سئو

4 روش برای لینک سازی داخلی

چرا لینک سازی داخلی اهمیت دارد؟

خیلی از بلاگرها و کسانی که وبسایت دارند به جای تمرکز بر روی لینک سازی داخلی برای سئو سایت، به اشتباه برای گرفتن بک لینک های با ارزش تلاش می کنند.حتی خیلی از متخصصین سئو اهمیتی به تکنیک های سئو داخلی سایت نمی دهند.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

چرا باید به مسائل پیچیده و سخت سئو سایت و درک الگوریتم های پیچیده بپردازید وقتی که هنوز هیچ چیزی راجع به پایه و اساس سئو داخلی نمی دانید؟

به همین خاطردراین مقاله قصد داریم سفری کامل با ایجاد ساختار لینک سازی داخلی داشته باشیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید تا بفهمید چرا باید زمان بیشتری را به لینک سازی داخلی سایت اختصاص بدهیم.

[dt_highlight color=”” text_color=””E9967A=””]لینک ها باعث می شوند که گوگل رابطه محتوای مختلف شما را در سایت بهتر درک کند، و همچنین به قسمت های خاص محتوا ارزش می دهد.[/dt_highlight]

اگرموضوع اصلی سایت شما مثلا در مورد ” آیا سئو مقرون به صرفه است”؟ا می باشد؟

شما دو متن دارید:

  • 100 ابزار رایگان سئو سایت
  • تکنیک های سئو

این دو متن به قطع به یقین مطالب شبیه به همی دارند. یکی که به خواندن یک متن علاقه دارد، ممکن است به خواندن بقیه مقاله ها هم اشتیاق نشان بدهد.

گوگل هم همچنین این رابطه را می بیند. ربات های گوگل لینک هایی را با خزیدن در وبسایت شما دنبال می کند. سرویس جستجو به اندازه ای باهوش است که متوجه بشود دو مقاله باهم موضوع های شبیه به همی دارند.

چرا باید از لینک سازی داخلی استفاده کنیم:

  1. معیار ها تعادل را افرایش می دهد.گوگل برای اینکه تصمیم بگیرد صفحات شما ارزش کاربری را دارد یا نه، از سیگنال هایی مثل مدت بازدید از صفحه در هر بار و زمان صرف شده در وبسایت در نظر می گیرد. لینک های داخلی باعث می شوند که کاربران به طورعمیق تری در وبسایت شما بگردند که همین موضوع سئو سایت را بالا می برد.
  2. لینک های داخلی ساختار می سازد. ازآنجا که گوگل وبسایت هایی که برای کاربران آسان باشد را ترجیح می دهد . لینک های داخلی راهی را فراهم می کنند که سایت شما به روش منطقی منظم و سازمان دهی شده باشد.

بهترین روش های لینک سازی داخلی: 4 روش برای موفقیت در سئو سایت!

حال که اهمیت لینک های داخلی را برای سئو سایت درک کردید و اینکه چه کمکی هم به کاربر و هم به موتور جستجو می کند را بررسی کردیم.(همچنین به رتبه بندی)، بیایید راجع به 4 روش برای انجام لینک سازی بپردازیم.

  1. متن لینک ها را با هدف بگذارید.

در هر لینکی، متن لینک باید شامل کلماتی باشد که کاربر با خواندنش متوجه محتوا اصلی متن لینک شده بشود.

بعضی از اشتباهاتی که بسیار رایج است:

  • لینک آن اینجا است.
  • به اینجا بروید و بررسی کنید.

باور کنید که خیلی از مشتری ها هیچ نظری راجع به اهمیت متن لینک ندارند. با اینکه متن لینک مرتبط یا anchor text تاثیر زیادی بر سئو سایت دارد.

  1. از ساختار silo استفاده کنید.

همینطور که بالاتر اشاره کردیم، لینک سازی داخلی باعث می شود که شما یک ساختار منطقی برای گوگل و کاربر ایجاد کنید. یکی از راه های استراتژیکی که می توانید انتخاب کنید، استفاده از ساختار silo است.

  1. ارزش لینک

گوگل علاوه بر درک رابطه بین محتوا، ارزش لینک را بین تمام لینک های در صفحه تقسیم می کند. صفحه اصلی به دلیل وجود بک لینک های زیادی که دارد ارزش لینکی بیشتری هم دارد. ارزش لینک بین تمام لینک های در صفحه اصلی وجود دارد تقسیم می شود. ارزش لینک در صفحه فعلی و در صفحه بعدی و … تقسیم می شود.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

به همین خاطر،جدیدترین مقالات شما در صورتی که شما به جای لینک دادن به دسته بندی ؛ صفحه آن ها را به صفحه اصلی لینک بدهید، ارزش لینکی بالایی می گیرند.

اگر متوجه این بشوید که لینک ها دارای ارزش هستند، متوجه این موضوع هم می شوید که لینک بیشتر در یک پست به معنی ارزش بیشتر است. از آنجایی که گوگل صفحه ای که لینک های با ارزش دارد را زودتر تشخیص می دهد، رتبه شما بیشتر می شود.

  1. به مطالبی لینک بدهید که مهم هستن.

هر لینکی باید انتخابی آگاهانه باشد. هر لینک داخلی که شما می دهید باید با استراتژی سئو سایت شما هماهنگ باشد. به طور کلی، اگر کاربران بتوانند از طریق لینک های داخلی درستی که در مقاله هایتان گذاشته اید، وارد مقاله مورد نظر بشوند، یعنی کارتان را درست انجام داده اید.

یکی از خوبی های این 4 تکنیک این است که شما می توانید بدون داشتن دانش سئو خاصی،این ها را همین الان بر روی سئو سایتتان پیاده سازی کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید