سئو

چگونگی سایت تقویمی با تحلیل طراحی سایت خدماتی time.ir

بررسی طراحی سایت time.ir

رتبه این وب سایت در ایران 74 و رتبه سیمیلار وب این وب سایت در جهان 3000 می‌باشد. 90 درصد از کاربران این وب سایت از ایران و درصد باقی مانده نیز از سایر کشورها می‌باشند. مدت زمانی که کاربران در این وب سایت سپری می کنند به طور میانگین به 2 دقیقه می‌رسد که در سال جاری شاهد رشد 2 درصدی بوده است.

 

نکته : چون سایت سیمیلار وب جایگزین سایت الکسا شده است و از طرف دیگر، کارهایی که برای بهبود رتبه در الکسا انجام می دادیم تا اندازه ای با سیمیلار وب شباهت دارد به خاطر همین، برخی از مطالبی که قبلا برای الکسا، نوشته شده بود را اینجا بازگویی می کنیم و عبارت “الکسا” با “سیمیلار وب” جایگزین شده است.

 

میزان ترافیک ورودی این وب سایت از موتور های جستجو به رقم 12 درصد رسیده که رشد 9 درصدی داشته است. مولفه‌های کلیدی در سایت به طور کلی براساس آمار ارائه شده توسط سیمیلار وب رشد داشته و همچنان در حال رشد و پیشرفت می‌باشند.

معرفی سایت time.ir

در توضیح و معرفی سایت time.ir ، این سایت یک بخشی را به معرفی خود پرداخته است و می گوید: وب سایت Time.ir تاریخ و زمان امروز ایران، تقویم خورشیدی، میلادی و قمری، تبدیل تاریخ، اوقات شرعی و تعطیلات و مناسبت‌های ایران را در اختیار کاربران قرار می‌هد.

تقویم جلالی Time.ir سال‌های خورشیدی و میلادی را برای یک دوره 3000 ساله در کنار هم ارائه می کندو در مورد تقویم قمری برای دوره‌ی اَمرداد 1306 خورشیدی (محرم 1346 قمری) تا پایان سال جاری بر اساس محاسبات مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، به صورت دقیق ارائه می‌کند. تقویم قمری سال بعد معمولا در پایان پاییز توسط مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران محاسبه و اعلام می‌گردد، که ممکن است باعث جابجایی برخی تعطیلات قمری در تقویم سال بعد شود.

نمایش اوقات شرعی بر اساس طول و عرض جغرافیایی شهر های ایران و تبدیل تاریخ و محاسبه سن از امکانات دیگر سایت Time.ir است.در طراحی یک سایت خوب باید این را در نظر بگیریم که از جهت گرافیکی چشمان مخاطب را به جذب کند و او سایت شما را دنبال کند. سایتی که در بالا ذکر شد با داشتن تم سفید و سبز یک آرامش خاصی را به مخاطب القا می‌کند.

هم چنین داشتن فراخوان و مسابقه‌های متعدد می تواند کاربران را به شما وفادار کند. زیرا که دائما به سایت شما سر می‌زنند و به دنبال مسابقه ها و اعلام نتایج هستند. یکی از کارهایی که سایت Time.ir انجام داد فراخوان این سایت بود که در نهایت برندگان را نیز در سایت معرفی کردند.

بخش هیجان انگیز این سایت معرفی کتاب است. این سایت می‌توانست به شکل فرمالیته یک سری کتاب را که همه می‌شناسند باز معرفی کنند! اما در این بخش دارنده سایت سعی کرده است کتاب‌های خواندنی و به روز را معرفی کند .

تحلیل طراحی سایت Time.ir

در پس زمینه سایت از تصویر استفاده نشده و به استفاده از رنگ مناسب و هماهنگ با رنگ سایر قسمت‌ها پرداخته شده است.در رنگ بندی سایت عمدتاً از رنگ‌های سفید، خاکستری روشن و آبی استفاده شده که ظاهر سایت را جدی و در عین حال کاربر پسند کرده است.

قسمت هایی از سایت

در طراحی سایت Time.ir از کتابخانه‌های جاوا اسکریپتی به طور گسترده استفاده شده که با اندکی دقت می‌توان به این نکته پی برد. قسمت هایی از سایت که همواره در حال تغییر هستند و نیازی به رفرش صفحه ندارند، از جاوا اسکریپت و کتابخانه‌های آن بهره برده اند.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید