سئو

فقط برای نویسندگان: رازهای ارتقاء جذابیت محتوای شما با استفاده از تصاویر کلام قسمت دوم

قدرت نفوذ صفتهای برتر و طعمه ی مبالغه

صفتهای برتر همیشه از تاثیر گذارترین ابزارهایی هستند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید( تا زمانی که خوانندگان خود و اعتماد آنها را از دست نداده اید). یکی از اساسی ترین مشکلاتی که با Clickbait headlineها داریم صفتهای برتر( “برترین”، “بدترین”، “دقیق ترین” فکر، هر صفت و یا فعلی که بیشتر می تواند در بیان این کلمه مبالغه کند) هستند.(به این ترتیب که توقع مخاطب را بالا برده و به او وعده های بزرگی می دهیم که گاهی قادر به ارائه ی آن نیستیم.)

مثالهایی از Clickbait headlineها :

تو هرگز به عروسکهای باربی ای که شبیه به این تصویر هستند نگاه نخواهی کرد.

عکس سمت راست:

اون آقا اول با یک سیستم تلفنی که جلوی افرادی که قصد خودکشی دارند را می گیرد، تماس گرفت اما تماس بعدی او برای این بود که چگونه می تواند همه چیز را تغییر دهد.

عکس سمت چپ:

در هنگام اغراق کردن مراقب همه ی فرم ها و اشکال آن باشید. اگر تا به حال از آن استفاده نکرده اید، نگران نبوده و دست از استفاده از آن نکشید اما مراقب اعتماد خوانندگان خود باشید، مثل ملخی که توسط یک کودک به شما تحویل داده شده است(منظور این است که اعتماد و باور خواننده بسیار فرار است و در اکثر موارد غیرقابل بازگشت مانند ملخ و خواننده مانند یک کودک به شما اعتماد کرده و آن را به شما سپرده است تا از آن مراقبت کنید)؛ باشید. آنها فکر می کنند که مطلبی که ارائه داده اید بهترین است و شما را نیز به همین ترتیب به عنوان بهترین، درآن امر می خواهند و اگر شما بهترین نباشید و فقط مبالغه کرده باشید، تاثیر منفی این ادعاهای دروغین یکی پس از دیگری روی هم جمع می شوند و در نهایت باعث می شوند که اعتماد خواننده ی شما از بین برود و او دیگر به همین راحتی ها شما را نخواهد بخشید.

پس چگونه می توانید با استفاده از صفتهای برتر و ادعاهای اغراق آمیز خودی نشان دهید؟

مکانهایی را پیدا کنید که می توانید درآنها صادقانه کالای خود را ارائه داده و اعتماد مشتری های خود راجلب کنید. در Moz ما بزرگترین لینکهای دنیا را نداریم ولی در عوض ما لینکهای خیلی باکیفیت را دارا هستیم. در این جمله درواقع این معنا را غیرمستقیم به مخاطب رسانده ام که ما دارای بهترین لینکها هستیم، اگر من با صراحت تمام اعلام می کردم که ما لینکهای متنوع و بسیاری را در Moz به شما ارائه خواهیم داد، همین جا باعث شده بودم که مشتریانی که هدفشان دیدن بهترین لینکها بود نه بیشترین لینکها، دیگر توجهی به Moz نداشته باشند.

رمزگشایی را از بین ببر و در نوشته ی خود پیچیدگی ایجاد کن

رازها، شگفتی ها و اطلاعات جانبی، خواننده را برای کسب اطلاعات گرسنه تر می کند. از این توانایی در هنگام صحبت با مخاطبین برای به هیجان درآوردن آنها استفاده کن.

کلمات را برای شبیه سازی به خاطر بسپار

درست است که نوشته خوب سریع و راحت اتفاق نمی افتد، اما این نوشته ارزشمند و تاثیر گذار خواهد بود.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

بازاریابی محتوا

تولید محتوا

تولید محتوا تخصصی

هزینه بازاریابی محتوا

ساخت محتوا

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید