس Product دارای دو خاصیت به نام های Name و Price و متدی استاتیک به نام ()GetProducts است که آرایه ای از اشیاء product را باز می‌گرداند. یکی از عناصر این آرایه (عنصر سوم) ، Null است.

ایجاد نما و کنترلر

با هدف نمایش ویژگی هایی مهم #C کنترلر ساده ای به نام Home ایجاد می‌کنیم . پس از ایجاد پوشه ای به نام Controllers ، کلاسی با نام HomeController.cs ایجاد کنید و سپس کدهای زیر را درون کلاس تعریف کنید . توجه داشته باشید که باید فضای نام using Microsoft.AspNetCore.Mvc را به کلاس HomeController اضافه نمایید.

متد اکشن index نمای پیش فرض را اجرا کرده و آرایه ای رشته ای را برای نمایش در آن ، ارسال می‌کند . پس از ایجاد پوشه ای به نام Views/Home ، فایل Index.cshtml را به آن اضافه کرده و سپس محتوای فایل را به صورت زیر تغییر دهید . در ویوی Index عناصر آرایه ای که از اکشن متد Index برای View ارسال شده با حلقه‌ی foreach نمایش داده می‌شود.

</html>

حالا پروژه را اجرا کنید . نتیجه به صورت زیر خواهد بود.

بسیار خب به پایان این جلسه آموزشی رسیدیم در صورتی که سوالی یا انتقاد و پیشنهادی درباره دوره آموزش ASP.NET Core دارید حتما در انجمن میزفا مطرح کنید.

5
/
5
(
2

امتیاز

)




  • برچسب:






آرزو ابراهیمی

بیش از 6 سال است که زمینه طراحی و توسعه سایت فعالیت می‌کنم، طراح و برنامه نویس انواع سامانه‌های تخصصی پزشکی، مناقصات، فروشگاهی و … بودم و هستم و هدفم در سایت میزفا ارائه اطلاعات بروز و ناب در زمینه طراحی سایت است. تا از این طریق بتونم تجربیات و دانسته های خودم را با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت به اشتراک بزارم .

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید