سئو

چطور از هک شدن اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

وقتی در دیزی باز است حیای گربه همه جا سرکشی می کند. فرقی هم ندارد حساب شخصی داشته باشید یا تجاری، هر حسابی که هک شود اطلاعات مهمی از دست تان خواهد رفت. و این در بهترین حالت است که آقا یا خانم هکر دست به بی آبرویی و درخواست پول از این و آن نزند. در این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس به موثر ترین روش های جلوگیری از هک شدن در اینستاگرام خواهیم پرداخت:

  • چطور بفهمیم حساب دیگری به اینستاگرام ما وارد شده است؟
  • چطور از هک شدن حساب اینستاگرام جلوگیری کنیم؟
  • چطور حساب هک شده اینستاگرام را بازیابی کنیم؟

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: افزایش کامنت در اینستاگرام با ۱۶ روش کاملا کاربردی!

چطور بفهمیم حساب دیگری به اینستاگرام ما وارد شده است؟

اما روش های دیگری برای تشخیص هک شدن وجود دارد. معمولاً اولین کاری که هکر پس از هک کردن حساب کاربری انجام می‌دهد، تغییر دادن ایمیل و پسورد است که به محض تغییر ایمیل یا رمز عبور حساب کاربری، اینستاگرام ایمیلی به آدرس ایمیل قبلی ارسال می‌ کند و به کاربر اعلام می‌ کند.

بنابرین اگر برای تغییر ایمیل یا پسورد اقدام نکرده‌ اید و در عین حال ایمیلی در این رابطه دریافت کرده‌ اید، روشن است که شخصی وارد حساب کاربری شما شده است.نکته‌ی دیگر این است که اینستاگرام در صورت لاگین کردن کاربر از کشوری جدید و متفاوت، ایمیل هشدار ارسال می‌کند. بنابراین نشانه‌ بعدی این است که ایمیلی دریافت کرده‌ اید که به تغییر آی‌ پی و کشور اشاره می‌ کند و مطمئن هستید که از VPN و نرم‌افزار های تغییر آدرس آی‌ پی استفاده نکرده‌اید، احتمالاً شخصی از کشوری دیگر می‌ خواهد به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کند.

همچنین یکی دیگر از روش های تشخیص هک شدن، بررسی محتواهای داخل پیجتان است. اگر مشاهده کردید که استوری ها و پست ها در حال تغییر هستند، می توانید اطمینان حاصل کنید که هک شده اید.

همچنین بخوانید: شادوبن اینستاگرام چیست؟ | + روش خروج از shadowban اینستاگرام

چطور از هک شدن حساب اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

به طور کلی اینستاگرام رسانه ایمنی است و به این سادگی ها هک نمی شود. مگر این که خودتان راه هایی برای دسترسی را باز گذاشته باشید. در این قسمت روش های دسترسبی به حساب اینستاگرام را بررسی می کنیم:

۱. پسورد قوی، حرف اول را می زند

ساده ترین راهی که دیگران می توانند به حساب شما دسترسی داشته باشند این است که پسوردتان قابل حدس زدن باشد. یا این که آنقدر ساده باشد که با یکی دوتا دستکاری ساده بتوان آن را به دست آورد. حتی اگر کسی هکر هم نباشد اما وقتی وارد حساب کاربریتان می شوید ببینید که پسوردتان ali1111 است هیچوقت فراموشش نمی کند و بدون استعداد و هوش خاصی به راحتی به حسابتان دست پیدا می کند.

اگر از آن دسته ای هستید که پسورد تمام حساب هایشان را از ترس فراموش شدن یکی می گذارند که دیگر نور علی نور! هلو را برای جناب هکر پوست کنده اید و داده اید دستش!

ایمن ترین پسوردها، پسوردهای تصادفی سایت های رمز گذار هستند اما اگر نمی توانید آن ها را درجای امنی نگه دارید بهتر است چیزی انتخاب کنید که بشود به حافظه سپردش. پسورد شما بایستی حداقل هشت کاراکتر شامل ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد باشد. ترجیحا از اعدادی که احتمال حدس بالایی دارند مثل سال تولد یا شماره تلفن خودتان استفاده نکنید.

حالا ضرورتی هم ندارد که از پسوردهای متننی استفاده کنید. می توانید به روش زیر ورود از طریق اثر انگشت را انتخاب کنید. فقط حواستان باشد کجا می خوابید.

شما می توانید برای افزایش فالوور و همچنین برنامه ریزی برای پیشرفت پیجتان از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام تاس استفاده کنید

۲. گزینه ورود دو مرحله ای را فعال کنید

کار از محکم کاری هیچوقت ضرر نکرده، ورود دو مرحله ای اینستاگرام دست بسیاری از هکرهای پلاستیکی که از روش حدس پسورد وارد عمل می شوند را می بندد. برای این کار کافیست به حساب اینستاگرام خود وارد شوید.

  • روی آیکون چرخ دنده ضربه بزنید و به تنظیمات بروید.
  • روی تب Security ضربه بزنید.
  • سپس گزینه “Two-Factor Authentication” را انتخاب کنید.
  • زبانه را باز شده را فعال کنید.
  • حالا دو انتخاب پیش روی شماست. می توانید با انتخاب گزینه Text Message برای هربار ورود به اینستاگرام پیامک دریافت کنید.
  • اگر شماره تلفن تایید شده ای به اینستاگرام نداده اید روی قسمت شماره تلفن ضربه بزنید و پس از وارد کردن شماره “Next” را انتخاب و سپس آن را تایید کنید.
  • یا این که با انتخاب گزینه Authentication APP اپلیکیشن توصیه شده اینستاگرام را دانلود کنید و از این طریق پیام ورود را دریافت کنید.

نکته: مراقب پیام های مشکوک در دایرکت اینستاگرام باشید و روی لینک های ناشناس کلیک نکنید.

۳. مطمئن شوید حساب ایمیل شما ایمن است

یکی از روش های رایج دیگر برای دسترسی به حساب اینستاگرام شما این است که با ایمیلی در اینستاگرام حساب ساخته باشید که افراد دیگر به آن دسترسی دارند. اگر کسی پسورد ایمیل شما را داشته باشد کار تمام است. اینستاگرام و بسیاری از حساب های دیگر شما در خطر هستند.

در یک نظرسنجی اخیر ، 22٪ از کاربران اینترنت می گویند حساب های آنلاین آنها حداقل یک بار هک شده است ، در حالی که 14٪ گزارش کردند که بیش از یک بار هک شده اند.

بنابراین با توجه به این موضوع ، بهتر است ایمیل خود را با احراز هویت دو عاملی یا رمزگذاری ایمیل ایمن کنید. این عوامل بازدارنده آسان می تواند کمک زیادی به محافظت از حساب اینستاگرام شما از دست هکرها کند.

۴. به هر اپلیکیشنی دسترسی کامل ندهید

بسیاری از اپلیکیشن هایی که دریافت می کنید در ابتدا از شما می خواهند که میزان دسترسی را برایشان مشخص کنید. اما گزینه ای با عنوان دسترسی کامل هم در اختیارتان می گذارند که با فعال کردن یک تیک همه چیز را در دسترسشان قرار بدهید. از آن جایی که کاربران ایرانی اغلب حوصله نمی کنند تا تمام متن انگلیسی را بخوانند عموما با همین تیک سند دسترسی به تمام منابع را همان ابتدا امضا می کنند.

ممکن است با خود فکر کنید که خوب منابعی که یک اپ بازی درخواست دسترسی به آن ها را می دهد نباید جز حافظه و تصاویر و موارد مرتبط چیز دیگری باشد. اما اغلب این طور نیست و دسترسی های بیشتری را می خواهند.

بهتر است با توجه به برند گوشی موبایل خود به تنظیمات اپلیکیشن ها بروید و دسترسی آن ها را دوباره چک کنید. این که شما هفته ها و ماه ها از یک اپ استفاده نکرده باشید دلیل نمی شود که دسترسی آن به منابع قطع شده باشد. در مدیریت برنامه های مشکوک می توانید با کلیک روی گزینه های “Revoke Access” یا “View and edit” دسترسی آن ها را محدود کنید.

چطور حساب هک شده اینستاگرام را بازیابی کنیم؟

اگر مشکوک هستید که حساب اینستاگرام شما هک یا به خطر افتاده است ، مهم است که در اسرع وقت اقدام کنید. برای دسترسی مجدد به حساب خود مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: ایمیل های دریافتی خود را چک کنید

مرحله ۲: تقاضای لینک ورود به اینستاگرام بدهید

اگر اطلاعاتی مثل پسورد شما نیز تغییر کرده است، بایستی درخواست لینک ورود بدهید. برای این کار :

  • در مرحله بعد “Send Login Link” (iOS) یا “Next” را انتخاب کنید.
  • حالا ایمیل ایمن خود را وارد کنید و با استفاده از آن وارد اینستاگرام خود شوید.

مرحله ۳: درخواست کد امنیتی یا پشتیبانی بدهید

اگر می توانید درخواست کد امنیتی بدهید این کار را بکنید. در غیر این صورت بایستی گزارش بدهید و پشتیبانی بخواهید:

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید ، باید یک ایمیل پاسخ خودکار از تیم امنیتی در اینستاگرام دریافت کنید که از شما برای تأیید هویت خود کمک می کند.

در این مرحله از شما یکی یا هر دو مورد زیر خواسته می شود:

عکسی از خود در دست داشتن کاغذی با کد دست نوشته اینستاگرام برای شما فراهم کرده است.

آدرس ایمیل یا شماره تلفنی که با آن ثبت نام کرده اید و نوع دستگاهی که هنگام ثبت نام استفاده کرده اید (به عنوان مثال: iPhone ، Android ، iPad ، سایر موارد)

جمع بندی

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید