سئو

پروژه‌ی طراحی سایت با ASP.NET Core MVC – دریافت اطلاعات فرم با متد post

با سلام . با یکی دیگر از جلسات .NET در خدمت شما عزیزان هستم . در جلسه گذشته در این جلسه از آموزش ASP.NET Core قصد داریم تا به شما نحوه دریافت اطلاعاتی که کاربر سایت وارد کرده است را آموزش دهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

دریافت اطلاعات فرم

برای دریافت و پردازش اطلاعات فرم ، یکی از ویژگی‌های کلیدی کنترلرها در MVC را به کار خواهیم برد. برای این کار متد اکشن دیگری با همان نام Create اضافه خواهیم کرد تا در کنترلر دو‌متد هم نام ولی با ویژگی های زیر داشته باشیم.

  • متدی که به درخواست های Get و Post پاسخ دهد . تقاضای Get معمولا در هر زمان که بر روی لینکی در صفحه وب کلیک می‌کنید ایجاد می‌شود این نوع عملکرد اکشن مناسب زمانی است که کاربر به آدرس /WellCome/Create/ آمده و می‌خواهید برای نخستین بار فرم خالی را به او نمایش دهید.
  • متد دیگری که مسئول پاسخ به درخواست عایدHTTP POST باشد فرم‌هایی که از ()Html.BeginForm استفاده می‌کنند به شکل پیش فرض اطلاعات را به صورت Post برای سرور (متداکشنی در یک کنترلر بر روی سرور ) ارسال می‌کنند . این نوع از عملکرد اکشن مسئول دریافت اطلاعات فرم و پردازش آنها خواهد بود .

به دلیل تفاوت ماهیت عملکرد پاسخ به درخواست های Get و Post نگهداری کدهای مربوط به آنها در دو متد جداگانه نظم بیشتری به ساختار کنترلر می‌دهد. هر دومتد توسط یک URL فراخوانی می شوند ولی MVC مراقب خواهد بود که بر اساس نوع درخواست دریافت شده متد مناسب را اجرا کند.

حالا تغییرات زیر بر روی کنترلر WellCome ایجاد کنید.

در کد بالا صفت HttpGet به متد اکشن Create که در گذشته داشتیم اضافه شده است این کار به MVC می فهماند که این متد باید درخواست های Get را پاسخ دهد . در ادامه متد اکشنی هم نام متد اکشن Create آورده ایم که همانگونه که حدس می‌زنید به معنی این است که باید به درخواست های Post پاسخ دهد . افزون بر این ها فضای نام WellCome.Models را هم برای راحتی کدنویسی در یک عبارت using به Controller اضافه کرده ایم.

بسیار خب ، به پایان این جلسه آموزشی رسیدیم در صورتی که سوالی پیرامون مقالات آموزشی ASP.NET Core داشتید حتما در قسمت نظرات این پست مطرح کنید.

5
/
5
(
1

امتیاز

)




  • برچسب:

    آموزش Core MVC







آرزو ابراهیمی

بیش از 6 سال است که زمینه طراحی و توسعه سایت فعالیت می‌کنم، طراح و برنامه نویس انواع سامانه‌های تخصصی پزشکی، مناقصات، فروشگاهی و … بودم و هستم و هدفم در سایت میزفا ارائه اطلاعات بروز و ناب در زمینه طراحی سایت است. تا از این طریق بتونم تجربیات و دانسته های خودم را با تمامی علاقمندان به مباحث طراحی سایت به اشتراک بزارم .

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید