سئو

چطور از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت استفاده کنیم؟ | ویکی دمی

عناوین مطالب

در گذشته کسب و کار های آنلاین، از قدرت تولید محتوا و تاثیر آن در افزایش بازدید و بهبود سئو وب سایت کاملا با خبر نبودند. در اواخر قرن 20، آنها متوجه شدند تولید محتوا یکی از ارزشمند ترین روش ها برای افزایش بازدید وب سایت است که می تواند بسیاری از کاربران را با جملات تاثیرگذار به آن هدایت کند.

همان‌طور که می دانید، برای افزایش رتبه وب سایت و سئو بهتر آن، راه های زیادی وجود دارد؛ اما یکی از بهترین و تاثیرگذارترین این راه ها، تولید محتوای با کیفیت می باشد. مقاله نویسی یا همان تولید محتوا، برای صفحات وب سایت و انتشار آن در شبکه های اجتماعی، باعث جذب کاربران بیشتر برای آن سایت می شود. جذب کاربران بیشتر نیز به معنی افزایش بازدید سایت و بیشتر شدن رتبه سایت در گوگل می باشد.

امروزه، افرادی که می خواهند وب سایتی را طراحی کنند، تولید محتوا را به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف خود قرار می دهند. وب سایت هایی هم که قدمت آنها بیشتر است، باید مقالات قدیمی خود را بهبود ببخشند و آنها را به روز رسانی کنند. این را بدانید که بهبود مقالات قدیمی باعث بهتر شدن سئو وب سایت می شود.

ویکی دمی در این مقاله، به شما عزیزان می آموزد که چطور می توان از مقالات قدیمی برای بهبود سئو وب سایت استفاده کرد. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مشکلاتی که مقالات قدیمی در وب سایت به وجود می آورند

مقالات قدیمی، به دلیل نداشتن کیفیت مناسب، یکی از موانع رشد و پیشرفت وب سایت محسوب می شوند. پاک کردن این مقالات قدیمی و بی کیفیت می تواند عاملی برای عملکرد بهتر موتور های جستجو در صفحات سایت شما باشد. همان‌طور که می دانید، مدت زمانی که ربات های گوگل، مقالات وب سایت را مورد بررسی قرار می دهند بسیار محدود می باشد؛ در نتیجه هیچ وبمستری نمی خواهد این مدت زمان محدود، صرف بررسی مقالات قدیمی شود.

مقالات داخل صفحات سایت، نشان دهنده ارزش و اعتبار آن می باشد؛ اما مقالات قدیمی باعث کاهش این ارزش و اعتبار می شوند. پس اگر ارزش و اعتبار وب سایت برای شما اهمیت دارد بهتر است مقالات قدیمی را از سایت خود حذف کرده و به جای آنها مقالات با کیفیت و ارزشمند تولید کنید. این را بدانید که مقالاتی که بر روی وب سایت قرار می دهید باید از نظر کیفیت به گونه ای باشند که کاربران را جذب خود کنند. این ویژگی باعث افزایش بازدید سایت می شود.

استفاده از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت

یکی از راه هایی که باعث می شود شما نیاز به حذف مقالات قدیمی نداشته باشید، جمع آوری اطلاعات از عملکرد آن مقالات است. شما باید ابتدا به سیستم مدیریت محتوای تولید شده رفته و اطلاعات لازم را از مقالات قدیمی به دست آورید. همچنین می توانید از طریق گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس آدرس صفحاتی را که مقالات خود را در آن قرار داده اید، به دست بیاورید.

پس از به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز، آنها را بررسی کنید. اگر پس از بررسی، مقاله ای نیاز به حذف داشت، آن را حذف کرده و یا اگر بازدهی مناسب را برای وب سایتتان داشت، آن را نگه دارید. برای نگهداری یا حذف مقالات بهتر است نکات زیر را بررسی کنید.

این نکات عبارت اند از:

  • مفید و ارزشمند بودن محتوا برای کاربر
  • ارتباط مقالات با کسب و کار و موضوع وب سایتتان
  • خوب بودن محتوا
  • عدم تکراری بودن محتوا

در ادامه هر یک از این موارد را بررسی می کنیم.

مفید و ارزشمند بودن محتوا برای کاربر

اگر مقالات قدیمی شما به اندازه کافی برای کاربر مفید است و همچنان اطلاعات ارزشمندی را در اختیار کاربر می گذارد و به سوالات آنها پاسخ می دهد، نیازی به حذف چنین محتوایی نیست؛ چرا که می تواند برای کاربران جدید نیز همان جذابیت را داشته باشد.

ارتباط مقالات با کسب و کار و موضوع وب سایتتان

ارتباط با موضوع وب سایت، یکی از مواردی است که باید در مقالات قدیمی بررسی شود. اگر مقالات با موضوع وب سایت شما هیچ ارتباطی نداشته باشند، بهترین کار، حذف آنهاست.

خوب بودن محتوا

یکی دیگر از مواردی که باید در مقالات قدیمی بررسی شود، نگارش و رعایت اصول محتوا می باشد. اگر مقالات شما دارای ارزش هستند ولی در آنها اصول محتوا رعایت نشده بهتر است آنها را ویرایش کرده و دوباره بر روی سایت بارگذاری نمایید.

عدم تکراری بودن محتوا

در حین بررسی مقالات قدیمی، ممکن است به مقالاتی برخورد کنید که از نظر محتوا و موضوعی مشابه مقالات دیگر باشند و یا از سایت های دیگری کپی شده باشند. بهتر است این مقالات را از وب سایتتان پاک کنید؛ چرا که بعدها با مشکل محتوای کپی شده برخورد خواهید کرد.

پس از بررسی موارد ذکر شده و حذف مقالات بی ارزش، مقالاتی که با ارزش بودند را باید به روز رسانی کنید و تمام ایرادات نگارشی آن را تصحیح نمایید یا به عبارت دیگر مقالات را احیا کنید. برای احیا کردن مقالات قدیمی به صورت زیر عمل کنید.

  • ابتدا کیفیت و ساختار مقالات را ویرایش نمایید تا کاربران بتوانند با آنها ارتباط بر قرار کنند.
  • در مرحله دوم، اصول سئو را در مقالات بررسی نمایید و لینک های داخلی مرتبط با آن را در مقاله قرار دهید.
  • در محله سوم، باید مقاله ها را به روز رسانی کنید. این کار باعث می شود، تعداد بازدید آن افزایش یابد؛ چرا که اکثر کاربران به دنبال مقالات به روز می باشند.
  • پس از ویرایش کامل مقاله، می توانید آن را در شبکه های مجازی نشر دهید تا کاربران بتوانند ضمن برقراری ارتباط، به وب سایت شما وارد شوند.
  • پس از انجام مراحل بالا در آخرین مرحله، باید مقالاتی را که در سایت بارگذاری کرده اید، پیگیری کنید. این پیگیری به شما نشان می دهد که مقالات شما بازدهی مثبت یا منفی داشته است.
  • شما با استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول، می توانید تمام توضیحات را در مورد مقالات ویرایش شده مشاهده کنید. فاکتور هایی که باید در مقایسه با قبل آنها را بررسی کنید عبارت اند از مدت زمان حضور کاربران در صفحه، رتبه کلمات کلیدی در مقالات و نرخ CRT.

اگر پس از بررسی مقالات، نتایج مثبتی را مشاهده کردید می توانید آن مقالات را نگه دارید؛ در غیر این صورت بهتر است آنها را حذف کنید.

این نکته را از ویکی دمی به یاد داشته باشید: بهتر است مقالات خود را به طور مستمر به روز رسانی نمایید تا در سال های آینده، دیگر نیازی به بررسی مقالات قدیمی نداشته باشید. ما در این مقاله، چگونگی استفاده از مقالات قدیمی برای بهبود سئو سایت را شرح دادیم. شما عزیزان با استفاده از این مطالب می توانید به بهبود رتبه وب سایت خود کمک بسزایی کنید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید