سئو

15 روش افزایش بازدید سایت در گوگل | تماس و فروش خود را افزایش دهید.

داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری کاملاً ضروری است. به خصوص اینکه ما در دنیای دیجیتال زندگی می کنیم. اما دیده شدن بیشتر وب سایت در گوگل کار ساده ای نیست. در این مقاله قصد داریم به 15 روش برای افزایش بازدید سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو بپردازیم. بنابراین با خواندن این مطلب می توانید بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش دهید و به کسب و کارتان رونق ببخشید.

چگونه می توان بازدید کنندگان وب سایت را افزایش داد؟

این 15 روش به افزایش بازدید سایت شما کمک زیادی می کنند.

  1. صفحات وب سایت خود را با کلمات کلیدی خاص مورد هدف قرار دهید
  2. جستجو صفحات خود را برای گوگل آسان کنید
  3. صفحات بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید
  4. وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین اضافه کنید
  5. باید سایت شما توسط گوگل تایید شود
  6. برای صفحات خود از عناوین جذاب استفاده کنید
  7. به سراغ وب سایت و بلاگ های محبوب گوگل بروید
  8. رتبه وب سایت خود را افزایش دهید تا مورد توجه قرار بگیرید
  9. تصاویر سایت را سئو کنید
  10. از تبلیغات در گوگل استفاده کنید
  11. به مشتریان خدمات برجسته و منحصر به فرد ارائه دهید
  12. محتوای سایت را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید
  13. امکان اشتراک گذاری را در وب سایت خود فراهم کنید
  14. از رسانه های محلی استفاده کنید
  15. از فرصت های کوچک استفاده کنید

چگونه وب سایت خود را مورد توجه گوگل قرار دهیم؟

گوگل به عنوان مهم ترین و بزرگ ترین موتور جستجو در دنیای آنلاین محسوب می شود. بخش زیادی از کاربران ایرانی هم از این موتور جستجو استفاده می کنند. وقتی وب سایت شما بیشتر مورد توجه گوگل قرار بگیرد، صفحات بیشتری در نتایج جستجو و در رتبه بالا قرار می گیرند. به همین دلیل ایجاد محبوبیت سایت در نزد گوگل اهمیت پیدا می کند. همان طور که در بالا اشاره کردیم تمامی این 15 روش می توانند به رتبه بندی سایت در گوگل و افزایش بازدید سایت کمک کنند.

صفحات وب سایت خود را با کلمات کلیدی خاص مورد هدف قرار دهید

گوگل فقط به وب سایت های خوب توجه نمی کند. بلکه در این موتور جستجو عدالت کاملا برقرار است و هر وب سایتی حتی وب سایت های نوپا، اگر صفحات را برای کاربران به درستی تنظیم کرده باشند، دیده می شوند.

نوشتن تبلیغ با کیفیت یک مسئله است، اما شما همچنین نیاز دارید که سئو داخلی صفحات خود را مورد توجه قرار دهید  و مطمئن شوید که هر صفحه ی وب سایت به طور خاص به یک کلمه کلیدی پرداخته است.

به عبارت دیگر، باید زمان نوشتن محتوای سایت، کلمات کلیدی با ارزش را تحقیق و آنها را در متون و متا تگ های مطالب استفاده کنید. هر چقدر مطلب خاص تر باشد، این شانس وجود دارد که هر کدام از صفحات وب سایت شما در صفحه ی اول گوگل نمایش بگیرد و موجب افزایش بازدید وب سایت می شود.

جستجو صفحات خود را برای گوگل آسان کنید

ربات های گوگل به طور مداوم صفحات جدیدی را به ایندکس خود اضافه می کنند. در واقع صفحات موجود را بروزرسانی می کنند. حالا اگر صفحات وب سایت توسط گوگل سریع تر پیدا شوند، سریعتر دیده می شوید. برای این کار باید تکنیک های زیر را در مورد محتوا و صفحات سایت رعایت کنید:

–       کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر را در عناوین متا، URL، توضیحات متا و برچسب تصاویر قرار دهید.

–       لینک های داخلی سایت را تنظیم کنید تا خزنده های گوگل راحت تر بتوانند در وب سایت شما حرکت کنند.

–       وب سایت خود را به طور کامل بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ مشکلی برای ایندکس شدن وجود نداشته شده باشد.

صفحات بیشتری برای سایت ایجاد کنید

برای اینکه تعداد صفحات سایت زیاد شود، قسمتی از آن را به وبلاگ اختصاص دهید. راه اندازی بلاگ بهترین راه برای افزایش تعداد بازدیدهای ارگانیک سایت است. زیرا با هر پستی که در سایت منتشر می کنید، توجه گوگل به سمت سایت شما جلب می شود. البته به شرط اینکه برای هر صفحه، موضوع متفاوت و کلمات کلیدی خاص را استفاده کنید.

با این حال نباید فقط بخاطر ایجاد صفحات بیشتر وبلاگ را ایجاد کنید. بلکه باید در آنها اطلاعات مفیدی را ارائه دهید. گوگل به این دلیل پست های وبلاگ را در اختیار کاربران قرار می دهد که در آنها اطلاعات مفید و موثری ارائه شود. در صورتی که وبلاگ معتبر باشد و در آن مطالب ارزشمندی به کاربران ارائه شود، بدون شک مورد توجه گوگل قرار می گیرد.

وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین اضافه کنید

اگر می خواهید وب سایتتان مورد توجه گوگل و در نتیجه کاربر قرار بگیرد، باید به سراغ دایرکتوری های آنلاین بروید. در واقع تعداد زیادی کانال آنلاین وجود دارد که می توانید در آنها برای خود حساب کاربری ایجاد کنید و آدرس سایت را در پروفایل قرار دهید. هرچه تعداد بیشتری از این دایرکتوری ها را برای کسب و کار و وب سایت ایجاد کنید، سریعتر از رقبا پیشی می گیرد و به افزایش بازدید سایت می رسید.

این دایرکتوری های آنلاین عبارتند از:

  • پینترست
  • فیسبوک
  • تلگرام
  • اینستاگرام
  • لینکدین
  • توییتر
  • گوگل مپ

به طور مثال، هنگام جستجوی کاربر در گوگل مپ، لیستی از کسب و کار های ثبت شده در آن نمایش داده می شود، که با کلیک بر روی آن آدرس وب سایتشان نمایش داده می شود . هر چه وب سایت شما در دایرکتوری های بیشتری ثبت شده باشد، فرصت بیشتری هم برای دیده شدن پیدا می کنید.

باید سایت شما توسط گوگل تایید شود

گوگل بنا بر اینکه دسترسی به وب سایت ها را آسان تر کند، صفحات وب سایت ها را خوانده و آنها را دسته بندی می کند. اگر بخواهید خواندن صفحات سایت برای گوگل آسان تر شود، باید کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید. برای این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

–       اطلاعات‍‍ خواسته شده را پر کنید.

–       سپس “Send” را بزنید.

برای صفحات خود از عناوین جذاب استفاده کنید

اضافه کردن کلمات کلیدی به تیتر صفحات وب سایت شما کمک می کند که هم گوگل و هم جستجو کننده ها به راحتی آنها را شناسایی کنند. اما هدف شما اینست که مورد توجه قرار بگیرید و تعداد بازدید صفحات سایت تان افزایش یابد، نه اینکه فقط شناسایی شوید. برای جلب توجه باید عناوین جذابی را ایجاد کنید که باعث برجسته تر شدن صفحات سایت شود.

داشتن یک عنوان جذاب می تواند کمک زیادی به افزایش نرخ کلیک یا سی تی آر (CTR) کند.

به عنوان مثال شما یک مرکز ماساژ درمانی هستید و در مورد مزیت های ماساژ با سنگ داغ هم یک پست در وبلاگ منتشر کرده اید. برای این پست، عنوان زیر را در نظر بگیرید:

  • «مزیت های ماساژ با سنگ داغ» : این عنوان قانع کننده نیست.
  • «چرا ماساژ با سنگ داغ زندگی شما را دگرگون می کند؟» : این عنوان افراطی است.
  • «6 دلیل برای انجام ماساژ با سنگ داغ» و یا «6 دلیل که ماساژ با سنگ داغ باعث سلامت بدن می شود» : این عنوان جذابیت بیشتری دارد.

هدف باید در عنوان ذکر شود و به نوعی اغواگر، فریبنده و روشن باشد. نه اینکه ناامیدی را به ذهن کاربر تلقین کند.

به سراغ وب سایت و بلاگ های محبوب گوگل بروید

در زمینه کسب و کار شما همیشه بلاگرها و اینفلوئنسر هایی هستند که مخاطبان زیادی دارند. یک نوشته، فیلم کوتاه و یا پادکست از سوی این افراد توسط کاربران زیادی دنبال می شود و محبوبیت زیادی هم در بین دنبال کننده های خود دارند. از این افراد بخواهید برای سایت شما به عنوان پست مهمان یک محتوا بنویسند. سپس این پست را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید.

این روش باعث بیشتر دیده شدن وب سایت شما می شود. همچنین شما می توانید از اینفلوئنسرها بخواهید در پست های خود در شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ هایشان به سایت شما لینک دهند.

صرف نظر از اینکه کدام استراتژی را برای همکاری با اینفلوئنسرها استفاده کنید، در دراز مدت می تواند تاثیر مثبتی بر روی وب سایت شما بگذارد. پس باید به دنبال مشارکت و همکاری های طولانی مدت و دو طرفه باشید تا مخاطبان بیشتری پیدا کنید.

رتبه وب سایت خود را افزایش دهید تا مورد توجه قرار بگیرید

نوشتن در مورد کلمات کلیدی و قرار دادن آنها به شکل صحیح در صفحات می تواند به گوگل کمک کند تا سریع تر وب سایت شما را پیدا کند. اگر می خواهید افراد بیشتری در جستجوهای خود شما را پیدا کنند باید به رتبه بندی بالاتر فکر کنید.

اما راز رتبه بندی بالاتر در دست گوگل است و هیچ راه میانبری هم برای آن وجود ندارد. گوگل به مدت زمان حضور کاربران در سایت و اینکه آیا قبل و بعد از خروج از صفحه شما به صفحات دیگری می روند یا نه، توجه می کند. بنابراین برای اینکه پست بهتری بنویسید این موارد را درنظر داشته باشید:

  • غرق در موضوع شوید و به متداول ترین سوالات مربوط به کلمه کلیدی پاسخ دهید.
  • برای جلب توجه کاربران و افزایش حضورشان در صفحه، تصاویر، فیلم و پادکست هم در لابه لای متن قرار دهید.
  • هدف از تولید محتوا باید ارائه اطلاعات مفید و پاسخگویی به کاربر باشد.
  • زمان بارگذاری مطالب را تنظیم کنید. در واقع زمانی که کاربران بیشتر در حال جستجو هستند، مطالب را منتشر کنید.
  • از سایر سایت ها و وبلاگ های معتبر بک لینک بگیرید.

به جای اینکه بر روی رتبه بندی سایت متمرکز شوید، کیفیت محتواها را در اولویت قرار دهید. با این روش گوگل هم توجه بیشتری به مطالب سایت می کند و همزمان کاربران هم وارد سایت می شوند.

تصاویر سایت را بهینه کنید

مردم برخلاف اینکه شما فکر میکنید، در Google Image نیز جستجو می کنند. اگر شما در حال حاضر عکس های با کیفیت از محصولات  یا خدمات خود در گوگل دارید، مطمئن شوید به خوبی بهینه شده باشند، توسط کارهای زیر میتوانید این بهینه سازی را انجام دهید:

–       برای تصاویر نام متناسب انتخاب کنید.

–       تصاویر را در نرم افزارهای گرافیکی کوچک کنید تا حجم کمتری داشته باشند و باعث کاهش سرعت سایت نشوند.

–       در زمان بارگذاری تصاویر در سایت، از متن جایگزین و عنوان برای آنها استفاده کنید.

–       تصاویر را در نقشه سایت (XML) خود قرار دهید

از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید

تبلیغات پولی در گوگل به سرمایه گذاری نیاز دارد. گوگل می گوید که می تواند نمایش شما را به شدت افزایش دهد. برای مثال در یک وب سایت جراحی های زیبایی کلمه ای مثل «جراحی بینی» سرچ بالایی دارد. حتی اگر به خوبی همه چیز را رعایت کنید، برای اینکه در همان ابتدا توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کنید، به تبلیغات هدفمند گوگل نیاز دارید.

بله، گوگل ادز به هزینه نیاز دارد. اما به خوبی می تواند بخش زیادی از این هزینه را به سود تبدیل کند. تبلیغات در گوگل یکی از مطمئن ترین شیوه ها برای برندسازی و افزایش بازدید سایت در نتایج جستجو است. اگر محتوای خوبی را برای صفحات ایجاد کرده اید، حالا نوبت به گوگل ادز است.

به مشتریان خدمات برجسته و منحصر به فرد ارائه دهید

وب سایت باید به نحوی باشد تا کاربران بتوانند بعد از ورود به صفحه بر روی صفحات مورد نظر خود کلیک کنند. فهرست بندی این امکان را به کاربران می دهد تا براساس نیاز خود بر روی صفحات کلیک کنند. این موضوع از سوی گوگل هم مورد توجه قرار می گیرد. هر چه صفحه بندی سایت به روزتر و کاربر پسندتر باشد، احتمال قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل افزایش می یابد.

در عین حال باید خدمات منحصر به فردی را به مشتریان خود ارائه دهید. برای هر مشتری ارزش قائل شوید و مشکلات و خواست های آنها را پیگیری کنید. برای کسب نظرات مثبت می توانید آنها را برای گذاشتن نظر در پایین صفحات تشویق کنید.

سیستم رتبه دهی (Rate) هم روشی است که در آن می توانید از مشتری بخواهید در مورد سایت یا محتوای صفحه نظر بدهد. دریافت ستاره های بیشتر به ورود کاربران بیشتر می انجامد.

همچنین باید نظرات (مثبت یا منفی) کاربران را با سعه صدر پاسخ دهید. برای گوگل پاسخ دادن به نظرات کاربران اهمیت زیادی دارد.

محتوای سایت را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید

یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش ها برای افزایش بازدید وب سایت، ایجاد حساب در شبکه های اجتماعی است. البته مجبور نیستید هر زمان که مطلبی را در سایت قرار می دهید فوری آن را هم به شبکه های اجتماعی ارسال کنید. بلکه یک قانون خوب اینست که فقط 20 درصد از پست های تبلیغات کسب و کار خود را در آن قرار دهید. سایر مواردی که مربوط به راهنمایی، آموزش و … را در سایت نگهدارید و نیازی به انتشار در شبکه های اجتماعی ندارند.

–       در طی روز سه محتوا در هر یک از حساب های خود در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

–       به طور مداوم با کاربران در ارتباط باشید.

–       از آنها سوال بپرسید و به سوالاتشان هم پاسخ دهید.

–       به گروه های فعال در LinkedIn و Facebook بپیوندید.

–       از هشتگ های معروف و پرکاربرد استفاده کنید.

امکان اشتراک گذاری را در وب سایت خود فراهم کنید

وقتی در شبکه های اجتماعی فعالیت گسترده ای داشته باشید می توانید کاربران را هم برای حضور در سایت خود ترغیب کنید. در واقع وقتی پست های جذاب تری را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید و در کپشن از کاربران بخواهید وارد سایت شوند، به افزایش بازدیدهای سایت کمک زیادی می کنید.

از رسانه های محلی استفاده کنید

بسیاری از رسانه های محلی می توانند در انتشار برند و افزایش بازدید وب سایت به شما کمک زیادی کنند. مطمئنا در شهر شما مجلات، روزنامه، کانال های خبری و صفحات زیادی در شبکه های اجتماعی وجود دارد. مزیت این رسانه ها وجود جمع زیادی از همشهریانتان است. این افراد سریع‌ تر از سایر شهروندان به کسب و کار شما اعتماد می کنند.

برای برندسازی در این رسانه ها از یک داستان یا روند در مورد نحوه ورود خود به بازار تجارت شروع کنید.

از فرصت های کوچک برای افزایش بازدید سایت استفاده کنید

از هر فرصتی برای تبلیغ وب سایت خود استفاده کنید. امضای ایمیل، بروشورهای تبلیغاتی، فاکتورها و رسیدها و … می توانند راهی برای تبلیغ وب سایت باشند. حتی می توانید بر روی اتومبیل خود هم آدرس وب سایت را قرار دهید. هر چه URL سایت بیشتر در معرض دید قرار بگیرد، تعداد بازدیدکننده های سایت هم افزایش می یابد.

سخن پایانی

امروزه هر چقدر وب سایت بیشتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو مورد توجه قرار بگیرد، رتبه آن بیشتر می شود. از سوی دیگر برای افزایش ترافیک سایت باید صفحات بیشتری داشته باشید. این موضوع با محتوای سایت ارتباط پیدا می کند.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید