سئو

صفحات یک سایت باید چه تعداد لینک داخلی داشته باشند | ویکی دمی

عناوین مطالب

یکی از رایج ترین سوالاتی که ذهن بیشتر افراد را درگیر خود کرده است، تعداد لینک های داخلی صفحات وب سایت می باشد. لینک های داخلی و خارجی، یا به طور کلی لینک بیلدینگ (link building)، یکی از مهم‌ترین و داغ ترین مبحث های سئو سایت محسوب می شوند و همچنان یکی از عوامل تاثیر گذار روی رتبه یک سایت در گوگل می باشند.

باید بگوییم، یکی از تکنیک های پیشرفته در سئو یک سایت، لینک سازی داخلی وب سایت است؛ اما اکثر متخصصان به آن اهمیتی نمی دهند و آن را کاری بیهوده می دانند. لینک سازی داخلی یکی از راهکارهای کم هزینه است که بر سئو سایت و محتوا بیشترین تاثیر را می گذارد. هنگامی که شما در حال تولید محتوا هستید، می توانید برای دیده شدن آن، تکنیک هایی را به کار ببرید تا علاوه بر افزایش رتبه در گوگل، تعداد بازدید کنندگان آن نیز افزایش یابد.

ویکی دمی در این مقاله، به سوالی که شاید کمتر وب سایتی به آن پاسخ داده باشد، پاسخ می دهد و نکات مهمی را حول مبحث سئو وب سایت به شما عزیزان می آموزد.

لینک سازی داخلی

در internal links برای سایت، ما یک هدف اصلی داریم، آن هم به وجود آوردن مسیر هایی که کاربر بتواند به محتوا دسترسی داشته باشد یا به عبارت دیگر، لینک سازی داخلی، لینکی است که صفحات وب سایت را به صفحات دیگر وصل می کند. وب سایت هایی که بیش از 2 صفحه دارند از این تکنیک، برای متصل کردن صفحاتشان به هم استفاده می کنند.

این کار باعث می شود موتور های جستجو بهتر بتواند محتوای ما را درک و با آن ارتباط بگیرند. این کار با صرف هزینه و زمان کمتری، به گوگل می فهماند که این صفحه از وب سایت، اهمیت و ارزش بیشتری دارد.

تاثیر لینک سازی داخلی بر سئو وب سایت

همان‌طور که گفتیم، لینک های داخلی وب سایت، یکی از فاکتور های مهم در سئو سایت است. الگوریتم های رتبه بندی گوگل از سال ها پیش تا به الان، با تغییرات چشمگیری همراه بوده و تغریبا تمام راه های دور زدن این الگوریتم ها را از بین برده است. همین دلیل باعث شده بسیاری از وب سایت ها، محتوای مرتبط با عنوان سایتشان را تولید کنند.

تاثیر لینک سازی داخلی نیز یکی از راه های بهبود سئو سایت است که می تواند تغییرات چشمگیری را در رتبه وب سایت شما به وجود آورد. مزایای لینک سازی داخلی به شرح زیر است:

  • ایندکس شدن بهتر وب سایت
  • جلب رضایت کاربران وب سایت
  • لینک گرفتن از محتوای قدیمی و تازه نگه داشتن محتوا
  • ایجاد ارتباط بین صفحات سایت
  • انتقال قدرت وب سایت به صفحات داخلی

ایندکس شدن بهتر وب سایت

گوگل، برای ایندکس کردن وب سایت ها از دو نوع ربات استفاده می کند. یکی ربات Fresh Bot که در هر دوره زمانی مشخص صفحات مهم وب سایت ها را بررسی می کند. دیگری ربات Deep Crawl نام دارد که این ربات هر ماه یکبار تمام وب سایت را ایندکس می کند. هنگامی که لینک سازی داخلی انجام می دهید، این ربات ها لینک های موجود در فضای وب را دنبال می کنند.

این نکته را از ویکی دمی در یاد داشته باشید که گوگل به دنبال پیدا کردن محتوای جدید در فضای وب است و اگر شما در محتوای خود لینک سازی داخلی را به خوبی انجام داده باشید، ایندکس کردن محتوای شما برای ربات های گوگل راحت تر است. اگر وب سایت شما، لینک سازی داخلی خوب و قوی داشته باشد، کرالر های گوگل محتوای جدید سایت را سریع تر پیدا می کنند.

جلب رضایت کاربران وب سایت

همان‌طور که می دانید، یکی از مهم‌ترین اهداف ما در تولید محتوا، جلب رضایت کاربران می باشد. یکی از وظایف الگوریتم های گوگل، این است که رضایت کاربران از وب سایت را برآورد کنند؛ در نتیجه هنگامی که محتوای جدیدی را در سایت قرار می دهید، این الگوریتم ها آن را مورد بررسی قرار می دهند.

حال این را در نظر بگیرید که اگر داخل این محتوا لینکی را نساخته باشید، کاربر پس از خواندن آن، صفحه وب سایت را بسته و یا شاید از وب سایت شما خارج شود و به سایت دیگری برود؛ درنتیجه برای از دست ندادن کاربر، بهترین کار ساختن لینک های داخلی در محتوا است تا بتوان کاربران را به خواندن مقاله های دیگر نیز هدایت نمود.

لینک گرفتن از محتوای قدیمی و تازه نگه داشتن محتوا

برای اینکه بتوانید با بک لینک دادن، سئو وب سایتتان را تقویت کنید، باید بیشتر بک لینک ها، به صفحات داخلی وب سایتتان باشد؛ چرا که اگر شما تمام بک لینک ها را به صفحه اصلی سایت بدهید نه تنها به سئو سایت کمکی نمی کند، بلکه به ضرر آن نیز هست.

یکی دیگر از مواردی که برای گوگل و موتور جستجو اهمیت دارد، تازگی محتوای داخل سایت شما می باشد. شما می توانید با تولید یک محتوای جدید و ساختن لینک داخلی در آن، موجب تازه ماندن دیگر مقالات سایتتان شوید.

به وجود آوردن ارتباط، میان صفحات سایت

لینک ها، یکی از راه های ارتباطی بین صفحات سایت می باشند؛ اما این را در نظر داشته باشید که این ارتباط باید به گونه ای باشد که صفحات از نظر معنایی و موضوعی به هم ربط داشته باشند. ربات های گوگل از این راه های ارتباطی برای درک صفحات وب سایت استفاده می کنند.

انتقال قدرت وب سایت به صفحات داخلی

یکی دیگر از مزیت های ساخت لینک داخلی، انتقال ارزش و اعتبار صفحه اصلی به صفحات داخلی است. این در حالی است که صفحه اصلی وب سایت شما بک لینکی را دریافت می کند و ارزش و اعتبار آن را بین صفحات داخلی سایت منتقل می کند.

صفحات یک سایت باید چه تعداد لینک داخلی داشته باشد؟

در پاسخ به این سوال، جواب قطعی نمی توانیم به شما بدهیم؛ چرا که تعداد لینک های داخلی برای هر صفحه کاملا نامشخص است و شما می توانید هر تعدادی که می خواهید لینک داخلی بسازید؛ اما این را بدانید که افراط در هر کاری موجب ضربه خوردن آن کار می شود. پس در لینک سازی داخلی نیز تعادل را حفظ کنید. ویکی دمی به شما پیشنهاد می کند، معیار خود را در ساخت لینک های داخلی، رضایت کاربران قرار دهید؛ چرا که رضایت کاربران باعث افزایش بازدید و سئو بهتر سایتتان می شود.

رضایت کاربران یکی از اصلی ترین نکات در لینک سازی داخلی است؛ چرا که شما با این کار می توانید کاربر را در وب سایت حفظ کنید. ما در این مقاله، تکنیک های ساخت لینک داخلی و تاثیر آن بر روی سئو وب سایت را برای شما بیان کردیم. شما می توانید با استفاده از آن رتبه وب سایت خود را بهبود ببخشید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید