سئو

لینک سازی داخلی به پست‌ها برای سئو مفید است: 5 دلیل مهم برای استفاده از لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی به پست‌ها یکی از روش‌های بسیار مفید برای است. چون تأثیر زیادی بر روی بهبود عملکرد سایت و رتبه بندی آن در موتورهای جستجو دارد. گوگل در طول زمان الگوریتم یادگیری ماشینی خود را برای سئو بسیار توسعه داده است؛ بنابراین شما نمی‌توانید چنین سیستمی را فریب دهید.

لینک سازی داخلی به پست‌ها

لینک سازی داخلی به پست‌ها یکی از این روش‌ها است که جز ترفندها یا حقه ها محسوب نمی‌شود. البته برای اجرای آن نیاز نیست، مراحل پیچیده ای را طی کنید. ما در این مقاله قصد داریم برخی از دلایل اهمیت لینک سازی داخلی به پست‌ها را با توجه به اهداف سئو برای شما توضیح دهیم.

چرا لینک سازی داخلی به پست‌ها برای سئو اهمیت دارد؟

در این بخش همراه ما باشید تا با برخی از مزایای لینک سازی داخلی به پست‌ها آشنا شوید.

1. به گوگل کمک می‌کند تا صفحات سایت شما را در نتایج جستجو فهرست کند

گوگل به کمک خزنده خود مسیر لینک‌ها را در کل فضای اینترنت دنبال می‌کند تا بتواند سایت‌ها را پیدا کرده و آنها را نتایج جستجو فهرست کند. اگر شما وب‌سایتی دارید که لینک‌های داخلی قوی در آن وجود دارد، خزنده گوگل می‌تواند سریع‌تر و آسان‌تر محتوای جدید سایت شما را پیدا کند.

لینک سازی داخلی به پست‌ها

با بهبود سرعت خزیدن ربات‌های گوگل در سایت شما و افزایش سرعت فهرست کردن صفحات آن، سئوی سایت شما تقویت می‌شود.

2. درآمد بالقوه بک لینک‌های دارای محتوای باکیفیت را افزایش می‌دهد

اگر به اکثر بک لینک‌های وب‌سایت خود توجه کنید منشأ آن‌ها را خواهید یافت. اکثر این بک لینک‌ها مربوط به لینک‌هایی هستند که کاربران شما را به صفحه اصلی سایت شما هدایت می‌کنند. با مقایسه بک لینک‌های صفحه اصلی با بک لینک‌های یک صفحه همراه با محتوای باکیفیت، متوجه خواهید شد که:

تعداد بک لینک‌ها

اگر تعداد بک لینک‌های مرتبط با صفحه اصلی شما زیاد باشد، بر روی سئوی سایت شما تأثیر منفی دارد. درواقع بهینه سازی بیش از حد تأثیر خوبی بر روی عملکرد سایت شما ندارد؛ بنابراین شما نباید این کار را انجام دهید.

در اکثر مواقع لینک‌های خارجی سایت شما باید به صفحات داخلی با محتوای باکیفیت اشاره کنند، نه به صفحه اصلی شما؛ زیرا اغلب صفحه اصلی سایت شما اطلاعات دقیق و ارزشمندی برای کاربران شما ندارد. هنگامی‌که یک سایت محتوای جدید، به روز و با ارزش را به‌طور مداوم منتشر نمی‌کند، نتایج لینک سازی آن به صورت زیر درمی ‏آید:

لینک‌های داخلی موجود در یک وب‌سایت

اگر یک برنامه قوی برای لینک سازی داخلی به پست‌ها داشته باشید، می‌توانید از طریق ایجاد مسیرهای درست برای کلیک و ارائه فهرست مطالب در کل وب‌سایت خود، درآمد بالقوه خود را از طریق لینک سازی داخلی افزایش دهید؛ زیرا این کار موجب انتشار بهتر لینک‌های سایت شما می‌شود، درنتیجه ربات‌های موتورهای جستجو، سایت شما را برای خزیدن در اولویت قرار می‏دهند.

3. لینک سازی داخلی به پست‌ها موجب افزایش قدرت سایت در صفحات داخلی می‌شود

اگر صفحه 1 به صفحه 2 لینک داده شود، درواقع ‘ لینک جوس ‘ از صفحه 1 به سمت صفحه 2 حرکت می‌کند؛ بنابراین صفحه 2 می‌تواند در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کند. اگر در یک وب‌سایت ساختار لینک سازی به پست‌ها قوی‌تر باشد، به‌طورکلی سایت عملکرد بهتری خواهد داشت.

4. لینک سازی داخلی با متن لنگر بهینه شده به بهبود SEO کمک می‌کند

لینک داخلی یک مسیر از HTML است که موجب اتصال یک صفحه از وب‌سایت به صفحه دیگر می‌شود. چنین لینکی به صورت زیر است:

<A HREF = ‘http://www.example.com/internalpage’> an article on cat food</A>

حال اگر شما یک لینک داخلی را از طریق متن لنگر (Anchor Text) بسازید، برخلاف تصویر یا متن هدایت کننده، ارزش لینک داخلی افزایش می‏ یابد.

ساخت لینک داخلی

به‌طور کلی، اگر متن لنگر با سایت شما به خوبی مطابقت داشته باشد، در مقایسه با متن لنگری که بیش از حد بهینه شده است، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

5. برای کاربران شما ارزش ایجاد می‌کند

این گزینه مهم‌ترین دلیل برای لینک سازی داخلی به پست‌ها است. لینک سازی داخلی یکی از تکنیک‌های ساده اما مؤثر برای بهبود سئو است، اما صبر کنید. ارزش این نوع لینک سازی بیش از این است. لینک سازی داخلی به پست‌ها برای کاربران هم مفید و کاربردی است.

به این سؤال فکر کنید: وقتی در حال تحقیق درباره یک موضوع خاص هستید، به دنبال یک منبع هستید یا چند منبع؟ آیا دوست دارید را پیدا کنید تا درک بهتری از موضوع داشته باشید؟

افزایش ارزش محتوا

ممکن است شما فقط به سبک نوشتن مقاله ها توجه کنید و دوست دارید مقاله هایی را که یک نویسنده خاص منتشر کرده است، بخوانید. لینک سازی داخلی به پست‌های یک سایت با پشتیبانی از مزایای ارائه شده در محتوا و راهنمایی کاربر برای دستیابی به اطلاعات مرتبط می‌تواند موجب افزایش ی منتشر شده شود.

منبع

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید