سئو

پادکست مناسب من چیست و چگونه پادکستی متناسب با روحیاتم پیدا کنم؟

چه پادکست‌هایی را برای گوش دادن انتخاب کنم؟

اگر به دنبال مناسبی برای گوش دادن می‌گردید؛ قطعا نیاز به گشت و گذار در فضای پلتفرم‌های اجتماعی دارید. اولین انتخاب شما در زمانی‌که به دنبال پادکست متناسب با روحیات خود می‌گردید، شامل عوامل مختلفی می‌شود. اول از همه این‌که پادکست با ژانر مورد علاقه‌ی شما تطابق داشته باشد.

پادکست‌ها نیز درست مانند فیلم و سریالی که تماشا می‌کنید، در طبقه‌بندی ژانرهای متعددی جای می‌گیرند. از ژانر جنایی گرفته تا کمدی، هر یک مخاطبان خاص خود را دارند و جمعیت بخصوصی را به خود جلب می‌نمایند. یکی دیگر از عواملی که می‌تواند در تصمیم شما برای انتخاب پادکست تاثیر مستقیمی داشته باشد، طول پادکست و زمان اجرای آن است.

از پادکست‌های چند دقیقه‌ای گرفته تا پادکست‎هایی که ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشند؛ پادکست‌ها با توجه به مضمون و موضوع خود، تنوع بسیار زیادی دارند و شما می‌توانید پیش از پخش هر یک، طول آن‌ها را بررسی کرده و بر اساس آن یکی را برگزینید.

از آن گذشته، بسیاری از افراد ممکن است پلتفرم‌های پادکست را برای پیدا کردن پادکست‌های ترند روز بررسی کنند؛ پادکست‌های سایت یا برند خاص خود را گوش کنند، در هر زمانی که می‌خواهند پای گوش دادن به پادکست‌ها بنشینند و بسیاری عوامل دیگر که ممکن است یک فرد را به پادکست‌ها جذب نماید.

اما بدون شک پادکست مناسب و محبوب شما و دیگران یک ویژگی مشترک دارد: شما به آن گوش خواهید داد، صدای دنیای اطراف را برای شنیدن آن خاموش خواهید کرد و بر روی آن متمرکز خواهید شد؛ و مهم نیست این وسط چه اتفاقی بیفتد. برای این‌که بتوانید انتخاب درستی در میان گزینه‌های پادکست متناسب با روحیات خود داشته باشید، لیستی از پادکست‌ مناسب را برای شما آماده کرده‌ایم؛ تا بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید.

پیش از انتخاب پادکست مدنظر خود، نگاهی به سوالات زیر بیندازید!

ابتدا نگاهی به سوالات زیر بیندازید. این سوالات باعث می‌شوند که شما تصور بهتری درباره‌ی علایق خود داشته باشید و بهتر بتوانید انتخاب نهایی خود را انجام دهید.

1- چگونه سبک شخصی خود را توصیف می‌کنید؟

الف) معمولی! هیچ چیز بخصوصی در سبک شخصی خود ندارم.

ب) ماجراجویی، هر چیزی که باحال باشد و چیزهایی که هیجان زیادی داشته باشد.

ج)گرانج، معمولا مشکی و وسایل ترند

د) من سبک‌های شخصی مختلفی دارم.

2- از تماشای کدام برنامه تلویزیونی لذت می‌برید؟

الف)

ج) هر چیزی که ردپایی از مستند و جغرافیای ملی داشته باشد.

3- اگر می‌خواستید در یکی از موارد گزینه‌ی زیر زندگی کنید؛ کدام مورد را انتخاب می‌کردید؟

الف) همین جایی که هستم

ب) کشوری متفاوت

ج) شهری کوچک

د) شهری بزرگ

4- چه افرادی بیشتر شما را به خود جلب می‌کنند؟

الف) یوتیوبرها

ب) کمدین‌ها

ج) دبیران و اساتید دانشگاهی

د) جنایتکاران

5- در روز چند وعده غذای کامل می‌خورید؟

الف) بستگی دارد، معمولا ترجیح می‌دهم یک غذای سبک مانند اسنک بخورم.

ب) دو وعده غذایی.

ج) چهار وعده غذایی و بیشتر

د) سه وعده غذایی

6- تا به حال به یک پادکست گوش کرده‌اید؟

الف) بله، خیلی پادکست دوست دارم.

ب) دلم می‌خواهد اما نمی‌دانم از کجا شروع کنم.

ج) چندتایی گوش کرده‌ام اما هرگز نتوانستم آن‌ها را تمام کنم.

د) نخیر! اصلا از پادکست خوشم نمی‌آید.

لیستی از پادکست‌ مناسب و سرشناس جهان که ممکن است علاقه‌ی شما را جلب کنند:

گاهی اوقات که زمان سختی به شما می‌گذرد، یک پادکست مناسب می‌تواند حسابی ذهن، روح و قلب شما را به خود مشغول سازد و در بسیاری از مواقع، باعث گذر بهتر زمان و گسترش دانش‌های شخصی گردد. زیبایی پادکست در این خلاصه می‎شود که شما می‌توانید آن را در حین کار کردن، آشپزی و تمیز کردن منزل نیز گوش کنید.

بنابراین پادکست‌ها نه تنها شما را سرگرم خواهند کرد، بلکه اکثر برنامه‌های پادکست، اطلاعات بسیار زیادی در زمینه‌ی دانش عمومی، زندگی، سیاست، علم و هنر در اختیار شما قرار می‌دهند. شما ممکن است که در حالت عادی، وقت زیادی برای گشتن در دنیای مجازی و پلتفرم‌های مختلف برای دانلود و سرچ پادکست مناسب نداشته باشید. پس اگر هنوز به گشت و گذار خود برای یافتن پادکست‌های خوب پایان نداده‌اید؛ این مقاله کاملا مناسب شماست!

1- ‘The Tiny Meat Gang

اگر با کمک سوالات بالا، به سبک شخصی خود دست پیدا کرده‌اید، این برنامه‌ی جالب و بانمک، به میزان متناسبی هیجان را به زندگی شما اضافه می‌کند. اگر فردی هستید که از این دست برنامه‌ها خوشش می‌آید، قطعا ” همان پادکستی‌ست که به دنبالش می‌گشتید. بخصوص اگر از یوتیوبرها خوشتان می‌آید، کودی کو و نوئل میلر، دو یوتیوبر موفق، این برنامه را اداره می‌کنند. پس حسابی خود را برای خندید آماده نمایید. پس بهتر است که خود را آماده کنید.

2- ‘Call Her Daddy

این یکی ممکن است در ابتدا کمی شلوغ و پر سر و صدا به نظر برسد! اما واقعا به امتحان آن می‌ارزد. دو زن در این برنامه با هم به گپ و گفت باز و بی‌حاشیه می‌پردازند و حرف‌های جذاب و خنده‌داری درباره‌ی مهمانی، زندگی شخصی و سایر مواردی که جوانان دهه بیست سالگی از آن حرف می‌زنند به میان می‌آورند. اگر از آن دست جوانانی هستید که از برنامه‌های جوانان خوشتان می‌آید و سبک‌های شاد و بی‌حاشیه را می‌پسندید، این پادکست کاملا متناسب با سلایق شماست.

3- ‘Up and Vanished

اگر تازه در ابتدای مسیر گوش دادن به پادکست‌ها هستید و به دنبال پادکست مناسبی می‌گردید؛ این پادکست انتخاب بسیار عالی و بی‌نظیری برای شما خواهد بود. پین لیندسی، میزبان این برنامه، حتی سخن از ملکه‌ی زیبایی به میان می‌آورد که حدود ده سال پیش گم شده بود.

4- ‘Throughline

این پادکست، درست مانند تنفس هوایی تازه و مهمان نمودن اکسیژن به ریه‌های شما خواهد بود. درست مانند زمانی که با اکسیژن تازه، به میزبانی ریه‎های خود می‌روید؛ تمامی اپیزودهای این برنامه، مانند تغذیه‌ی روح و ذهن شما خواهد بود. این پادکست، راهی عالی برای شناخت بهتر درباره‌ دنیای اطراف شماست.

پس اگر کنجکاو هستید تا چیزهای بیشتری درباره‌ی دنیای اطراف خود بدانید، این پادکست کاملا برای شما ساخته شده است! حتی اگر می‌خواهید تا پادکستی به شما انگیزه زندگی دهد و از نکات مثبت با شما سخن به میان آورد، این پادکست بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اگر برای گوش دادن به پادکست‌ها تازه‌کار هستید، این پادکست‌ها را گوش کنید!

1- Start with This

می‌دانید که اگر بخواهید پادکستی دانش شما را افزایش دهد، می‌بایست هرازگاهی مطالبی که با پادکست آموخته‌اید، با خود مرور کنید. این پادکست در هر اپیزود به شنوندگان خود مطالب بی‌نظیری به عنوان غذای روح می‌دهد. سپس از شنوندگان خود می‌خواهد تا متناسب با دانشی که کسب نموده‌اند، چیزی را ایجاد نمایند. معمولا یک کتاب یا یک برنامه‌ی تلویزیونی، یا نوشتن یک متن که موضوع آن در برنامه مورد بررسی قرار می‌گیرد، از جمله کارهایی‌ست که میزبان پادکست از شما خواهد خواست.

2- Philosophy Bites

قطعا افلاطون و نیچه هنوز هم با وجود گذشت قرن‌ها و سالیان طولانی، طرفداران خاص خود را دارند و نقطه نظراتشان در میان مردم دهان به دهان می‌پیچد. اما آیا تمامی عقاید فلسفی به اندازه‌ی عقاید افلاطون، ارسطو و نیچه به گوش مردم می‌رسند؟ چگونه دانش متافیزیک به شناخت بهتر جهان کمک می‌کند؟ درباره‌ی مکاتب ادبی و انواع آن خبر دارید؟ مکاتب فلسفه را چطور؟ دانشی که هرگز گمان نمی‌کردید به یادگیری آن نیازی داشته باشید، در این پادکست به راحتی کسب کنید!

3- Serial

یکی دیگر از پادکست‌های خوب دنیا که با میزبانی سارا کونیگ و جولی اسنایدر، دنیای روزنامه‌نگاری زیر و رو شده و هر خبری که به آن علاقه داشته باشید، در این پادکست تحت پوشش قرار می‌گیرد. استقبال از این پادکست تا حدی قابل توجه بوده است؛ که این پادکست حتی تا چندین فصل نیز به دراز کشیده است. اگر تا به حال به پادکستی گوش نداده‌اید، این پادکست قطعا نقطه‌ی شروع مناسبی برای شما خواهد بود.

4- Decoder Ring

اگر از آن سری پادکست‌هایی خوشتان می‌آید که در میان فرهنگ‌های مختلف، عادات انسانی متعدد و خصوصیات اشیاء به مطالعه پرداخته و شما را باخبر می‌کند؛ قطعا این پادکست گزینه‌ی مناسبی‌ست. چه کسی از بارت سیمپسون می‌ترسد؟ چه کسی برای نخستین بار به توطئه‌ی خیانت رسید؟ و بسیاری موضوعات باورنکردنی و جذاب دیگر که قطعا اوقات خوشی را برای شما می‌سازند!

5- 1619

این پادکست حتی در تلویزیون، در رسانه‌های پرینی و… نیز به مرحله‌ی پخش رسید و یکی از نسخه‌های آن، پادکست‌های این برنامه است. این پادکست کوتاه نیز هست و مسئله‌ی برده‌داری، خط آغاز آن و چگونگی رسیدن این کشتی و کناره‌گیری آن در سواحل آمریکا را به نقد می‌کشاند. پس اگر به اطلاعات عمومی علاقه دارید، حتما سری به این پادکست بزنید!

6- Why Won’t You Date Me?

‘چرا طرف از من خوشش نمی‌آید؟’، ‘چرا نمی‌توانم یک قرار خوب با او داشته باشم؟’، ‘اصلا چرا با من سر قرار نمی‌آید؟’؛ همگی حداقل یک بار این سوالات را از خودمان پرسیده‌ایم! حال در این پادکستِ شوخ و جالب، نیکول بایر در هر اپیزود، درباره‌ی ازدواج‌ به سبک مدرن، بحث‌هایی که در قرارهای پیش از ازدواج رخ می‌دهد و نحوه‌ی پیدا کردن نیمه‌ی گمشده بحث‌های جالب و گاهی خنده‌داری می‌کند؛ که از شنیدن آن پشیمان نخواهید شد!

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید