سئو

کاربرد هوش محتوا برای درک بهتر محتوا

برای اینکه بدانیم در مورد تولید و مصرف محتوا تا چه مرحله ای پیش رفته ایم به مجموعه آمار زیر در مورد میزان محتوای به اشتراک گذاشته شده و مصرف شده در هر دقیقه توجه کنید:

  • 400 ساعت محتوای ویدئویی به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • 347،222 توییت ارسال می‌شود.
  • کاربران فیسبوک 4،166،667 بار پست‌ها را لایک می‌کنند.
  • کاربران اینستاگرام 2،430،555 بار پست‌ها را لایک می‌کنند.

بازاریابان باهوش از دیدگاه ‘هر چه بیشتر بهتر ‘ عبور کرده اند و اکنون بر تمرکز می‏کنند. آیا واقعاً محتوای باکیفیت به بازاریابان و کسب و کارها کمک می‌کند تا به اهداف خود برسند؟ برای پاسخ به این سؤال هوش محتوا مطرح می‌شود.

هوش محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

هوش محتوا نقطه تلاقی هوش مصنوعی و است. هوش محتوا به عنوان: ‘یک فناوری است که به محتوا کمک می‌کند تا درک کند که درباره چه موضوعی است، چگونه این محتوا در دستیابی به اهداف خاص مؤثر است، چه احساساتی را به ذهن افراد منتقل می‌کند و غیره.’

هوش محتوا به بازاریابان کمک می‌کند تا دیدگاه جامع‌تری نسبت به زبان محتوای خود داشته باشند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا درباره متن محتوا بهتر تصمیم‌گیری کنند. این ویژگی می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا نوع محتوایی را که باید به اشتراک بگذارند، نحوه تبلیغ آن و محتوایی که نیاز به، به روز رسانی دارد، بهتر درک کنند. این پلتفرم عمیق‌تر از نمایش صفحات و اشتراک گذاری اجتماعی عمل می‏کند و بر روی داده‌های واقعی مرتبط با محتوا تمرکز دارد.

نرم افزارهای مانند Marketo و Atomic Reach به بازاریابان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از داده‌های عمیق‌تر، در مورد تصمیمات بهتری بگیرند؛ اما چگونه هوش محتوا بر بازاریابی محتوا تأثیر می‌گذارد؟

شناسایی و انتخاب صحیح مخاطبان

به گفته Curata، 67 درصد از بازاریابان عامل اصلی موفقیت در بازاریابی محتوا را شناسایی کرده اند. ازنظر آن‏ها تمرکز بر روی مخاطبان به عنوان نیاز اصلی در این حوزه معرفی شده است. به جای تمرکز بر روی نظرسنجی‌ها و ابزارهایی Google Analytics یا CRM ها، می‏‏توان از یک پلتفرم هوش محتوا استفاده کرد.

این اطلاعات مربوط به اطلاعات جمعیت شناختی، ترجیحات مشتریان و نظرات راجع به محتواهای قدیمی هستند که به شما در ایجاد محتوایی که مخاطبان را جذب می‌کند، کمک می‌کنند. در ادامه به انواع اطلاعات حاصل از این پلتفرم اشاره می‏کنیم:

دریافت راهنمایی مشتریان در طول سفر

امروزه بازاریابان باید از پیش بینی برای ایجاد محتوای مناسب برای مخاطبان مناسب استفاده کنند. یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر تفکر که از هوش محتوا استفاده می‌کند، پیش بینی درستی را انجام می‌دهد. این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند محتوایی را ایجاد کنید که مشتریان در هر مرحله از سفرشان به سطح بالاتری بروند و نرخ تبدیل شما افزایش یابد.

سپس می‌توانید پیام‌های هدفمند را از طریق ایمیل ارسال کنید و از آن‌ها دعوت کنید تا برای حفظ آن‌ها به صورت برنامه ریزی شده یک پست وبلاگ پیوست شده را در مورد اهمیت نگهداری و تعمیر خودرو مطالعه کنند. تلاش‌هایی مشابه این مثال، نشان می‌دهد که هوش محتوا به شما کمک می‌کنند تا محتوایی را تولید کنید که برای مشتریان شما ارزشمند است.

شناخت بهترین محتوا در جهت ایجاد آن برای مخاطبان خود

به همان اندازه که جلسات طوفان فکری برای ایجاد محتوای جذاب انجام می‏شود، فقط تمرکز بر این جلسات موجب ناکارآمدی در ایجاد محتوا می‌شود. شما به یک پلتفرم نیاز دارید تا بتوانید به طور سریع و کارآمد نوع محتوایی را که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، شناسایی کنید. اگر اهداف خود را تعیین کرده اید و داده‌های مناسب را به پلتفرم هوش محتوای خود منتقل کردید، می‌توانید از این مانع عبور کنید.

این پلتفرم می‌تواند اهداف و داده‌های شما را دریافت کند و محتوایی را که موردعلاقه مشتریان شما در صنعت شما است، جستجو و شناسایی کند. همچنین این پلتفرم چندمنظوره می‌تواند بررسی کند که رقبا در حال انجام چه‌کارهایی هستند تا بینش ارزشمند و مفیدی در مورد موضوعاتی که باید به آن‌ها بپردازید، دریافت کنید.

تعیین بهترین زمان برای توزیع و تبلیغ محتوای خود

به گفته Curata، 53 درصد از بازاریابان می‌گویند توزیع محتوا یکی از ضروریات بازاریابی محتوا است. در دنیایی که ترجیحات و نیازهای مصرف‌کنندگان دائماً در حال تغییر است و تعداد زیادی از سیستم عامل‌های رسانه های اجتماعی وجود دارند، آگاهی از اینکه مخاطبان شما کجا و چه زمانی می‌خواهند محتوای شما را مشاهده کنند، یک چالش مهم است.

آیا 50 درصد از مخاطبان شما در توییتر هستند، در حالی که خریداران خاص شما در LinkedIn هستند؟ بسیاری از بازاریابان هنوز به جای استفاده از داده‌های به روز برای شناخت این موضوع، اطلاعات خود را به روش‌های قدیمی استخراج می‌کنند. هوش محتوا می‌تواند با استفاده از داده‌های جدید و به روز به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما واقعاً محتوای منتشر شده را می‌بینند.

هوش محتوا را بررسی می‌کند و از داده‌های آن برای تعیین بهترین زمان و پلتفرم رسانه اجتماعی برای توزیع محتوای شما استفاده می‌کند.

شناخت نحوه بهبود محتوا

منابع داده‌ها همیشه می‌توانند بهترین راه برای بهبود محتوای موجود باشند. با تمرکز بیشتر روی محتوا، موضوعات مرتبط‌تری انتخاب می‌شوند. برای اولویت بندی دشوار است؛ بنابراین هوش محتوا نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که چه محتوایی باید بهبود یابد، بلکه به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که ابتدا باید روی بهبود کدام محتوا کارکنید. از طریق دنبال کردن رقبا، شاید شما به تصاویر یا اینفوگرافیک‏های بیشتری در وبلاگ خود نیاز دارید یا به این موضوع پی ببرید که فیلم‌های زیر 15 ثانیه بیشتر توسط افراد بالای 20 سال به اشتراک گذاشته می‌شوند. داشتن یک پلتفرم هوشمند محتوا به شما امکان می‌دهد حوزه‌ های مسئله دار و مشکل دار را تشخیص دهید و به سرعت آن‌ها را برطرف کنید.

شناسایی محتوایی که نیاز به روز رسانی دارد

چند بار شما یک را منتشر کرده اید، اما به مرور زمان آن را فراموش کرده اید؟ برای به روز رسانی چنین محتوایی که برای مخاطبان شما بسیار جذاب است، نیاز به یادآوری دارید. خوشبختانه، یک پلت فرم هوش محتوا می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

به جای مرور تقویم محتوای خود در Excel یا Google Sheets، یک پلتفرم هوش محتوا به طور خودکار به شما یادآوری می‌کند که چه زمان باید به روز رسانی محتوای جذاب و ماندگار خود را انجام دهید. این تاکتیک تضمین می‌کند تا از محتوای قدیمی خود که هنوز هم برای مخاطبان شما ارزشمند است، مجدداً به طور مؤثر استفاده کنید.

در نهایت شما فقط با بررسی دیدگاه‌ها در مورد صفحات، میزان کلیک‌ها و داده‌های عمومی مخاطبان، قادر به استفاده از داده‌های بزرگ برای ایجاد محتوای خاص و به موقع خواهید بود. در حالی که هوش محتوا در بسیاری از صنایع و بخش‌ها در حال توسعه است، ابزاری است که شما نیاز دارید تا محتوای خود را به سطوح بالاتری ارتقاء دهید.

منبع :

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید