سئو

مهمترین نکات در انتخاب تیم تولید محتوا حرفه ای

بهترین استراتژی در کسب و کار ها تولید محتوای خوب است. برای تولید محتوای خوب شما باید برنامه ریزی دقیق انجام دهید. منظور از برنامه این است که افراد مختلف بتوانند در بخش های مختلف در کنار هم فعالیت کرده و خروجی کار را به عنوان محتوای تولید شده در اختیار مشتری قرار دهند. به این گروه از افراد تیم تولید محتوا گفته می شود. وظیفه اصلی این تیم بر اساس استاندارد های بروز بوده و محتوای تولید شده توسط این گروه باید دقیق، بی نقص و کامل باشد.

تیم تولید محتوا چیست؟

تیم تولید محتوا را می توان جمعی از افراد خبره دانست که استعداد اصلی آنها در زمینه تولید محتوا و بخش های مرتبط با ان است. تیم تولید محتوا شامل افرادی از قبیل نویسنده، ایده پرداز، ویراستار، گرافیست، تدوینگر، مدیر پروژه و غیره است. این افراد در کنار هم تلاش می کنند تا محتوای تولید شده برای کسب و کار () شما به بهترین شکل ممکن طراحی و ایجاد شود.

تیم تولید محتوا کار هارا به صورت پروژه ای انجام داده و در نتیجه نظارت و مدیریت در این تیم ها بهتر از تولید کننده های انفرادی است. در واقع در تیم های حرفه ای تقسیم وظایف به خوبی انجام شده و نظارت بر کیفیت عملکرد اعضا و تیم به خوبی اجرا می شود. در این تیم ها نتیجه کار محصول تلاش همگی افراد است و همه این نفرات تلاش می کنند تا بهترین و کامل ترین خروجی را در کار خود داشته باشند. در نتیجه خطاها در این تیم ها به شدت کاهش پیدا می کند.

تیم تولید محتوا چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در این تیم از نویسنده گرافیست گرفته تا طراح و مدیر تیم باید در کنار هم توانایی فعالیت را داشته باشند. یکی از مهمترین ویژگی های تیم کار گروهی است. ارزش فعالیت هر یک از اعضای تیم در بقای کار تیمی است. آنچه به عنوان محتوا در این تیم ها ایجاد می شود تنها حاصل تلاش نویسنده، طراح و گرافیست نیست بلکه مجموع تلاش گروهی از افراد با تخصص های مختلف است که به خوبی در کنار هم جمع شده و با نظارت دقیق مدیر پروژه فعالیت های خود را به پیش می برند.

تیم تولید محتوا باید ویژگی های زیادی داشته باشد هر کدام از تیم ها می توانند ویژگی های منحصر به فرد خود را در اختیار داشته باشند که با استفاده از آنها می توانند به خوبی پروژه ها را انجام داده و به راحتی رضایت مشتریان را کسب کنند.

ویژگی های عمومی که تیم تولید محتوا باید داشت باشند :

  • مدیریت زمان

  • برنامه ریزی دقیق

  • مدیریت محتوا

  • مهارت های نگارشی

  • توانایی در تولید ی متنی، صوتی و تصویری

  • مدیریت پروژه

  • نظارت دقیق روی عملکرد افراد

  • دارای مهارت های نویسندگی

اعضای تیم چه خصوصیاتی باید داشته باشند؟

اعضای تیم تولید محتوا باید سازگاری مناسبی با دیگر افراد داشته باشند. اعضای تیم تولید محتوا باید با دقت بالا انتخاب انجام شوند چرا که انتخاب های نادرست باعث اختلال در عملکرد تیم می شود. باید شامل افراد و گروهی باشند که برای خلق یک محتوای تاثیر گذار توانایی کار در کنار یکدیگر را داشته باشند. این افراد باید بتوانند ایده های خلاقانه ای از خود بروز دهند.

معیار های مناسب کسب و کار ها

اعضای تیم تولید محتوا باید بتوانند در جلسات هم اندیشی نظرات درست و ایده های خلاقانه خود را به خوبی ارائه بدهند. این نکته را باید به یاد داشت که فرایند تولید محتوا و نتیجه کار می تواند تاثیر بالایی در کسب و کار مشتریان داشته باشد در نتیجه افراد باید با معیار های مناسب کسب و کار ها را بررسی کرده و ایده های مختلف خود را بیان کنند. یکی از خصوصیات تیم تولید محتوا ارائه ایده ها و نظرها به صورت آزادانه است. هیچ محدودیتی نباید برای اعضای گروه تعریف شود چرا که محدودیت ها باعث از بین رفتن ایده ها شده و روش های خلاقانه را از تیم دور می کند.

اعضای تیم تولید محتوا چه مهارت هایی را باید بدانند؟

اعضای تیم تولید محتوا باید در زمینه های فعالیت خود مهارت های لازم را داشته باشند و به عنوان مثال نویسنده تیم باید در بخش های مختلف نویسندگی مهارت بالایی داشته باشد. همچنین گرافیست مجموعه باید توانایی کار با انواع نرم افزار گرافیکی مانند مجموعه ادوبی و دیگر نرم افزارها را به خوبی بلد باشد.

در کنار این بخش، مدیریت و رهبر تیم هم باید به خوبی با اصول مدیریت و روش های مدیریت پروژه ها آشنایی داشته باشد. ویراستار مجموعه باید به خوبی با علائم نگارشی و قوانین و قانون های نگارش محتوا آشنایی داشته باشد تا بتوانند محتوا را در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن ویرایش کند.

اعضای تیم تولید محتوای حرفه ای چه آموزش هایی را باید حتما بینند؟

اعضای تیم تولید محتوا باید در زمینه های مختلف آموزش های لازم را ببیند. این افراد باید بر اساس دسته و نوع فعالیتی که انجام می دهد در کلاس های مختلف شرکت کرده و تجربه و دانش لازم را به دست بیاورند.

شما باید به این نکته توجه داشته باشید هر چه اعضای تیم تولید محتوا در زمینه فعالیت نخود تخصص و دانش بیشتری داشته باشند کیفیت کار آنها بهتر و بالاتر بوده و می توانند محتوای بهرتی را در اختیار مشتری قرار دهند.برای انتخاب یک تیم تولید محتوا شما به افراد مختلفی نیاز دارید. برای آنکه بتوانید به خوبی این افراد را انتخاب کنید باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

برای انتخاب یک تیم تولید محتوا چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

  • استراتژیست محتوا

در ابتدا باید یک استراتژیست استخدام کنید. این فرد این توانایی را دارد که عملکرد سایر اعضای تیم را تنظیم و مدیریت کند. استراتژیک در تیم تولید محتوا می تواند فرایندهای پیاده سازی کرده و فرایند آن را راهبری کند. با این کار شما می توانید اهداف کسب و کار ها را در فرآیند تولید محتوا قرار داده و مسیر درست را تا نتیجه مطلوب طی کنید.

  • نویسنده محتوا

برای تولید هر محتوایی شما باید یک نویسنده خوب استخدام کنید. نویسنده فقط برای محتوای متنی نیست و برای تولید پادکست، محتوای تصویری و حتی محتوا اینفوگرافیک هم باید نویسنده های متخصص در این زمینه را انتخاب کنید تا بتوانند در کوتاه ترین جملات بهترین مفهوم را قرار دهند.

همچنین برخی از نویسنده ها به صورت تخصصی برای وبلاگ ها وشبکه های اجتماعی مطلب تهیه می کنند. این نویسنده از خاصیت و ویژگی های این محیط ها به خوبی آگاه بوده و می توانند به خوبی محتوای تولید شده توسط نویسنده های دیگر را برای این محیط ها بازنویسی کنند.

  • ویراستار

نویسنده ها را به خوبی تهیه و تولید می کنند با این حال باید یک نفر به صورت گسترده روی محتوا های تولید شده نظارت داشته باشد و در صورت نیاز تغییرات و ویراستاری ای آنها را انجام دهد. وظیفه اینکار در تیم تولید محتوا بر عهده ویراستار است.

ویراستار ها در واقع برای بهتر شدن متن و برای کمک به نویسنده استخدام می شوند. وظیفه ویراستار این است که با بکارگیری کلمات مناسب محتوای متنی تولید شده توسط نویسنده را به محتوای متنی مد نظر مشتری برای کسب و کار ها نزدیک کند. همچنین ویراستار ها این وظیفه را دارند که غلط های املائی و نگارشی موجود در متن را پیدا کرده و آنها را تصحیح کنند. انتخاب یک ویراستار خوب به شما کمک میکند که محتوای تولید شده توسط تیم شما حرفه ای تر به نظر آمده و کیفیت کار نهایی شما به شدت بالا رود.

  • طراح گرافیست

هر محتوای تولید شده برای اینکه بهتر در ذهن خواننده اثر بگذارد به محتوای گرافیکی و عکس ها نیاز دارد. شما باید از یک طراح متخصص در این زمینه استفاده کنید تا بتواند با ایده های استراتژیک و محتوای متنی تولید شده بهترین طرح ها را آماده کند. طرح های گرافیست می تواند تاثیر بسیار بالایی در ذهن خواننده گذاشته مسیر موفقیت کسب و کارها را به خوبی هموار کند.

  • تدوینگر محتوای ویدئویی

در تیم تولید محتوا باید یک نفر تدوینگر ویدئو وجود داشته باشد تا بتواند به خوبی محتوای ویدئوی، کلیپ ها و تیزر های مناسب را برای کسب و کار های مختلف تهیه کنید. یک تدوینگر می تواند به راحتی و با کمک نویسنده و گرافیست انواع محتوا های ویدئویی و تیزر ها را طراحی و تولید کند.

  • هماهنگ کننده تیم تولید محتوا

یکی از افرادی که در تیم سنگینی دارد فرد هماهنگ کننده تیم تولید محتوا است. این فرد وظیفه این را دارد که محتوای مد نظر کاربر را به نویسنده ها راه و شرح وظایف آنها را گوشزد کند. همچنین فرد هماهنگ کننده اوضاع تیم را از نظر سوابق بررسی کرده و در استخدام افراد متخصص نقش مهمی دارد. فرد هماهنگ کننده باید بتواند بهترین ویژگی های افراد را شناسایی کرده واز بهترین افراد در تیم تولید محتوا استفاده کند.

  • مدیر تیم

هر تیمی برای اینکه بتواند به خوبی مسیر خود را طی کرده، نظم داشته و استاندارد ها را رعایت کند باید یک مدیر موفق را در کنار خود داشته باشد. با مدیریت درست تیم، برنامه ها به درستی اجرا شده و پروژه ها به موقع به مشتریان تحویل داده می شود.

شما برای اینکه بتوانید محتوای مورد نیاز کسب و کار خود را به راحتی تولید کنید نیاز به یک تیم حرفه ای دارید که از چندین نویسنده و طراح و گرافیست تشکیل شده باشد. این تیم تولید محتوا باید سابقه خوبی در زمینه تولید انواع محتوا داشته و درایران نیز به خوبی شناخته شده باشد.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید