سئو

عجیب ترین طراحی لوگو جین در دنیا!

طراحی لوگو جین را می‌توان یکی از پرکاربردترین طراحی‌هایی دانست که در سطح دنیای کسب و کار وجود دارد. در واقع این طراحی جزو طراحی‌هایی محسوب می‌شود که ناخواسته جلوی دید مشتریان و مخاطبان قرار دارد و بسیار هم مورد توجه است. از این رو خود به خود اهمیت جین زیاد است. اما سوال اصلی این است که چطور باید دست به طراحی لوگو جین زد؟

قبل از پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا کمی با خود مفهوم جین آشنا شویم و بدانیم این لباس چه تاثیری در صنعت مد داشته و دارد و این صنعت امروز در کجای راه قرار دارد. با ما همراه باشید که قرار است اتفاقات جالبی را تجربه کنیم.

جین چیست؟

این شاید سوال عجیب، ساده و شاید کمی هم ابلهانه باشد! به هر حال همه ما جین را می‌شناسیم و با شکل‌های مختلف آن امروز در ارتباط هستیم. جین امروز یکی از مهم‌ترین عناصر صنعت مد در سطح جامعه محسوب می‌شود و جزو لباس‌هایی است که در مدل‌ها و انواع مختلف طراحی و تولید می‌شود. انواع مختلف بچه‌گانه، دخترانه، پسرانه، مردانه و زنانه جین باعث شده است که این مدل از پوشش تبدیل به یکی از پرمصرف‌ترین کالاها در صنعت مد باشد.

امروز ایران، ترکیه و چین بزرگ‌ترین تولیدکنندگان جین در منطقه و جهان محسوب می‌شوند. بنابراین می‌توان این‌گونه استنباط کرد که جین با وجود این که از فرهنگ غرب به سایر فرهنگ‌ها رسوخ کرده اما امروز در فرهنگ شرقی بیشتر طرفدار دارد.

اهمیت طراحی لوگو جین

تمامی این مفاهیم ما را به این نکته می‌رساند که جین یک بازار بزرگ در اختیار دارد که می‌تواند تولید کننده‌های بسیاری برای خود ایجاد کند. از این رو بسیاری از کسب و کارها در این حوزه فعالیت می‌کنند. یادتان باشد از مهم‌ترین اصول اقتصاد این است که هر وقت بازار خوبی ایجاد شود به سرعت تعداد رقبا افزایش پیدا می‌کند و در این حالت نگه داشتن مشتری و جذب مخاطب جدید کار سختی می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که بتوانیم اهمیت طراحی لوگو جین را به درستی درک کنیم.

حال که بر اساس نوع بازار، توانستیم جین را به درستی درک کنیم، نوبت این مفهوم می‌رسد که چگونه باید دست به طراحی لوگو جین بزنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید با انواع فاکتور طراحی لوگو آشنا شویم.

فاکتورهای طراحی لوگو موثر در طراحی لوگو جین

از نوع کسب و کار و نوع مشتریانی که دارید، از یک سری اصول عام و کلی پیروی می‌کند. این اصول باعث می‌شود که طراحی شما دقیق تر، هدفمندتر و بهتر باشد. طراحی لوگو جین نیز از این ماجرا مستثنی نیست. از این رو در ادامه بهتر است به این فاکتورها بپردازیم.

اولین فاکتور مهم این است که یک طراحی باید ساده اما با مفهوم طراحی شود. برخی از کسب و کارها دوست دارند لوگوی خودشان را پر زرق‌وبرق و بسیار شلوغ کنند. اما این کار به جز گرفتن وقت و صرف هزینه هیچ‌چیز دیگری ندارد. در واقع ذهن مخاطب به سبب این که شبانه روز درگیر اطلاعات تصویری مختلفی است، عملا به این طراحی‌ها کمتر دقت می‌کند و اگر بخواهیم واقع‌نگر باشیم، هیچ دقتی به این اطلاعات نمی‌کند! از این رو تا می‌توانید را سبک و ساده انجام دهید.

المان‌های مورد استفاده در طراحی لوگو جین

از اصول و فاکتورهای مهم طراحی لوگو که می‌تواند در طراحی لوگو جین نیز بسیار کارآمد باشد، استفاده از خلاقیت است. خلاقیت مفهومی است که به نظر خیلی سخت یا گنگ باشد، اما می‌توان به سادگی به خلاقیت رسید. شما باید تا می‌توانید ابزار دست،

المان‌های مورد استفاده و هر چیزی را که فکر می‌کنید قابل حذف کردن است را از حذف کنید. در این حالت شما چارچوبی برای خود قرار داده‌اید. این چارچوب باعث می‌شود که ذهن شما تحت فشار بیفتد. این فشار می‌تواند باعث بروز خلاقیت در ذهن شما شود. از این روش می‌توانید در جای‌جای زندگی استفاده کنید.

دیگر فاکتورها در طراحی لوگو جین

یکی از و سایر مباحث اقتصادی این است که شما باید باور کنید که مشتری شما انسان است. این بدین معنی است که با چارت و قیمت و … نمی‌توانید بازار را در اختیار بگیرید. این بازار زمانی برای شما می‌شود که بتوانید مخاطب خوبی برای خود جذب کنید و سعی کنید این مخاطب را برای خود نگه دارید.

انواع طراحی لوگو

دقت داشته باشید که همیشه جذب مخاطب سخت‌تر از نگهداری آن است. شما برای جذب مخاطب جدید باید هزینه بیشتری صرف کنید، در حالی که در نگهداری مشتری می‌توانید بسیار ساده‌تر عمل کنید. این موضوع اهمیت طراحی لوگو جین یا سایر انواع طراحی لوگو را نشان می‌دهد. شما اگر بتوانید لوگوی درستی را طراحی کنید این لوگو می‌تواند در ذهن مخاطب نقش ببندد و این موضوع برای نگه داشتن مخاطب بسیار تأثیرگذار است.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو

لوگوی شما باید معرف ویژگی خاص شما باشد و نه لزوماً نام برند! یکی از اشتباهات رایجی که در طراحی لوگو می‌بینیم این است که معمولا تصور می‌شود که در طراحی لوگو باید حتما نام برند مورد استفاده قرار بگیرد. این که نام برند باشد مشکلی ندارد اما این تنها راه نیست.

برندهایی امروز موفق هستند که به جای نام روی ویژگی منحصر به فرد خودشان تکیه می‌کنند. شما با طراحی لوگو روی این ویژگی متمرکز شوید و سعی کنید بر اساس آن نام برند خودتان را در ذهن مخاطب حک کنید. یادتان باشد که مخاطب امروزی باهوش‌تر از دیروز است و با بسیاری از ترفندهای اقتصادی آشنا شده است. پس نمی‌توانید مثل گذشته رفتار کنید. باید خودتان را به روز کنید.

طراحی لوگو جین بر اساس فاکتورهای گفته شده

حالا نوبت این است که بخواهیم یک طراحی لوگو جین بر اساس این فاکتورها داشته باشیم. به نظر شما ویژگی خاص شلوارهای جین در چیست؟ این موضوع باید در طراحی لوگوی جین مورد بررسی قرار بگیرد و از آن استفاده شود؟

جنس پارچه و متریال

در واقع آن چیزی که باعث شد شلوار جین بسیار معروف شود و کارایی خوبی داشته باشد

همین جنس پارچه‌ای بود که در این شلوارها استفاده می‌شد. نام این شلوار نیز بر اساس جنس پارچه آن یعنی جین انتخاب شده است. جین پارچه‌ای نسبتا ضخیم است و با لمس آن می‌توانیم متوجه شویم که جنس آن از پارچه و سایر متریال های لباس متفاوت است. این تفاوت باید در طراحی لوگو جین نیز ایجاد شود.

نمونه لوگوی شلوار جین

شما می‌توانید با استفاده از طراحی لوگو متریال این تفاوت را به صورت گرافیکی به کاربر منتقل کنید. اگر به ده‌ها ی شلوار جین برندهای مختلف نگاه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از این طراحی‌ها بر اساس لوگو تایپ بوده و از حالت پفکی استفاده کرده‌اند. این حالت پفکی به‌نوعی معرف شلوار جین محسوب می‌شود.

طراحی لوگو جین، جزئی از تیپ یک شخص

نکته مهمی که در مورد طراحی لوگو جین وجود دارد این است که این طراحی جزئی از شخصیت یک فرد محسوب می‌شود. معمولا برندها در پشت شلوار و در قسمت کمر ( بالای باسن ) آرم و لوگوی خودشان را حک می‌کنند. پس می‌توان این‌گونه گفت که این لوگو جزئی از شخصیت مصرف کننده است. پس شما باید با در نظر گرفتن این موضوع دست به طراحی بزنید که تیپ شخص خدشه‌دار نشود.

استفاده از لوگوهای برجسته

استفاده از لوگوهای برجسته و بزرگ، رنگارنگ و پر زرق‌وبرق و هزاران مدل دیگر از انواع لوگوها می‌تواند باعث شود که عملا تیپ مشتری شما چندان جذاب نشود. این در حالی است که شما می‌توانید با استفاده از یک طراحی هوشمندانه طراحی لوگوی خودتان را جزئی از تیپ و شخصیت مشتری خود کنید. این‌گونه به نظر می‌آید می‌توانید نتایج بهتری بگیرید. به این موضوع فکر کنید، این کار می‌تواند آینده کسب و کار شما را تغییر دهد!

تاثیری بر تیپ و ظاهر مصرف کننده

ما در این مقاله بیشتر تکیه بر اصول اساسی و عمومی طراحی لوگو داشتیم و سعی کردیم که بر اساس این اصول طراحی لوگو جین را انجام دهیم. همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز بیان کردیم، طراحی لوگو جین از چند جهت اهمیت دارد.

در ثانی مسئله مهم دیگر این بود که طراحی لوگو جین تاثیر مستقیم بر تیپ و شخصیت مصرف کننده دارد.

نگه داشتن مشتری

از این رو اگر این طراحی به درستی انجام نگیرد و با این تصور نباشد که این شلوار قرار است شخصیت یک فرد را مشخص کند، عملا شما بازنده میدان خواهید بود. سعی کنید به درستی انتخاب کنید تا بتوانید مشتری خودتان را نگه دارید. هیچ‌گاه فراموش نکنید که نگه داشتن مشتری مهم‌تر از جذب آن است.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید