سئو

طراحی لوگو ماشین شما را نجات می‌دهد!

طراحی لوگو ماشین را شاید بتوان یکی از محبوب‌ترین عناصر طراحی در میان کسب و کارهای نوپا دانست. این نوع طراحی به سبب عام پسند بودن و داشتن مفاهیم ساده و مشخص‌تر ظاهراً مهم‌ترین فاکتور طراحی یعنی همان انتقال سریع و راحت اطلاعات به مخاطب را دارد. اما بهتر است از زوایای دیگر نیز به این نوع طراحی نگاه کنیم.

ماشین، پدر صنعت

اگر کمی در تاریخ واکاوی کنیم و به دنبال ریشه اصلی انسان امروزی بگردیم به روزی می‌رسیم که اولین ماشین بخار ساخته شد. این ماشین به واسطه تبدیل آب به بخار و بر اساس نیروی بخار آب توانست اولین حرکت‌ها در جسم بی جان را بدون نیروی انسانی یا حیوانی ایجاد کند.

بسیاری ماشین را محدود به انواع خودروها می‌دانند، اما به جز خودروها امروز ده‌ها و صدها نوع ماشین در انواع کارخانه‌ها در حال فعالیت است.

دید خودرویی و صنعتی

در ادامه سعی می‌کنیم طراحی لوگو ماشین را از دو دید خودرویی و صنعتی مورد بررسی قرار دهیم تا به نتایج بهتری برسیم.

طراحی لوگو ماشین از نظر خودرویی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده است بسیار مورد توجه طراحان و صاحبان برندهای مختلف قرار بگیرد دقیقا همین فراوانی آن است. وقتی شما آن‌ها را بارها و بارها می‌بینید به نوعی ذهن شما به دیدن خودرو عادت کرده و با آن خوی گرفته است. این عادت ذهنی باعث می‌شود که سریع‌تر به طراحی لوگو ماشین واکنش نشان دهید و اطلاعات تصویری آن را سریع‌تر درک کنید.

مهم‌ترین سوالات در حوزه طراحی لوگو

در کلام ساده‌تر به سبب این که همه و همه مفهوم خودرو را می‌دانند و هر روز با آن برخورد می‌کنند عملا می‌توان طراحی لوگو ماشین را سریع‌ترین طراحی در انتقال مفاهیم بدانیم. اما سوال اصلی این است که آیا سریع‌ترین همیشه بهترین است؟ در واقع روی دیگر این سوال این است که چرا بیشتر خودروسازها و برندهای بزرگ خودروسازی علاقه چندانی به ماشین و خودرو به عنوان لوگوی خود ندارند؟

این‌ها را شاید بتوان مهم‌ترین سوالات در حوزه طراحی لوگو و تبلیغات بدانیم. در مقاله طراحی لوگو خودرو به طور کامل و مفصل به این موضوع خواهیم پرداخت. آن چیزی که شما در این جا باید آن را بدانید این است که خودرو مفاهیمی مانند سرعت در کنار قدرت را به خوبی منتقل می‌کند. بنابراین اگر کسب و کاری دارید که بر اساس سرعت و قدرت طراحی شده است می‌توانید در فکر استفاده از طراحی لوگو ماشین باشید.

طراحی لوگو ماشین از نظر صنعتی

از این رو معمولا در طراحی لوگو ماشین سعی می‌شود از طرح‌های گرافیکی استفاده شود که این قدرت و نیرو را به شکل‌های مختلفی می‌رساند. یکی از معروف‌ترین نمادهای () استفاده شده در طراحی لوگو ماشین را می‌توان همان چرخ دنده‌ها دانست. در واقع این نماد به اندازه‌ای توانست کارآمد باشد که امروز تبدیل به نماد صنعت و اقتصاد صنعتی شده است.

استفاده از طراحی لوگو

به هر حال شما باید دقت داشته باشید، اگر کار تولیدی انجام می‌دهید و این کار تولیدی شما بر اساس فعالیت ماشین یا ماشین‌ها انجام می‌گیرد می‌توانید از طراحی لوگو ماشین استفاده کنید. توجه کنید، زمانی باید از این نوع طراحی استفاده کنید که ماشین جزء اصلی از فعالیت شما را تشکیل دهد. در کلام ساده‌تر به عنوان یک وجه تمایز به ماشین نگاه کنید. لزوما صنعتی بودن و استفاده از ماشین آلات در تولید یک محصول نمی‌تواند دلیل کافی برای استفاده از طراحی لوگو ماشین باشد.

طراحی لوگو ماشین

اصولا کسب و کارها و فعالان صنعتی که خودشان تولید کننده ماشین هستند یا به نوعی کارشان به ماشین آلات مرتبط است از این طراحی استفاده می‌کنند. اما نکته جالب توجه این است که در هر حالتی این چرخ دنده است که بیشترین حضور را در بین انواع طراحی‌های لوگوی ماشین دارد. شما نمی‌توانید نماد صنعتی را تصور کنید که از چرخ دنده استفاده نکرده باشد. گویی صنعت تماما به چرخ دنده وابسته است.

اگر به صنعت فیلم و فیلم سازی علاقه‌مند باشید احتمالا فیلم سینمایی ‘ عصر نوین ‘ با بازی چارلی چاپلین را دیده باشید. مهم‌ترین عنصری که در این فیلم چاپلین از آن استفاده کرده است تا نشان دهند انسان در گرو صنعت است و در زیر بار صنعت کمر خم کرده، صحنه‌ای است که در آن خود چاپلین به اشتباه درون ماشینی می‌رود و این ماشین چیزی جز چرخ دنده‌های بزرگ و کوچک نیست! چرخ دنده نماد بصری از هر نوع ماشین صنعتی است و پیشنهاد ما این است که شما هم به آن احترام بگذارید تا مشکلی پیش نیاید!

پر تکرار بودن انواع طراحی لوگو ماشین

نمونه لوگوهای بسیاری را امروز می‌توان در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه صنعت پیدا کرد که از طراحی لوگو ماشین استفاده کرده باشند. این طراحی به خصوص مبتنی بر چرخ دنده‌ها باعث شده است که عملا این نوع طراحی تبدیل به یکی از پر مصرف ترین و پر تکرارترین‌های طراحی باشند. البته در مورد طراحی لوگو ماشین از نوع خودرویی این موضوع صدق نمی‌کند و این تکرار کمتر است.

چرخ دنده‌ها

پاسخ را بی پرده بگوییم، بله، دقیقا همین اتفاق رخ داده است. طراحی لوگو ماشین در هر نوع آن که بیشتر مبتنی بر استفاده از چرخ دنده‌ها است، امروز در حوزه صنعت به وفور یافت می‌شود. از یک کسب و کار محلی تا بزرگترین برندهای داخلی سعی کرده‌اند از این عنصر استفاده کنند.

طرحی خاص از طراحی لوگو ماشین

پس شما هم همین کار را کنید. وقتی می‌خواهید بزرگ شوید و وقتی می‌خواهید راه رفتن یاد بگیرید باید جا پای جای بزرگ‌ترها بگذارید. همان کاری که برندهای بزرگ انجام می‌دهند را شما هم بکنید. به دنبال طرحی خاص از طراحی لوگو ماشین باشید. اما این چگونه ممکن است؟ یا بهتر است بگوییم چگونه می‌توان به طرحی خاص از طراحی لوگو ماشین رسید؟

طرحی که می‌تواند نجات دهنده باشد

شما باید به جای توجه به خود ماشین، باید به کاری که ماشین انجام می‌دهد دقت داشته باشید. شما باید به هدفی که برای انجام آن تلاش می‌کنید دقت کنید. در واقع مشکلی که در طراحی لوگو ماشین در ایران وجود دارد این است که بسیاری تصور می‌کنند که باید دقیقا همان چیزی را می‌بینند به مخاطب منتقل کنند. این به نوعی توهین به شعور مخاطب محسوب می‌شود! شما باید هر آن چیزی که روح برند و کسب و کار شما را دربر گرفته به مخاطب خود منتقل کنید.

شرکت خودروسازی هیوندا

شرکت خودروسازی هیوندا، احترام به مشتری را روح اصلی تولیدات خود می‌داند. از این رو سعی کرده برندی طراحی کند که در آن احترام دیده می‌شود ( دو انسان در حال دست دادن با یکدیگر هستند ). به این نکته دقت داشته باشید که کسب و کار شما نمادی از صنعت نیست. پس حق ندارید نماد صنعت را به خودتان نسبت دهید. استفاده از یک نماد به این کلی برای یک کسب و کار و برندی که جزئی از این کل است نمی‌تواند بازخورد خوبی داشته باشد.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید