سئو

آموزش ASP.NET Core – متصل کردن اکشن متدها (action method) به وسیله لینک

سلام . با یکی دیگر از جلسات .NET در خدمت شما دوستان هستم در جلسه گذشته با .NET Core آشنا شدیم در این جلسه آموزشی در ادامه پروژه خوش آمدگویی قصد داریم تا شما را با متصل کردن اکشن متدها به وسیله لینک در ASP.NET Core آشنا نماییم پس با ما همراه باشید.

متصل کردن اکشن متد ها به وسیله لینک

در این مرحله می‌خواهیم لینکی در نمای Index برای حرکت به نمای Create داشته باشیم تا کاربران برای حرکت بین این دو صفحه نیازی به تایپ آدرس در نوار آدرس نداشته باشند. کد زیر را جایگزین کد قبلی ویوی Index کنید.

همانطور که در کد بالا مشاهده می‌کنید تگ لینک با خاصیت asp-action به View اضافه شده این خاصیت نمونه ای از صفات Tag Helper است که به عنوان فرمانده خاصی برای موتور Razor در هنگام آماده سازی نما عمل میکند . این فرمان موجب می شود که در زمان ایجاد نما ، صفت href معادل با آدرسی که مقدار صفت (در اینجا آدرس صفحه Create) مشخص میکند به تگ a اضافه شود .

در فصل های آینده در مورد Tag Helper ها بیشتر صحبت خواهیم کرد . برای دیدن لینکی که این Tag Helper ایجاد می‌کند کافی است که پروژه را اجرا کنید. در هنگام اجرا اشاره گر موس را بر روی لینک نگه دارید خواهید دید که همانند تصویر زیر به آدرس نمای Create اشاره می‌کند (ورای شماره پرت که ممکن است متفاوت باشد)

اصل مهمی که در اینجا به کار رفته این است که به جای درج مسیرهای صفحه ها برای ایجاد آدرس URL ها باید از ویژگی هایی که MVC ارائه می دهد استفاده کنید . Tag Helper ها برای ایجاد آدرس درست صفحه‌ی‌ مقصد از اطلاعات پیکربندی پروژه استفاده می‌کنند. این موضوع امکان تغییر آدرس های همه نماها را به فرم یکجا ، بدون نیاز به تغییر یک به یک آنه ، با تغییر پیکربندی پروژه فراهم می آورد.

بسیار خب به پایان این جلسه آموزشی رسیدیم در صورتی سوالی داشتید در قسمت نظرات این پست آموزشی مطرح کنید.

5
/
5
(
2

امتیاز

)




  • برچسب:

    آموزش Core MVC







آرزو ابراهیمی

بیش از 6 سال است که زمینه طراحی و توسعه سایت فعالیت می‌کنم، طراح و برنامه نویس انواع سامانه‌های تخصصی پزشکی، مناقصات، فروشگاهی و … بودم و هستم و هدفم در سایت میزفا ارائه اطلاعات بروز و ناب در زمینه طراحی سایت است. تا از این طریق بتونم تجربیات و دانسته های خودم را با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت به اشتراک بزارم .

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید