سئو

چگونگی طراحی بنر سایت با فتوشاپ

نکات مهم برای طراحی بنر سایت با فتوشاپ

اولین موضوعی که می‌تواند به شما در راستای طراحی بنر سایت کمک کند، آشنایی با این نوع بنر و انواع آن است. به طور کلی ما می‌توانیم انواعی از بنرهای سایت را به شرح زیر مشاهده کنیم:

یک: بنر سایت مذهبی

دو: بنر سایت سطح شهر و بیلبورد

سه: بنر سایت تبلیغاتی

چهار: بنر سایت دولتی و سازمانی

و غیره.

طراحی بنر سایت

به طور معمول هر سایت باید یک بنر اصلی داشته باشد که در زمان ورود کاربر به سایت آن را مشاهده کند. سایر بنر ها باید فرعی باشند. نکته‌ی مهم اینجا است که باید شما در طراحی بنر سایت اصلی نهایت مهارت خود را به خرج دهید چرا که این بنر می‌تواند معرفی کننده‌ی شما باشد.

اگر در سایت اصلی مهارت کافی را نداشته باشید کاربر ممکن است در اولین نگاه از سایت شما خارج شده و چیزی جذب کننده در سایت شما برای کاربر وجود نداشته باشد. متناسب بودن سطح گرافیک سایت با سطح گرافیک بنر بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل است که باید در طراحی بنر سایت با فتوشاپ حتما این نکته مهم را در نظر بگیرید. سایت‌های معتبر و باکیفیت نباید دارای بنرهای بی‌کیفیتی باشند. این کار می‌تواند موجب سقوط سایت شود.

اندازه های بنر در فتوشاپ

نمونه طراحی بنر در فتوشاپ در اینترنت بسیار وجود دارد به نظر می‌رسد بهترین اندازه ها برای طراحی بنر درفتوشاپ اندازه‌های زیر است :

  • ۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل (عمودی)

  • ۷۲۸ در ۹۰پیکسل (افقی)

  • ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)

  • ۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)

  • ۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی)

از اهمیت لوگو غافل نشوید در نمونه طراحی بنر در فتوشاپ بسیار دیده اید که لوگو چه نقش بزرگی را در افزایش اگاهی از برند شما ایفا می‌کند. هر چقدر روی لوگو و محل قرار گیری آن کار کنید بیشتر در ذهن مخاطب جا باز می کنید!لوگو نیز باید به طوری چینش شود تا برجسته تر دیده شود در تصویر بنر شما و باعث تثبیت شما در ذهن مخاطب شود.

حس ضرورت در مخاطب ایجاد کنید

یک سری پیشنهاداتی هستند که شما حتما در نمونه طراحی بنر در فتوشاپ دیده اید. مثلا منافعی را در نظر گرفته اید که چنان چه کاربر از محصولات و خدمات شما استقبال کند می‌تواند از آن‌ها بهره ببرد. مانند 30 درصد تخفیف تا اخر این ماه.پس این پیشنهادات می تواند در طراحی بنر شما موثر باشد و کاربران زیادی را جذب خود کند.

در طراحی بنر در فتوشاپ خیلی دنبال زرق و برق دادن به بنر خود نباشید! اصل همیشه بر سادگی است! هیچ مخاطبی به بنر های شلوغ و بی نظم توجهی نمی‌کند. انچه در طراحی بنر مهم است گیرایی، سادگی و مناسب ترین محتوا در آن جای بگیرد به نوعی یک داشته باشد، تا مخاطب سریع تر با بنر شما ارتباط بگیرد.

طراحی بنر در فتوشاپ با چند دستور ساده انجام می شود ما این‌جا ترجیح می‌دهیم تا نکات ساختاری خود بنر را به شما آموزش دهیم سعی کنید رد طراحی بنر خود تمامی موارد را به طوری بچینید که در یک نگاه خوانده شود.

نکات نوشتاری در طراحی بنر

سعی کنید در متن از ادبیاتی استفاده کنید که کاربر حس کند اگر از این فرصت استفاده نکند امتیازی را از دست می‌دهد یا مدت بهره برداری از یک امتیاز تمام می‌شود! پس حس ضرورت، اورژانسی بودن را در او القا کنید.

در نمونه طراحی بنر در فتوشاپ اگر دقت کرده باشید تمامی بنرها حجم کمی را دارند تا مخاطب در سایت زمان کمی را سپری کند تا عکس در سایت نمایش داده شود پس فایل تبلیغاتی کمتر از ۱۵۰ کیلوبایت است تا سریع در صفحه باز شود

اولین قدم برای طراحی بنر در فتوشاپ این است که به بخش فایل و سپس new بروید.

از گزینه pixels در انتخاب واحد استفاده کنید، که در اینجا ما یک بنر با اندازه 60 * 468 را قصد طراحی داریم. مقادیر مربوطه را مانند شکل زیر در جای خود قرار دهید و پس زمینه را حتما سفید انتخاب کنید

تا به اینجای کار ما با هم یک صفحه برای بنر خود در فتوشاپ ایجاد کرده ایم.

تاثیر دنیای بزرگ اینترنت بر طراحی بنر سایت با فتوشاپ

توجه داشته باشید که اینترنت یکی دنیای بسیار بزرگ است و هرکسی که بهتر در این دنیا تبلیغ کند فروش بهتری نیز خواهد داشت. تبلیغات اینترنتی تنها از طریق تولید محتوا و طراحی بنر سایت با فتوشاپ صورت می‌گیرد. اگر شما بتوانید المان های اصلی این دو مورد را رعایت کنید در واقع در زمینه فروش در این دنیا موفق شده اید. در دنیای اینترنت همواره طراحان بسیار ماه‌ری وجود دارند که می توانند شما را شکست دهند.

معرفی انواع بنر سایت ها و شرح هر یک از آن ها

شرح طراحی بنر سایت مذهبی:

همان‌طور که از نام این نوع بنر سایت مشخص است موضوع اصلی این بنر مذهبی خواهد بود. طراحی بنر سایت با فتوشاپ از نوع مذهبی نیاز به اطلاعات زیادی در زمینه دین و مذهب دارد. از آن جایی که هر بنر شامل دو بخش اصلی طراحی و محتوا است، پس تنها در نظر گرفتن طراحی و عکس‌های مذهبی کافی نیست. لذا باید شما متن و محتواهای مذهبی را نیز در این نوع بنر قرار بدهید. قرار دادن متن مذهبی نیاز به مطالعه در رابطه با دین و مذهب دارد.

از قبل از هر کاری بهتر است که به مطالعات کتاب‌های مذهبی و سایت‌های مذهبی بپردازید، سپس یک محتوای انسجام یافته و مختصر و مفید تولید کنید. قرار دادن این محتوای مختصر و مفید در کنار عکس‌های از پیش تعیین شده می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کاربران داشته باشد. در رابطه با طراحی بنر سایت مذهبی باید بدانید که اصلی‌ترین بخش آن محتوا است.

طراحی بنر سایت با فتوشاپ از نوع دولتی و سازمانی:

یکی دیگر از انواع بنر های سایت و نظر سایت دولتی و سازمانی خواهد بود. همان طور که از نام آن مشخص است این نوع بنر را برای ارگان های دولتی طراحی می‌کنند. بسته به این که چه نوع ارگانی را بخواهیم معرفی کنیم باید طراحی‌های مختلفی را به کار ببریم. معمولاً طراحی این بنر سایت باید کاملاً رسمی و جدی باشد. در طراحی بنر سایت با فتوشاپ از نوع دولتی هرگز رنگ‌های روشن و زننده را به کار نبرید زیرا این رنگ‌ها از رسمی بودن بنرهای شما می‌کاهند.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید