سئو

۲۰ مهارت ها و دانش های مورد نیاز مدیر پروژه های موفق

هر پروژه ای برای موفق شدن به نیروهای متخصص و با استعداد نیاز دارد. برخی از این نیروهای روی منابع کلان کار می کنند و برخی دیگر روی منابع خرد و همگی در کار خود متخصص هستند. اما هر پروژه ای با وجود این نیروها موفق نمی شود. بلکه نیاز است کسی با ریز و درشت کار آشنایی داشته باشد و آن قدر هوشمند و اجتماعی باشد که بتواند پروژه را به اهداف خود برساند. تا انتهای مطلب همراه آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس باشید و ۲۰ ویژگی یک مدیر پروژه خوب را بخوانید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: بازاریابی رشد چیست و چطور مارکتینگ را پربازده می کند؟

مدیر پروژه کیست و چه وظایفی دارد؟

مهارت های مدیریت پروژه به شما این امکان را می دهد که یک پروژه را از ابتدا تا انتها با کارایی بیشتر با موفقیت انجام دهید. صرف نظر از نقش شما در تیم ، بهبود مهارت های مدیریت پروژه می تواند تأثیر مستقیمی بر توانایی تیم در انجام تکالیف داشته باشد. مهارت های زیادی در مدیریت پروژه وجود دارد که می تواند عملکرد شما را بهبود بخشد ، اما به تمرین و توسعه نیاز دارد. در این مقاله ، 20 مهارت را که هر مدیر پروژه باید داشته باشد ، بررسی می کنیم.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

1.ارتباطات

مدیران پروژه باید مهارت های ارتباطی قوی داشته باشند تا بتوانند پیام ها را به مشتریان و اعضای تیم منتقل کنند. آنها برای به اشتراک گذاردن دیدگاه ، اهداف ، ایده ها و مسائل خود به این مهارت نیاز دارند. آنها همچنین برای تولید ارائه و گزارش به مهارت های ارتباطی نیاز دارند.

2.رهبری

مهارت های قوی رهبری برای مدیران پروژه حیاتی است. آنها به رهبران این امکان را می دهند تا بر وظایف نظارت و هماهنگی داشته باشند و همچنین تیم را تشویق و تشویق و نقشه راه را برای موفقیت در انجام پروژه تعریف کنند.

3.سازماندهی

برای اطمینان از اینکه روندها به راحتی و مطابق با اهداف مشترک پیش می روند ، مدیران پروژه باید مهارت های سازمانی قوی داشته باشند. در حالی که این شامل توانایی چند وظیفه ای است ، اما همچنین شامل اولویت بندی کارها ، تقسیم بندی پروژه ها و مستند سازی همه چیز برای دسترسی آسان و ارجاع در آینده است.

4.مذاکره

یک مدیر پروژه باید در مذاکره در مورد شرایط با تأمین کنندگان ، مشتریان و سایر سهامداران موثر باشد. شما همچنین باید مهارت مذاکره را هنگام کار با تیم خود به کار بگیرید تا همه را در راستای اهداف استراتژیک قرار دهید یا درگیری های بین فردی را در تیم مدیریت کنید.

5.مدیریت تیم

یک مدیر پروژه باید بتواند تیمی را گرد هم آورد و آنها را در یک جهت حرکت دهد و اهداف شخصی آنها را با اهداف سازمان هماهنگ کند. مهارتهای مدیریت تیم شامل توانایی تفویض تعهد ها ، رسیدگی به تعارضات ، ارزیابی عملکرد و مربیگری اعضای تیم برای کمک به پیشرفت مهارتهای آن ها است.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

6.مدیریت زمان

هر پروژه ای با ضرب الاجل روبرو می شود ، به این معنی که کارهای زیادی وجود دارد که باید در مدت زمان کوتاهی انجام شود. مدیران پروژه باید بتوانند جدول زمانی پروژه ایجاد کنند و این مهلت ها را در طول چرخه عمر پروژه حفظ کنند.

7.مدیریت ریسک

گرچه به طور کلی مشخص نیستند ، اما خطرات حین انجام یک پروژه اجتناب ناپذیر است ، به همین دلیل یک مدیر پروژه باید تجربه و توانایی تعیین دقیق اشتباهات و اجرای استراتژی کاهش خطر را داشته باشد. آنها باید بتوانند سوالات سختی از تیم خود بپرسند و به طور مداوم جدول زمانی ، تصمیمات و وابستگی ها را تأیید کنند. آنها همچنین باید بدانند که چگونه از ابزارهای حرفه ای مدیریت ریسک استفاده کنند که به آنها امکان می دهد ریسک های بالقوه را برای توسعه استراتژی های کاهش خطر تجزیه و تحلیل کنند.

8.حل مسئله

یک مدیر پروژه باید بتواند اطلاعات جمع آوری کند ، جوانب مثبت و منفی مربوطه را بسنجد و سپس بهترین راه حل را تدوین کند. مهارت های قوی حل مسئله به مدیران پروژه این امکان را می دهد تا برای دستیابی به نتیجه مثبت ، رویکردی ساختاری در حل مشکلات داشته باشند.

9.مدیریت بودجه

یکی از مهمترین تعهدهای مدیر پروژه ایجاد بودجه مناسب و کنترل آن در طول چرخه عمر است. مدیران پروژه معمولاً به تجربه نیاز دارند تا بتوانند به طور موثر مشخص کنند که در چه مواردی هزینه ها زیاد می شود و برای تغییر هزینه ها چه تغییراتی باید انجام دهند. آنها به توانایی ردیابی هزینه ها ، تنظیم صفحات گسترده و تصمیم گیری در مورد بودجه ای که باید یا نباید هزینه شود ، نیاز دارند.

به دنبال جذب مشتریان جدید برای کسب و کارتان هستید؟

تیم ما قدم به قدم در مسیر موفقیت در کنار شما خواهد بود.

10.ایجاد انگیزه

برای اینکه تیمشان در موعد مقرر به سرعت نزدیک شود ، تیم آنها را خوشحال و با انگیزه نگه دارد ، یک مدیر پروژه باید مهارت های انگیزشی داشته باشد. تاکتیک ها شامل استفاده از تقویت مثبت ، تمجید و فعالیت های تیم سازی است. آنها باید بتوانند محیط کار مثبت ، سرگرم کننده و مشارکتی را پرورش دهند.

11.نگارش فنی

نوشتن تکنیکی نوعی نوشتن است که مدیران پروژه در تهیه پیش نویس های احتمالی ، گردش یادداشت ها ، هدف قرار دادن انتشار محصولات یا ارسال به روزرسانی های خبری از آن استفاده می کنند.

12.سازگاری

مدیران پروژه باید بتوانند خود را با روند محصولات آینده ، فناوری جدید ، اطلاعات جمعیتی کاربران و موارد دیگر سازگار کنند. این یک مهارت مهم به ویژه در سطح مواد است ، زیرا آنها باید کل تیم ها را در مسیر درست هدایت کنند.

  1. باهوش در تکنولوژی

باهوش بودن در فن آوری و داشتن تجربه عملی با آخرین فن آوری می تواند به شما امکان دهد سرعت بهره وری تیم خود را افزایش دهید. با دانستن چگونگی انطباق با روند فعلی فناوری ، ممکن است بتوانید تولید و توانایی تیم خود را برای انجام کارها به طور موثر افزایش دهید.

14.مهارت گزارشگری

یک مدیر پروژه باید بتواند در طول عمر یک پروژه اطلاعات جمع آوری کرده و آنها را برای ارزیابی آینده گزارش دهد. این مسئله به ویژه اگر پروژه ای با مشکلاتی روبرو شود بسیار مهم است. مدیران پروژه برای تعیین انتظارات ، اهداف و انتقال اطلاعات مربوط به محصولات قابل تحویل ، به مهارت گزارش دهی نیاز دارند تا با مدیران ، مشتریان و اعضای تیم هماهنگ شوند.

15.گوش دادن فعال

گوش دادن فعال بخشی مهم از ارتباطات موثر است که به مدیران پروژه اجازه می دهد با اعضای تیم ارتباط برقرار کنند ، روابط بهتری با مشتری ها برقرار کنند و انتظارات سهامداران اصلی را مدیریت کنند. گوش دادن فعال به آنها این امکان را می دهد تا دیدگاه شخصی را که با او صحبت می کنند کاملا درک کنند و با او همدلی کنند.

16.مهارت های تحقیق

مهارت های تحقیقاتی به مدیر پروژه این امکان را می دهد تا خلا دانش را که ممکن است به آنها اجازه دهد پروژه را با کارآیی بیشتر و یا موفقیت آمیز تر انجام دهند ، پر کند.

17.مهارت های بین فردی

مهارت های بین فردی شامل اعتماد به نفس ، مدیریت رابطه و مهارت های همکاری است. توانایی همکاری خوب به عنوان بخشی از تیم به تیم این امکان را می دهد تا با بهره وری بیشتر کار کنند و پروژه را با کارآیی بیشتری به پایان برسانند. مهارت های مدیریت ارتباط نیز ضروری است ، زیرا مدیر پروژه را قادر می سازد روابط خود را با مشتریان ، فروشندگان و اعضای تیم توسعه و پرورش دهد. سطح مناسب اعتماد به نفس همچنین می تواند اعتماد به نفس تیم را به طور کلی بهبود بخشد ، روحیه را افزایش دهد و عملکرد بهتر را فراهم کند.

18.روش های مدیریت پروژه

یک مدیر پروژه خوب باید توانایی استفاده از چارچوب ها و روش ها را در طول چرخه حیات یک پروژه داشته باشد. و به روش های روز احاطه کامل داشته باشد.

19.دانش سیاسی

برای ادامه کار یک پروژه ، مدیران پروژه باید دانش کافی سیاست ، از جمله بهداشت ، ایمنی ، محیط زیست و بهترین شیوه های کسب و کار را داشته باشند.

20.مدیریت تعارض

مهارت های قوی مدیریت تعارض برای مدیران پروژه ضروری است ، آنها باید تیم های خود را به طور موثر کار کنند و به خوبی کار کنند. مهارت های مدیریت تعارض و حل و فصل نیز برای رفع گردش کار متوقف شده ، مغایرت های پروژه یا رفع سایر اشکالات داخلی یا خارجی مهم است.

جمع بندی

در این مقاله با ویژگی های یک مدیر پروژه موفق آشنا شدید. اگر سوالی در این باره در ذهن دارید می توانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید. فراموش نکنید که همواره و برای تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ می توانید روی همکاری تاس حساب کنید.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید