سئو

Clickbait یا روش «طعمه برای کلیک» در سئو – اسماعیل سحاب

یکی از شیوه‌های رایج برای افزایش نرخ کلیک سایت یا همان CTR استفاده از روش Clickbait است، روشی که در آن از عنوان‌های نامرتبط ولی جذاب استفاده می‌شود که کاربران را به کلیک مجبور می‌کند. این شیوه که طعمه برای کلیک هم شناخته می‌شود، روشی است که در زیر دسته مجموعه شناخته می‌شود و باید جلوی آن را گرفت! امروز با من همراه باشید تا در کنار معرفی این تکنیک به شما بگویم که اگر از آن استفاده کنید، چه ضررهایی برای شما و سایتتان خواهد داشت!

Clickbait چیست؟

روش طعمه برای کلیک در واقع روشی است که در آن فرد به گمراه کردن یا تحریک غیر معقول کاربر به کلیک کردن بر روی محتوایی می کند! استفاده از لینک ها با عنوان های جذاب در مقالات یا تصاویر جذاب ولی نامرتبط با موضوع از شیوه های این روش است. این کارها باعث می شود که حس کنجاوی مخاطب تا حد زیادی تحریک شود و باعث شود که بر روی لینک کلیک کند.

این روزها در دنیای دیجیتال و تبلیغات آنلاین به وفور شاهد این هستیم که به تعداد زیادی از این شیوه و روش استفاده می شود! در واقع clickbait یکی از روش های اساسی و اصلی برای جذب مخاطبان تبدیل شده است، اما چرا از این شیوه و روش استفاده می شود؟ شاید بد نباشید که به تاریخچه این روش نگاهی بیندازیم.

تاریخچه استفاده از شیوه طعمه برای کلیک

شاید بتوان اولین کسانی که در این زمینه فعالیت کرده اند را روزنامه گاران و خبرنگارانی دانست که از این شیوه برای فروش مجلات زرد خود استفاده می کردند. آن ها بر روی جلد مجله یا صفحه اول روزنامه از عنوان های جذاب و دروغین استفاده می کردند که مجله یا روزنامه خود را بفروشند! این موضوع باعث اذیت کاربران و فروش روزنامه های آن ها می شد.

در حال حاضر روش click bait که در مورد آن صحبت می کنیم، در واقع تعمیم یافته همان روشی است که این افراد در گذشته استفاده می کرده اند، اما این روزها در سایت هاو تبلیغات آن ها شاهد این روش هستیم!

معمولا دلیل اصلی استفاده از این روش افزایش فروش محصولات، خدمات و چیزهایی از این دست است. البته گاهی اوقات ممکن است این روش کاربرد داشته باشد، اما در نهایت گوگل مچ شما را خواهد گرفت، اما چرا و چگونه این اتفاق می افتد؟

جریمه گوگل برای کسانی که از طعمه برای کلیک استفاده می کنند

گوگل از به بعد قوانین سفت و سختی را برای کسانی که با استفاده از این شیوه ها سعی دارند که مخاطب را اذیت کنند، برخورد می کرد. در واقع معیارهایی وجود دارد که مشخص می کند، کاربر چقدر از سایت یا محتوای شما رضایت داشته است که شاید مهم ترین آن، مدت زمانی است که کاربر در سایت شما مانده است!

هنگامی شما از تکنیک کلاه سیاه clickbait استفاده کرده باشید، شاهد این هستید که چگونه برخی از کاربران به محض این که متوجه شدند،شما آن ها را فریب دادده اید از سایت شما خارج می شوند. این کار به زودی سئو و بهینه سازی سایت شما را از بین خواهد برد. پس ببنید در ازای چه چیزی می خواهید چه چیزی را از دست بدهید؟

راه حل جایگزین برای استفاده نکردن از طعمه برای کلیک

اگر می خواهید که نرخ بازدید و کلیک سایت خود را افزایش دهید، به برسید و کسب و کار خود را تا حد زیادی رونق ببخشید، می توانید از استفاده کنید تا بر اساس راه های قانونی و شیوه های صحیح در سریع ترین زمان به رتبه های یک تا ۳ گوگل برسید و کسب و کار خود را گسترش دهید. برای این کار لازم است که حتما از یک حرفه ای در کنار خود استفاده کنید.

سخن آخر

همچنین اگر تجربه‌ ای راجع به این تکنیک دارید و یا سوالی برایتان پیش آمده است، می‌توانید در بخش نظرات از من بپرسید.

مطالب مشابه

  • ریدایرکت مخفیانه ترفندی سیاه برای بهبود رتبه‌ سایت

    یکی از شیوه‌های قدیمی وبمستران که با استفاده از آن گوگل را فریب می‌داند، این…

  • الگوریتم دزد دریایی گوگل، پلیسی برای مبارزه با کپی کاران!

    شاید می‌پرسید که چرا گوگل نام این الگوریتم را دزد دریایی گذاشته است؟ الگوریتمی که…

  • الگوریتم eat گوگل چیست؟

    جدیدا یکی از بزرگترین فاکتورهای رتبه دهی سایت ها، الگوریتم eat بولد شده است…

  • ریدایرکت مخفیانه ترفندی سیاه برای بهبود رتبه‌ سایت

    یکی از شیوه‌های قدیمی وبمستران که با استفاده از آن گوگل را فریب می‌داند، این…

ادامه مقاله در سایت منبع