سئو

چگونگی انتخاب پادکست خوب

تنوع زیاد گزینه‌های پادکست برای انتخاب که در انتظار کشف هستند، مدیریت این‌گونه فایل‌ها را طاقت‌فرسا کرده است. شنوندگان باید قبل از هر انتخابی به‌منظور درک چگونگی انتخاب پادکست خوب موارد زیادی را در نظر بگیرند؛ بنابراین چگونه یک شنونده پادکست می‌تواند بین فیدهای مختلف پادکست حرکت کند تا بتواند پادکست مناسب خود را پیدا کند؟ برای پاسخ به این سؤال در اینجا چند نکته مفید برای درک بهتر چگونگی انتخاب پادکست خوب ارائه شده است:

  1. سلیقه شنوندگان خود را کشف کنید.

  2. ژانر خود را پیدا کنید.

  3. چه قالبی برای پادکست خود ترجیح می‌دهید؟

  4. توجه به توصیه‌های دیگران

  5. توجه به علایق خود

  6. مواردی که پادکست‌ها را بسیار خارق‌العاده می‌کند

با فکر کردن در مورد داستان‌ها، کتاب‌ها، فیلم‌ها، برنامه‌های گفتگوی رادیویی و نمایشنامه‌های موردعلاقه خود، می‌توانید درک دقیق‌تری از نوع اطلاعاتی که بیشتر شما را مجذوب خود می‌کند، به دست آورید. همچنین این امر به شما اجازه می‌دهد تا جست‌وجوهای خود را اصلاح کنید.

اگر عاشق رمز و رازهای داستان‌های جنایی هستید یا عاشق نوع نمایش‌های سؤال‌برانگیز و مبهمی مثل ‘چه کسی آن را انجام داده است؟’، پادکست‌هایی مانند و سایر پادکست‌های جنایی در سایت شنوتو می‌توانند شروعی عالی برای شما باشند و اگر نوع نمایش کمدی را ترجیح می‌دهید، پادکست‌هایی مانند و پادکست کلبه صدا ممکن است همان چیزی باشد که به دنبال آن می‌گردی.

بنابراین در ذهن داشتن نوع خاصی از سبک شنیداری برای پادکست، به شما زبانی برای بیان سلیقه خود می‌دهد و کمک می‌کند به درک مناسبی از چگونگی انتخاب پادکست خوب برسید. چه به دنبال رادیوی عمومی مانند NPR باشید و یا به دنبال یک پادکست فلسفه‌ای عقلانی، در هر صورت، شما می‌توانید از این طریق شروع به ترسیم انواع پادکست‌هایی کنید که بیشتر منطبق با علایق شما باشد.

یکی از راه‌های محدود کردن انتخاب‌های شما این است که در نظر بگیرید کدام ژانر را نسبت به ژانرهای دیگر ترجیح می‌دهید. برای هر ژانری پادکست مطابق با آن وجود دارد و هر ژانر پادکست، یک سبک مطابق با خود را دارد. به‌عنوان‌مثال، رمز و رازهای مربوط به پادکست‌های جنایی سریع و هیجان‌انگیز هستند و اغلب متن این نوع پادکست‌ها بدون شاخ و برگ نوشته می‌شود. در عوض، ژانر فانتزی پر از شخصیت‌پردازی‌های متراکم و توصیفات فراوان است و با سرعت عالی ادامه می‌یابد.

پنج نوع قالب اصلی پادکست وجود دارد: پادکست انفرادی، پادکست مصاحبه‌ای، پادکست نمایش چند میزبان، میزگرد یا پادکست panel و خبرنامه یا پادکست اطلاعات. برخی از افراد ممکن است به یک قالب از انواع فوق نسبت به دیگر قالب‌ها جذب شوند و کشف اینکه چه گزینه‌ای برای شما مناسب‌تر است، پیمایش در میان انواع پادکست‌های موجود را برای شما آسان می‌سازد.

اگرچه برخی از این سبک‌های متنوع پادکست ممکن است گاه‌به‌گاه فرمت خود را تغییر دهند اما هنگامی‌که کشف کردید بهترین نوع متناسب با اولویت شما چیست، انتخاب پادکست ایده آل برای شما بسیار آسان خواهد شد.

اگر به دنبال پاسخ به این سؤال هستید که چگونگی انتخاب پادکست خوب چیست؟ باید از اهمیت توصیه‌های دیگران به خود غافل نشوید. اطرافیان شما می‌دانند سلیقه و علایق شما چیست؛ بنابراین در مورد پادکست موردعلاقه‌ی خود با دوستان یا همکاران خود مشورت کنید و نظر آن‌ها را بپرسید. در این صورت شما قادر خواهید بود تا پادکست رؤیایی خود را پیدا کنید.

یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای انتخاب پادکست مناسب، علاقه شما است. در این مورد پلتفرم‌های پادکست مانند CastBox ویژگی توصیه سفارشی بصری را ارائه می‌دهند که با استفاده از این ویژگی، پادکست‌های سرپرستی شده را برای تأمین علایق خاص شما پیشنهاد می‌کنند.

آن‌ها همچنین یک ویژگی جستجوی صوتی را نیز ارائه می‌دهند که به شما این امکان را می‌دهد دقیقاً در دومین ثانیه پویش خود، یک جست‌وجوی دقیق داشته باشید و بتوانید اطلاعات صوتی موردنظر خود را پیدا کنید.

پادکست‌ها به شما این فرصت را می‌دهند تا ایستگاه رادیویی قابل‌حمل خود را متناسب با علایق خود ایجاد کنید و میزبان برخی از افراد برای همدردی با آن‌ها شوید. چه در حال رفت‌وآمد باشید، چه مشغول کار و یا در خانه خود فقط در حال استراحت باشید، پادکست‌ها همیشه یک روش سرگرمی رایگان برای شما بوده‌اند و با این مزیت اضافی که برای شما فراهم نموده‌اند، امکان کنترل کامل آنچه را که در حال گوش دادن آن هستید را به شما می‌دهند. در نتیجه با پادکست می‌توانید همه‌ی این مزایای زیر را در دستان خود داشته باشید:

  • انعطاف‌پذیری

  • تنوع و تازگی

در نهایت این نکته را نیز می‌توان بیان نمود که بهتر است در دنیای پادکست پیش بروید تا بتوانید دنیای گسترده و سرگرم‌کننده پادکست‌ها را کشف کنید.

یکی از رایج‌ترین موانع پیش روی سازندگان پادکست در جذب مخاطب، انتخاب موضوع نامناسب برای پادکست است. ما در اینجا می‌خواهیم در مورد 3 نکته‌ای که شما باید در مورد انتخاب موضوع پادکست بدانید، صحبت کنیم.

1. می‌خواهید چه مشکلی را برای مخاطبان خود حل کنید؟ آن‌ها چه مشکلی دارند که به دنبال شما هستند؟ این دو سؤال می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد و به مخاطب شما کمک کند که به درک چگونگی انتخاب پادکست خوب برسد. به‌طور خلاصه، شما چه مشکلی می‌خواهید حل کنید؟ این ممکن است مشکلی باشد که شما در تجارت خود به آن برخورد کرده‌اید اما اکنون این پادکست بیان‌کننده راه‌حل شما است.

2. شنوندگان پادکست شما چه کسانی هستند؟ می‌خواهید چه کسی به این برنامه گوش دهد؟ بیشتر افراد سعی دارند از طریق پادکست کالا یا خدمات خود را بفروشند اما تمایز مهمی که در این بین وجود دارد این است که کدام بخش از مشتری‌ها را شما قصد دارید به برنامه خود جذب کنید؟ شما می‌خواهید واقعاً کدام بخش از تجارت شما توسط پادکست شما تأمین شود؟ من چند مربی تناسب‌اندام واقعاً موفق را می‌شناسم که شغل خود را از طریق پادکست ایجاد نموده‌اند. آن‌ها از طریق به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود درامد خوبی کسب نموده‌اند زیرا آن‌ها واقعاً می‌توانند تخصص خود را به نمایش بگذارند. همچنین مردم می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

3. بیشتر افرادی که به پادکست گوش می‌دهند، سعی دارند آن را کشف کنند. آن‌ها سعی می‌کنند آن را آزمایش کنند. آن‌ها سعی می‌کنند با مدیر رسانه اجتماعی جدید خود تعامل داشته باشند. همچنین آن‌ها در تلاش‌ هستند تجارت خود را توسعه دهند و با کمک شما از تجارت خرد خود با استفاده از این رسانه حمایت کنند و از آن به‌عنوان ابزاری برای پیشرفت تجارت خود استفاده کنند. این مسائل در ساخت مدل کلی پادکست شما تأثیرگذار خواهد بود.

آیا تابه‌حال به ایجاد پادکست فکر کرده‌اید؟ آیا انتخاب یک ایده برای موضوع پادکست که برای شنوندگان شما جذاب باشد و مبنایی مناسب برای یک مدل کسب‌وکار باشد، برای شما سخت است؟ ایجاد پادکست برای تجارت شما این امکان را به شما می‌دهد تا به مجموعه‌ای کاملاً جدید از مخاطبان ثروتمند و جذاب خود دست پیدا کنید. برای این منظور 800 میلیون حساب فعال در Apple Music و Apple Podcasts وجود دارد و این ارقام برای SoundCloud 250 میلیون است.

قبل از بیان ایده‌های مناسب و کاربردی برای موضوع پادکست که موجب جذب مخاطب شما می‌شود و یا به درک چگونگی انتخاب پادکست خوب به مخاطب کمک می‌کند، من به شما توصیه می‌کنم که به این موارد 10 گانه توجه کامل داشته باشید. اگر از این 10 توصیه پیروی کنید که به شما نحوه انتخاب موضوع پادکست را می‌گوید، می‌توانید یک محتوای عالی مخاطب پسند ایجاد کنید.

1. به هدف خود از ساخت پادکست فکر کنید

شما باید در مورد اینکه چرا می‌خواهید پادکست بسازید کاملاً آگاه باشید. پادکست ممکن است بستری برای بیان خلاقیت شما یا حمایت از یک هدف باشد. همچنین می‌تواند واسطه‌ای باشد تا منجر به ایجاد شغل برای شما شود.

2. هنگام انتخاب موضوع به علایق خود توجه داشته باشید

شما باید به موضوع خود علاقه‌مند باشید تا در چند سال آینده با یادگیری یک موضوع و ایجاد محتوا در مورد آن، وقت خود را صرف آن کنید؛ بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

3. استراتژی‌های کسب درآمد در آینده را برای پادکست خود در نظر بگیرید

4. کدام مشکل کاربر شما با پادکست شما حل خواهد شد؟

5. یک قالب برای پادکست خود انتخاب کنید

اکنون‌که هدف خود را مشخص ساختید باید یک طرح خاص یا یک ژانر مخصوص برای پادکست خود انتخاب کنید.

با درک بازخورد پادکست خود در سایر رسانه‌ها، جایگاه خود را برای پتانسیل بازار کنترل کنید. برای درک بهتر این مسئله باید از دید مخاطب نگاه کرد و به درک درستی از چگونگی انتخاب پادکست خوب دست پیدا کرد.

7. آیا پادکست موفقیت مالی برای شما به همراه خواهد داشت؟

بدانید آیا جایگاه پادکست شما برای شما پول به همراه خواهد داشت.

8. برای حفظ جایگاه خود با رقبای خود به رقابت بپردازید.

9. موضوع پادکست شما باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که 2 الی 3 سال بتوانید آن را ادامه دهید.

10. کلمات کلیدی را در پادکست خود وارد کنید که بسیاری از کاربران آن‌ها را جست‌وجو می‌کنند.

ادامه مقاله در سایت منبع