سئو

پاسخ به سوال اپارات چطور پول می دهد؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اپارات چطور پول می دهد؟ یا اینکه منبع درآمد سایت هایی مثل اپارات از کجاست؟ برای رسیدن به پاسخ سوال اپارات چطور پول می دهد در ادامه با این مقاله همراه باشید. اپارات یک سیستم انتشار محتوایی رایگان و بومی است که از سال 1389 شروع به فعالیت کرده است. تمرکز اپارات بر انتشار محتوای ویدیویی است.

به این صورت که فیلم های آموزشی و سرگرمی منطبق با ارزشهای ایرانی- اسلامی در این سایت بارگذاری شده و برای مخاطبان قابل استفاده خواهند بود. برای استفاده از محتوای موجود در اپارات نیازی به پرداخت هزینه نیست و موارد موجود در این سایت به صورت رایگان قابل دسترسی هستند. البته پیش از پخش هر ویدویی در این وب سایت باید زمان کوتاهی را صرف مشاهده تبلیغات کنید.

تبلیغات منبع اصلی درآمد سایت هایی مثل اپارات هستند:

برای آن که مخاطبان تشویق شده و ویدیوهای بیشتری را در این وب سایت بارگذاری کنند بنا به ادعای خود اپارات 50 درصد سود حاصل از به منتشرکننده ویدیو میرسد. البته گفته میشود که این درصد حداقلی و کمترین حالت ممکن است.

البته توجه داشته باشید که این شراکت بین اپارات و تولید کننده محتوای ویدیویی وجود دارد. یعنی اگر فیلم هایی که در صفحه خود در اپارات قرار داده اید توسط خود شما تولید نشده اند مشمول این سود نخواهید بود. در حقیقت این سهم 50 درصدی از سود حاصل از تبلیغات تنها در صورتی به شما تعلق میگیرد که صفر تا 100 تولید ویدیو کار خودتان باشد. یعنی اگر با استفاده از ادیت فیلمی را تولید و منتشر کرده باشید مبلغ کمتری شامل حال شما خواهد بود.

نمایش موفق از نظر اپارات چیست؟

نمایش موفق تبلیغات یعنی کاربر حداقل 4 ثانیه از مدت زمان تبلیغ را مشاهده کرده باشد. البته خود اپارات نیز این محدودیت را وضع کرده است. به این صورت که پس از چهار ثانیه کاربر امکان رد کردن تبلیغ و مشاهده ویدیوی مورد نظرش را دارد. اما محتوا باید به قدری جذاب باشد که کاربر با محدود شدن با تبلیغات از خیر مشاهده ویدیو نگذرد.

در این صورت است که سود حاصل از هر تبلیغ از 50 درصد تا بیشتر به کاربری کهبوده است تعلق میگیرد. البته برای شروع این همکاری لازم است کانال فرد در 3 ماه گذشته حداقل 3000 ساعت نمایش داشته باشد و حداقل 200 نفر کانال او را در اپارات دنبال کنند.

با دارا بودن شرایط ذکر شده به سادگی میتوانید به سیستم درآمدزایی اپارات بپیوندید. پس از پیوستن به این سیستم آپارات یک پنل در اختیارتان قرار میدهد. در این پنل جزئیات درآمد شما قابل مشاهده خواهد بود. به این صورت که میتوان بررسی کرد کدام ویدیو بیشتر بازدید خورده است و چه میزان درآمد برای شما به همراه داشته است. همچنین میتوانید بررسی کنید که هر ویدیو به طور متوسط چند دقیقه مشاهده شده است.

مزایای پیوستن به سیستم درآمدزایی اپارات

اپارات پرداخت های لازم را به صورت کامل و به موقع انجام میدهد. با و کاربردی با یک بار بارگذاری ویدیو تا مدت ها میتوانید از آن کسب درآمد کنید. در واقع تا هر زمان که فایل ویدیویی که به اشتراک گذاشتید بازدید دارد و تبلیغات دریافت میکند میتوانید درآمد داشته باشید.

طراحی سیستم هایی مثل اپارات به گونه ای است که همه از آن راضی باشند. هم کاربران میتوانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند و هم تولید کنندگان محتوا به سود خواهند رسید.به علاوه خود توسعه دهندگان اپارات و کسانی که سفارش تبلیغات به آن میدهند هم سود کافی را خواهند برد.

اپارات چطور پول می دهد؟ این پول چقدر است؟

این که اپارات چطور پول می دهد یک سوال کلی است. برای پاسخ به سوال اپارات چطور پول می دهد باید گفت اپارات در پنل مختص تولید کننده محتوا اطلاعات مربوط به حساب را از او دریافت میکند و وجه جمع آوری شده را در بازه های زمانی منظم برای او واریز میکند.

این بازه های زمانی از چند سال پیش تا به حال به صورت ماهانه بوده است و کماکان این سیستم پرداخت به صورت ماهانه برقرار است. آپارات از سال 1396 سیستم کسب درآمد را طراحی کرده است. هدف این سیستم این است که تولید کنندگان محتوا بتوانند با کمترین دردسر حاصل زحمات خود را ببینند و از این طریق به درآمد برسند.

گفتیم حداقل سودی که اپارات به تولید کنندگان محتوا میپردازد 50 درصد است. البته گاه این مبلغ به 70 درصد هم میرسد. و این میتواند برای کسانی که محتوا را به اشتراک میگذارند بسیار ایده آل باشد. با توجه به اینکه یوتیوب یکی از رقبای اپارات محسوب میشود این شرکت سعی دارد تا از کاربران حمایت کند و توجه آن ها را از یوتیوب () به سمت خود جلب کند. برای این کار سعی بر این است که بیشتر سود را به تولید کننده محتوا اختصاص دهد.

درآمدزایی از اپارات

اگر قصد کسب درآمد از اپارات را دارید باید توجه داشته باشید که از روش هایی مثل ترافیک سیاه استفاده نکنید. و از کارهایی که رنگ و بوی تقلب دارند جدا اجتناب کنید. چرا که در غیر این صورت اپارات به شدت با متخلف برخورد میکند. برای این کار لازم است ابتدا بررسی کنید که در چه زمینه ای امکان دارید.

هر زمینه ای میتواند مفید واقع شود و مخاطبان خاص خود را داشته باشد. بهتر است عناصری مثل خلاقیت و کیفیت را هم در تولید محتوای ویدیویی در نظر داشته باشید. نکته دیگری که لازم است در این خصوص به آن توجه کنید پربار بودن کانال است. این کار سبب میشود تا مخاطب مجبور به دنبال کردن صفحه شما شود.

بهتر است از یک تقویم محتوایی استفاده کنید و کلیپ ها را با برنامه منتشر کنید:

برای تولید محتوای ویدیویی میتوانید به دنبال مطالب پر بازدید در اینترنت بگردید. اگر برای این موارد هیچ ویدیویی وجود ندارد میتوانید به تولید ویدیو در این خصوص بپردازید. پیش از ریکورد ویدیو توجه کنید که در زمینه مورد نظر اطلاعات لازم را داشته باشید و به خوبی تحقیق کرده باشید. در این صورت است که میتوانید اعتماد و توجه مخاطبان را جلب نمایید.

اگر به زبان های دیگر تسلط دارید میتوانید از کلیپ هایی که به آن زبان تولید شده استفاده نمایید و برای آن ها زیرنویس تولید کنید. البته با توجه به این که این کار احتمالا ساده تر است و همه کار تولید آن بر عهده شما نبوده ممکن است اپارات درصد کمی را شامل حال شما کند.

گفته میشود که برای کسانی که ویدیو را بازنشر میکنند نیز سودی در نظر گرفته شده است اما مسلما این سود به اندازه تولیدکنندگان محتوا نیست. در حقیقت سیستم پرداخت اپارات برای بازنشرکنندگان متفاوت از تولیدکنندگان محتواست. مبنای سیاست اپارات این است که از تولید کننده اصلی محتوا حمایت شود. پس بهتر است در نظر داشته باشید که کدام محتوا از نظر اپارات مشمول دریافت درآمد میباشد.

با مراجعه به بخش ویدیوها و ریزدرآمد های هفته میتوانید بررسی کنید که کدام محتوا برای کاربران جذاب تر بوده است:

با این کار به سادگی میتوانید خط مشی مناسبی برای تولید محتوای ویدیویی بر اساس نیاز و توجه مخاطبان داشته باشید. جستجو کنید که برای چه مواردی درخواست وجود دارد اما محتوای مناسب وجود ندارد. با این روش میتوانید ویدیوهایی متناسب با نیاز کاربران تولید نمایید.

فرقی نمیکند تازه کار باشید یا حرفه ای، اگر ویدیو توسط خود شما تولید شده باشد اپارات 50 درصد سود (یا بیشتر) را به شما اختصاص خواهد داد. بهتر است در راستای ارتقای کیفیت محتوای تولید شده از دوربین و میکروفون های حرفه ای استفاده کنید. رعایت محتوای شما را به حرفه ای تر شدن نزدیک خواهد کرد.

اپارات چطور پول میدهد؟

این که چقدر از اپارات درآمد داشته باشید به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل است. هرچه افراد بیشتری ویدیو شما را مشاهده کنند در آمدتان بالاتر میرود. مدت زمان ویدیو نیز اهمیت دارد، هرچه مدت زمان ویدیوی منتشر شده از جانب شما طولانی تر باشد درآمدتان بالاتر خواهد بود.

البته این که کاربر چند دقیقه از ویدیو را مشاهده کرده است نیز میتواند روی درآمد شما تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار برروی میزان درآمد شما این است که چه تعداد دنبال کننده دارید. هرچه تعداد دنبال کننده ها بیشتر باشد اپارات وجه بیشتری را به شما میپردازد.

اگر ویدیوی منتشر شده توسط شما بتواند 1000 بازدید دریافت نماید اپارات مبلغی معادل 7 تا 15 هزارتومان را به شما اختصاص میدهد. در حقیقت به ازای هر 1000 بازدید میتوانید این مبلغ را دریافت نمایید. با استفاده از این فرمول و با یک حساب سرانگشتی خواهید دانست که اگر ویدیوهای منتشر شده توسط شما بازدید بالایی دریافت کند، میتوانید درآمد میلیونی از اپارات به دست آورید.

شروع درآمدزایی از اپارات

برای این کار ابتدا لازم است در سایت اپارات عضو شوید. پس از عضویت باید درخواست درآمدزایی خود را برای اپارات ارسال کنید. درخواست شما بررسی و نتیجه آن متعاقبا اعلام میشود. توجه کنید که فایل ویدیویی شما یک بار تولید شده و انتشار میابد اما سود حاصل از آن تا زمانی که فایل در اپارات وجود دارد برای شما واریز خواهد شد.

با انتشار ویدیوهای جذاب و کاربردی میتوانید یک درآمد پایدار برای خود ایجاد نمایید. امیدواریم در پایان مقاله اپارات چطور پول می دهد به پاسخ سوالتان رسیده باشید و متوجه شده باشید که اپارات چطور پول می دهد.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید