سئو

چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم؟

قبل از اینکه بفهمیم چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم باید بدانیم که چرا کلمات کلیدی اینقدر مهم هستند؟ حقیقت این است که کلمات کلیدی، کلیدهای سایت شما برای ورود به صفحه ی اول گوگل هستند. کسی که به دنبال خدمت یا کالای عرضه شده ی شما می گردد از عبارات و کلماتی برای جستجو در گوگل و دیگر موتورهای جستجو استفاده می کند و موتور جستجو طوری طراحی شده تا همان عبارت تایپ شده در کادر جستجو را از میان میلیاردها متن و صوت و تصویر، انتخاب کند.

برای کشف اینکه چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم باید بدانیم موتورهای جستجوی امروزی از هوش مصنوعی برای ارائه ی بهترین نتیجه و جلب رضایت مشتریان خود استفاده می کنند. به کمک هوش مصنوعی نه تنها کلمات کلیدی بلکه تمامی متنی که کلمات کلیدی در آن قرار گرفته اند مورد ارزیابی قرار می گیرد. در صورتی که بازدید کنندگان قبلی از خواندن متن راضی بوده باشند، کلمه ی کلیدی و متن مورد نظر قابل قبول می شود.

مطالعه مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم

ارزیابی رضایت مخاطبین از متن ها را الگوریتم های متفاوتی بر عهده می گیرند و موتورهای جستجوی مختلف برای حفظ جایگاه خود از لو رفتن این الگوریتم ها پیشگیری می کنند. به طور خلاصه می توان گفت کلمات و عباراتی که به طور مداوم مورد جستجو قرار می گیرند تبدیل به کلمات کلیدی می شوند.

اگر کلمات کلیدی به درستی و مطابق با الگوریتم های هوش مصنوعی موتورهای جستجوی پر مخاطبی همچون گوگل در متن سایت شما به کار رفته باشند، سایت شما را به صفحه ی اول نتایج جستجوهای گوگل خواهند فرستاد. حالا که فهمیدیم کلمات کلیدی چگونه خلق می شوند بهتر می توانیم بفهمیم که چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم.

موتورهای جستجو برای متمایز کردن خدمات و پیشی گرفتن از رقبای خود، اقدام به عرضه ی ابزارهایی می کنند. این کار باعث می شود تا از هوش انسانی در کنار هوش مصنوعی بهره ببرند و تعامل موتور جستجو با اطلاعات سایت ها هوشمند تر شود. ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی متعددی با ویژگیهای مختلف وجود دارند که در پاسخ به سوال چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم به ما کمک می کنند.

معرفی چند ابزار هزینه دار برای پیدا کردن کلمات کلیدی:

1- SEMRUSH : برای استفاده از این سایت کافیست موضوع کاری خود را در گوگل سرچ کرده و لینک تمامی سایت هایی که در صفحه اول گوگل آمده اند را یک به یک در تحلیل کنید تا بفهمید کلمات کلیدی این سایت ها چیست.

2- Ahrefs : در این ابزار می توانید با مشاهده Clickstream پی ببرید که کاربر جستجویش را با کدام کلمات کلیدی شروع کرده و به کجا ختم شده است، همچنین تعداد کلیک ها و ترافیک کلمات در گوگل چقدر بوده است

3- LongTailPro: برای محصولاتی که کمی خاص تر هستند و شناخت رقبا در آنها سخت است از این ابزار استفاده می شود. در نسخه ی پلاتینیوم این برنامه می توانید تحلیل های دقیقی از کلمات کلیدی را مشاهده کنید.

4- SpyFU : این ابزار به شما برای درک کلمات کلیدی مناسب کمک می کند و با تحلیل های این برنامه می توانید نیازهایی که پتانسیل تبدیل شدن به یک بازار را دارند پیش بینی کنید

5- SERPStat: این ابزار میزان ترافیک جستجو، هزینه به ازای کلیک و میزان دشواری کلمه کلیدی را مشخص می کند

6- KWFinder: بخش های هزینه دار این برنامه به شما کلمات کلیدی که موجب رشد ترافیک سایت می شود را معرفی می کند.

برای افزایش بازدید سایت خود چگونه از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟

اگر فرد خلاقی هستید احتمالا تا کنون ایده هایی برای اینکه چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم به ذهن شما خطور کرده است. برای پیدا کردن کلمات کلیدی پیشنهاد می کنیم ابتدا ابزارهای رایگان زیر را امتحان کنید:

1- گوگل: با تایپ کلمه ی اصلی کسب و کار خود در کادر جستجو شاهد لیستی از پیشنهادات گوگل خواهیم بود، اینها همان کلمات پر تکرار هستند. علاوه بر این پس از جستجوی کلمه اصلی در گوگل، پیشنهاداتی در پایین صفحه اول نتایج گوگل خواهیم داشت که به ما می گویند چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم.

2- گوگل ادز: این ابزار با ارائه ی تعداد کلیک های انجام شده روی عبارات لینک شده، به شما خواهد گفت که کدام کلمات کلیدی تر هستند

3- ویکی پدیا: الگو گرفتن از صفحات ویکی پدیا در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، به شما این ایده را می دهد که کدام تیترها و عبارات، بیشتر مورد جستجو قرار گرفته اند

4- KWFinder: قسمت رایگان این برنامه ایده های خوبی برای اینکه چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم به ما می دهد.

5- گوگل ترندز: صفحه می توانید بیشترین عبارات جستجو شده در گوگل را بیابید و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را بیابید.

6- Google Keyword Planner : این ابزار مخصوص گوگل است و با وجود رایگان بودن، کارایی خوبی برای سئوی سایت در گوگل دارد.

پس از اینکه دانستیم چگونه کلمات کلیدی پیدا کنیم، باید بدانیم که با بهره گیری از تکنیک های جدید هوش مصنوعی، دیگر تنها دلیل انتخاب یک محتوا توسط موتورهای جستجو، تکرار کلمه ی کلیدی در متن نیست. ارتباط معنایی و کاربرد عبارات کلیدی در متنی که حاوی اطلاعات جذاب و مفیدی برای مخاطب است، باعث کسب امتیاز سئو بالاتری برای سایت شما خواهد شد.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید