عمومی

4 ترفند تولید محتوا با بکارگیری از تکنیک های Clickbait

تکنیک های Clickbait مجموعه ای از روش های مدرن بسیار رایج برای تولید محتوای اثرگذار است. اما باور نخواهید کرد که نویسندگان محتوای بلند، می توانند از تکنیک های Clickbait استفاده نمایند تا ماندگاری و موفقیت متون آنها بیشتر شود. تکنیک های Clickbait، به معنای کلی، به عنوانی جذاب گفته می شود که محتوای آن زیاد هم جذاب و مرتبط نمی باشد.

تکنیک های Clickbait

این مورد یک کمدی ناخوشایند است که مهارت مکالمه ندارد اما جذاب است. به عبارت دیگر می توان بیان داشت که مورد فوق یک جادوی دیجیتال است. قطعا با استفاده از تکنیک های Clickbait ما خودمان نسبت به عنوان ساختگی در کار خود آگاهی داریم اما هنوز هم به خاطر اینکه از فرار لذت می بریم از آن بهره می بریم.

تولید محتوا با تکنیک های Clickbait

وقتی صحبت از تولید محتوای اثر گذار برای طولانی مدت می شود، دارایی های ما غنی از محتوایی هستند که قصد کاربر را برآورده می کنند. اما به کمک تکنیک طعمه برای کلیک می توان اثر محتوای طولانی را در نظر گرفت و به کمک آن کاربر را جذب کرد. البته در این حالات تنها نرخ کلیک ها مهم می باشد و تفاوتی نمی نماید که کاربر به سایت وفادار باقی بماند یا آن را سریع ترک کند.

هدف تکنیک های Clickbait چیست؟

بحث سئو در دهه گذشته ما را به این باور رسانده است که اینترنت دنیایی از صفحات پرمحتوا است.چگونه تکنیک های Clickbait به یکی از غیر منتظره ترین روندهای انتشار در دهه گذشته تبدیل شد؟

وب سایت هایی که clickbait در آنها ظاهر شده است چیزی غیر از مقالات یکبار مصرف و بیش از حد احساسی نیستند. هیچ کس نمی تواند این موارد را در Google جستجو کند. اما سوال اینجاست که چگونه و چرا این نوع محتوا وجود دارند؟

تبلیغات آنلاین

در پاسخ باید بیان داشت که ترافیک عامل مهمی است زیرا در فروش و تبلیغات نقش دارد. تلاش برای به دست آوردن بازدیدهای مهم در صفحه نیاز به تکنیک های فنی بسیاری دارد که تکنیک های Clickbait. یکی از این روش ها است. این مجموعه روش ها از دهه گذشته در تبلیغات آنلاین گسترده ای استفاده شده اند.

اگر ثابت شده است که تکنیک های Clickbait به صورت کاملا موثر، وسیله ساده تری برای دریافت بازدید از صفحه است، این بدان معنی است که راهی آسان تر برای درآمدزایی از نیز وجود دارد که توضیح می دهد چرا بسیاری از سایت ها در حال حاضر وجود دارند و برای به دست آوردن بازخورد احساسات ما رقابت می کنند.

بررسی تکنیک های Clickbait

اما خارج از بحث تبلیغات، تکنیک طعمه برای کلیک لزوماً منجر به تبدیل نمی شود. تبدیل ها زمانی اتفاق می افتند که شما بهترین هدف کاربر را به ایشان ارائه دهید. اگر درخواست کاربر توسط محتوا پاسخ داده نشود، این مورد موجب می گردد که وی به CTA پاسخ دهد. مگر اینکه فراخوان شما فرم شکایت داشته باشد .

روانشناسی تکنیک های Clickbait:

در حال حاضر ما در هاله ای از ابهام قرار داریم و دو دنیای گسترده استفاده آنلاین در مقابل ما هستند. وقتی ما در جستجوی محتوا هستیم هدف این است که به دنبال کشف اطلاعات باشیم. ما به دنبال اطلاعات هستیم. ما برای سرگرمی در حال مرور وب هستیم. از یک سوی دیگر، ما به دنبال تغذیه خود هستیم در حالی که از طرف دیگر به دنبال اثبات نیز می باشیم. وقتی می خواهیم خودمان را تغذیه کنیم نیاز به مشارکت ذهنی داریم. تغذیه کردن، نوعی مصرف گرایی کورکورانه است.

ممکن است بگویید ما به دنبال تغذیه هستیم تا روزی بتوانیم به خودمان پاسخ دهیم. با این حال، تکنیک های Clickbait تغذیه نامناسب را ارائه می دهد. ناشران آنلاین ابتدا با تیترهایی به بررسی حالت های مختلف ذهنی می پردازند و سپس آنها را به سمت خود می کشانند.

شناخت تکنیک های Clickbait

برای متقاضیان به دست آوردن کلیک زیاد، تکنیک طعمه برای کلیک می تواند عالی باشد زیرا با عناوینی جذاب مخاطبان را به سمت خود کشانده و ترافیک ورودی را افزایش می دهند.

چه نکته ای در مورد تکنیک های Clickbait وجود دارد که در واقع آن را جذاب می کند؟

چرا ما مرتباً بر روی این عناوین کلیک می کنیم؟ روانشناسی تکنیک های Clickbait پاسخ خوبی به این موضوع ارائه می دهد. این مورد باید چیزی باشد که همه نویسندگان متن در نوشتن مطالبه و محتوای اثر گذار خود باید به آن فکر کنند تا ببینند چه درس هایی می توان از آن آموخت. قالب clickbait مشکلی ندارد. این واقعیت است که ساختار مذکور به طعمه های کلیک اجازه می دهد تا به راحتی محتوای ضعیف ایجاد کنند.

در زیر شاید توضیحات بهتری در خصوص تکنیک طعمه برای کلیک وجود داشته باشد:

عناوین برای دستکاری ایجاد می شوند. نویسنده در حال جلب توجه شما یا حتی دعوت به انجام کاری از جانب شما است. در حقیقت، تحقیقات نشان داده است که احساساتی که در عناوین خبری شدیدتر هستند، محبوبیت بیشتری دارند. چرا هنگام ایجاد عنوان، این مورد را در نظر نگیریم؟

افراد غیرفعال آنلاین

آسان کردن کارها مقالات با استفاده از تکنیک های Clickbait و قرار دادن تصویر و جملات ساده این روزها بسیار کاربردی است. برای جلب توجه افراد غیرفعال آنلاین، این موضوع یک راهکار ایده آل است. تکنیک های Clickbait در مقالاتی استفاده می شوند که می توانند در بدترین حالت گمراه کننده باشند یا در بهترین حالت بیش از حد قول آینده را دهند. بعضی اوقات مقاله ها نمی توانند انتظارات عنوان را برآورده کنند.

  • عناوین باید با هدف مرتبط بودن به موضوع ایجاد شوند. آنها باید خواننده را در مورد اطلاعاتی که می خواهند بخوانند آگاه کنند. این چیزی است که موتورهای جستجو نیز آن را دوست دارند.

  • مقالات باید طولانی باشند و بسته به نوع رقابت موضوع، می توانند شامل هزاران کلمه باشند. آنها دارای ساختار خوبی هستند، دارای عناوین فراوان، اما غنی از تصویر نیز می باشند. ایده این است که خواننده در برخی از مقالات طولانی و بلند، نتیجه ای را دریافت کند که به دنبال آن بوده است.

با توجه به لیست های مقالات، عناوین باید محتوای طولانی را مانند فصل های کتاب تقسیم کنند. لذا می توان اینگونه بیان نمود که تکنیک های Clickbait محتوا را به عنوان یک داستان با ساختار سه مرحله ای تقسیم می نمایند: تنظیم، رویارویی و وضوح.

به تجزیه و تحلیل تکنیک های مختلف معنایی:

همانطور که قبلا ذکر شد، تولید محتوای اثر گذار سبک های مختلفی را شامل می شود. در تعریف مناسب Clickbait گاها موارد متفاوت ارائه می شود. بر اساس همین تکنیک نشریات و رسانه های خبری در حال تغییر در سبک مقاله خود هستند. در حقیقت، ایندیپندنت در انگلیس اخیراً فقط به صورت دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد اما قصد دارد خود را از محدوده چاپ های سنتی نیز خارج کند که از آن زمان انتقادات زیادی را از خوانندگان دریافت نموده است.

گفته می شود که مشکل اصلی ایندیپندنت نوع داستان هایی است که آنها اکنون منتشر می کنند و این به وضوح عیب استفاده از فرمول تکنیک های Clickbait برای محتوای ضعیف برمی گردد.اگر تبلیغات آنلاین محرک اصلی شما هستند، بنابراین باید مشاهده کنید که معیارهای اصلی بازدید از صفحه چیست. یادگیری از نویسندگان کلیکی برای چنین انتشاراتی می تواند به شما کمک نماید.

الگوریتم تکنیک های Clickbait

یک تقارن عجیب و غریب این است که ما سایت هایی مانند BuzzFeed را دیده ایم که زمانی پناهگاه سازندگان clickbait بوده اند خصوصاً در مورد تولید محتوای روزنامه نگاری جدی تر شده اند. آنها در ساخت یک تیم تحقیقاتی با کیفیت تحت لوگوی BuzzFeed News سرمایه گذاری کرده اند. به تحقیق آنها در سال 2016 درباره چگونگی تلاش ترامپ برای دریافت وجه نقد قذافی نگاه کنید.

الگوریتم ها مقابل تکنیک های Clickbait

آنها حتی اولین استناد خود به پولیتزر را نیز ضمیمه نمودند. Clickbait به ما در مورد اینکه مردم به صورت آنلاین دوست دارند چه چیز را بخوانند و عوامل محرک آنها چیست، مطالب آموزنده ای یاد می دهد. موتورهای جستجو نشان می دهند که کاربران واقعاً چه می خواهند. بنابراین در نظر بگیرید که اثر محتوای طولانی، ما را از clickbait نجات نمی دهد اما Clickbait ما را از محتوایی که انسان آن را تولید نکرده است، نجات می دهد.

نوشتن برای الگوریتم ها یا نوشتن توسط ربات هایی که برای سایر ربات ها می نویسند، چه مزایایی دارد؟ برای بررسی این موضوع باید ببینیم که چگونه clickbait تعریف می شود. دو طیف گسترده ای از نحوه مرتب سازی clickbait وجود دارد:

  • در شبکه های اجتماعی، هر چیزی که بیشتر مورد پسند باشد و برچسب گذاری گردد و یا بازتوییت شده و به اشتراک گذاشته شود، می تواند مهم باشد. بنابراین هدف، تعامل با محتوا کلیدی است. با موتورهای جستجو، نکته مهم بیشترین ارتباط با کاربر است.

همسویی ایدئولوژیک

پس تعجب آور نیست که رسانه های اجتماعی زمینه مناسبی برای clickbait هستند. البته لازم است تا این تکنیک را در کنار سایر تکنیک ها قرار دهید. با تحقیقی که در سال گذشته صورت پذیرفت مشخص شد که 60 درصد افراد بدون حتی خواندن مطالب، آنها را به اشتراک می گذارند. اما ما می گوییم که اشتراک گذاری بیشتر مانند تمرین در روابط عمومی بالا است. شما می خواهید همسویی ایدئولوژیک خود را به عنوان روشی برای خودنمایی به افراد دیگر نشان دهید. اما مطمئناً ویژگی اصلی clickbait ارزان و کم کیفیت بودن آن است.

عملکرد تکنیک های Clickbait

چگونه تکنیک های Clickbait به طور مکرر در فیدهای خبری فیسبوک ظاهر می شود؟

این مورد ممکن است به نکته فوق مرتبط باشد که افراد صرفاً بدون اینکه محتوا را بخوانند، مقالات را به اشتراک می گذارند و همین مورد نقش جذاب بودن عناوین را بیش از پیش نشان می دهد. عامل دیگر ممکن است این باشد که انواع مقالاتی که هر روزه کلیک می شوند، اغلب مطابق با مشخصات خاص جمعیتی طراحی شده اند. به طور مثال محتوای ویدئویی خاص و جذاب برای مخاطبان جوانتر و مدرن کاملاً قابل هضم می باشد.

محتوا بلند تر

باید گفت که فیس بوک تغییرات الگوریتمی روشنی را برای کاهش عناوین کلیک خور انجام داده است زیرا باید این محتوای کم ارزش را تهدیدی برای ادامه تعامل کاربران با سیستم عامل تلقی نمود. فیس بوک نیز برای عملکرد مناسب در طولانی مدت به تداوم و همکاری نیاز دارد.

همانطور که گفتیم، برای متخصصان سئو، محتوا بلند تر در مورد ارائه مناسب ترین عناوین و بهینه سازی فنی از دید موتورهای جستجو دارای اهمیت می باشد. جایی که تکنیک های Clickbait اشتباه عمل می نمایند، آنجاست که هدف کاربر را برآورده نمی کنند. اما در زیر چند روش وجود دارد که باعث می شود clickbait در SERP نیز از کار بیفتد و درست عمل ننماید:

  • اگر موفق شده اید یک کاربر را با افزایش نرخ SERP به دست آورید و سپس او را با یک رابط ضعیف آشنا کنید (یعنی برای تبلیغات، نه برای محتوای بهینه شده)، نرخ گزاف گویی بالا خواهد بود. همین امر باعث از دست دادن مشتری می شود.

  • Steal These 4 Clickbait Tricks for Shockingly Great Long-Form Content

  • تکنیک های Clickbait و بکارگیری آن موجب می شود که به نظر برسد شما برای ربات ها نوشته اید، که Google از آنها متنفر است.

  • محتوا باید یک محیط شاد بین خلاقیت و سادگی باشد. Google محتوای بی کیفیت را تحقیر می کند

دستورالعمل های کیفیت جستجوی Google ، کیفیت پایین را چنین تعریف می کنند:

صفحات با کیفیت پایین برخی از عناصر راضی کننده را دارا نمی باشند که مخاطبان را از دستیابی به هدفشان باز می دارد. این صفحات فاقد محتوای تخصصی هستند یا برای هدف صفحه قابل اعتماد و معتبر نیستند.بعد از اینکه متوجه شدیم محتوا و پیوندها دو عامل مهم رتبه بندی هستند باید در خصوص تکنیک های Clickbait برای به دست آوردن پیوند یکتا نیز بحث کرد.

عنوان لینک

اینگونه استدلال می شود که تکنیک های Clickbait نمی توانند بک لینک خوبی به دست آورند زیرا تمایل زیادی به غنی بودن منابع ندارند بنابراین برای دیگران بسیار مفید نیستند. احتمال بسیار کمی وجود دارد که کسی بخواهد اطلاعات مربوط به آنها را به عنوان لینک قرار دهد.

البته با تمام مواردی که در بالا ذکر شد نباید اینگونه برداشت نمود که تکنیک های Clickbait مضر هستند که اگر به این شکل بود حتما با به امروز حذف می شدند. محتواهای بلند که دارای عناوین جذاب می باشند اما محتوای غنی ندارند می توانند برای سایت و بالا رفتن بازدید مفید باشند.

4 اقدام اصلی و کارآمد برای اعتبار متن های طولانی

در زیر چهار آموزش کلیدی برای تولید محتوای طولانی شما به کمک تکنیک های Clickbait آورده شده است:

احساسات خوانندگان

کار خود را انسانی کنید. منظور ما از این مورد چیست؟ یکی از مواردی که ما (انسان ها) را از ربات ها متمایز می کند، توانایی نشان دادن احساسات واقعی است. نگاهی به چرخ عواطف Robert Plutchik بیاندازید تا از وضعیت ذهنی مردم ایده بگیرید، بنابراین می توانید محتوایی ایجاد کنید که بیشتر احساسات خوانندگان را جلب کند و نه اینکه مردم را نادیده بگیرید.

عنوان مقاله در سایت

کارها را برای مردم آسان کنید. ما مطمئن هستم که بسیار خوب است شمارمان را به عنوان مقاله در سایت قرار دهید شاید این مورد یک جریان هوشیاری از نویسنده اصلی را نشان دهد اما اگر مردم محتوای طولانی شما را بسیار نفوذ ناپذیر ندانند، دیگر درگیر نمی شوند و مدت زیادی در سایت شما نمی مانند. آنها پنجره مرورگر خود را می بندند و برای همیشه با سایت شما خداحافظی می کنند.

عنوان خوبی استفاده کنید

عنوان خوبی استفاده کنید که حتما فریبنده نیز باشد. مهم نیست که پست شما چقدر مفصل اس ، شما همیشه می توانید خوانندگان بیشتری را با عنوانی که معنای خاص دارند، جلب کنید. همچنین می توانید ذهن افراد را به راحتی مخدوش کرده و در هم بریزید. فقط فراموش نکنید که همه چیز را برای کلمات کلیدی و موارد مشابه به صورت بهینه تنظیم نمایید. در واقع این هنر واقعی یک مدیر وب سایت است. (شاید بخواهید به این چرخه احساسات نیز اضافه کنید.)

از لیست ها استفاده کنید!

شاید در اینترنت چند پست در مورد ‘7 نکته عالی’ وجود داشته باشد اگر مقاله شما نیز مربوط با این لیست است، برای اینکه به وضوح کار کند، لازم است تا بر روی آنها متمرکز شوید و مقاله خود را در این لیست ها قرار دهید که افراد بیشتری از آن بازدید نمایند.

ادامه مقاله در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید