سئو

۷ گام اصلی برای تبدیل وبلاگ به مرکز سیستم بازاریابی محتوا

یکی از ابزارهای اصلی بازاریابی محتوا وبلاگ است. با توجه به امکانات گوناگون وبلاگ ها می‌توان آن‌ها را به عنوان هسته اصلی محتوای بازاریابی به کار گرفت. برای تبدیل وبلاگ به هسته اصلی سیستم بازاریابی محتوا لازم است این مراحل را به ترتیب انجام داد:

۱- راه اندازی وبلاگ

در اولین قدم شما باید آدرس مخصوص خودتان را داشته باشید. بهترین راه استفاده از self-hosted WordPress blog است. از هاستیگ‌های رایگانی مثل Blogger یا استفاده نکنید. بهتر است وبلاگ خود را با آدرس وب سایت خود ادغام کنید.

۲- مخاطبین خود را بشناسید

پیش از شروع وبلاگ نویسی با هدف بازاریابی محتوا شما باید بدانید مخاطبین تان چه کسانی هستند و علائق شان چیست. یک شخصیت به عنوان مخاطب خود با ویژگی‌های خاص خلق کنید و تصویری برای او بسازید. نوشتن برای فردی خاص که او را می‌شناسید آسانتر خواهد بود. زبان و لحن خود را با توجه به مخاطب و کسب و کار خود انتخاب کنید. اگر قرار است برای چند گروه مخاطب متنوع بنویسید شاید نیاز به راه اندازی چند بلاگ مجزا داشته باشید.

۳- تهیه برنامه زمانی بازاریابی محتوا

برای تولید محتوای وبلاگ و انتشار مطالب برنامه ریزی داشته باشید. مناسبت های مختلف را مد نظر قرار دهید و با زمان بندی مناسب در زمان مقرر محتوای بازاریابی مربوط را تولید کنید.

۴- بهینه سازی محتوای وبلاگ برای موتورهای جستجو

یکی از مزایای استفاده از وبلاگ در بازاریابی محتوا، امکان بهینه سازی محتوای آن برای موتورهای جستجو می باشد. علاوه بر رعایت اصول تولید محتوای مفید برای کاربر همیشه رعایت اصول سئو را در تولید محتوای وبلاگ خود مد نظر قرار دهید. همچنین به ظاهر محتوا و وبلاگ خود برای بهبود تجربه کاربری اهمیت دهید.

۵- محتوای وبلاگ خود را پروموت کنید

۶- تخصیص منابع مالی و انسانی کافی به وبلاگ

فراموش نکنید شما مرکز اصلی تولید محتوا در برنامه بازاریابی محتوای شماست. برای کسب نتیجه مناسب باید منابع مالی و انسانی کافی به آن اختصاص دهید. وبلاگ شما باید به طور منظم انواع محتواهای تصویری، متنی، ویدئویی و خلاقانه جذاب برای کاربران را تولید کنید. بدون اختصاص منابع کافی این کار امکان پذیر نخواهد بود.

۷- نتایج فعالیت وبلاگ خود را بررسی کنید

در آخرین گام از طرق مختلف تاثیر فعالیت وبلاگ خود در برنامه بازاریابی محتوا را بررسی کنید. به آمار بازدید، اشتراک مطالب و تغییر میزان فروش رجوع کنید و نواقص کار خود را بیابید. برای تولید محتوای بازاریابی با کیفیت برای وبلاگ خود از این اطلاعات استفاده کنید.

این که آیا شما تازه کار بازاریابی محتوا را شروع کرده اید یا مدتی است از همین روش استفاده می کنید، بازنگری در برنامه استراتژی محتوا-برای اطمینان از به روز بودن، ابتکاری و جذاب بودن برای مشتریان احتمالی شما، ضرری ندارد. و مشتریان، صرف نظر از زمان و نحوه خرید آنها. اولین قدم برای دستیابی به موفقیت در رقابت – و جذب فعال مخاطبان – این است که یک برنامه بازاریابی محتوا محکم و هوشمند در نظر بگیرید.

اگر برای برنامه ریزی برای سال آینده مشکل دارید یا نیاز به ایده های جدیدی دارید که در برنامه خود بگنجانید، ادامه مطلب را بخوانید. در این پست، به این موضوع می پردازیم که استراتژی محتوا چیست، چرا کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد و برای ایجاد استراتژی خود چه مراحلی را باید انجام دهید. بعلاوه ما چند نمونه از استراتژی های موثر بازاریابی محتوا را برای الهام بخشی بررسی می کنیم.

استراتژی محتوا چیست؟

یک استراتژی محتوا یک استراتژی است که اهداف تجاری شما را می گیرد و سپس از محتوا به عنوان وسیله اصلی برای رسیدن به آن اهداف استفاده می کند. به عنوان مثال، اهداف کسب و کار شما ممکن است شامل افزایش آگاهی از نام تجاری (در نهایت افزایش درآمد بیشتر) باشد – برای رسیدن به این هدف، شما می توانید یک استراتژی محتوا را پیاده سازی کنید که بر تمرکز دارد تا دید وب سایت را در SERP ها افزایش دهد و ترافیک را به محصولات یا خدمات شما هدایت کند. صاحبان مشاغل جدید ممکن است تصور کنند که یک استراتژی محتوا ‘خوشایند’ است، اما در اوایل کاملاً ضروری نیست.

با این حال تولید محتوای باکیفیت برای پاسخگویی به نیازهای تجاری می تواند به شرکت ها در ایجاد اعتماد با مخاطبان جدید و در نهایت موفقیت در دراز مدت کمک کند.

چه کسی مطالب شما را می خواند؟مخاطب محتوا برای مخاطبین شما کیست؟ برای چند مخاطب در حال ایجاد محتوا هستید؟ همانطور که ممکن است کسب و کار شما بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی محتوای شما می تواند بیش از یک نوع خواننده یا بیننده را پوشش دهد.استفاده از انواع محتوا و کانال ها به شما کمک می کند تا محتوای متفاوتی را برای هر نوع مخاطبی که در نظر دارید ارائه دهید و همه افرادی را که شرکت شما با آنها تجارت می کند، درگیر کنید.

چه مشکلی را برای مخاطبان (مخاطبان) خود حل خواهید کرد؟

در حالت ایده آل، محصول یا خدمات شما مشکلی را حل می کند که می دانید مخاطبان شما با آن روبرو هستند. به همین ترتیب، محتوای شما از طریق این مشکل مخاطبان شما را راهنمایی می کند و به آنها آموزش می دهد ، زیرا آنها شروع به شناسایی و رسیدگی به آن می کنند.

یک استراتژی محتوای سالم از افرادی در هر دو طرف محصول شما پشتیبانی می کند: کسانی که هنوز نمی دانند چالش های اصلی آنها چیست و کسانی که از محصول شما برای غلبه بر این چالش ها استفاده می کنند. محتوای شما راه حل (های) ارائه شده را تقویت می کند و باعث می شود مشتریان واجد شرایط تر محصول شما هستند.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید