سئو

آشنایی با زمینه شغلی فریلنسر تولید محتوا

فریلنسر تولید محتوا، یکی از مشاغل جدید در دنیای مدرن محسوب می‌شود. امروزه افرادی که در حوزه‌های خاصی تخصص دارند، می‌توانند در قالب فریلنسر یا آزادکار، فعالیت‌های مختلفی را انجام دهند و از این طریق کسب درآمد کنند. فعالیت در قالب فریلنسر، نیاز به مدرک خاصی ندارد و صرفاً با دارا بودن تخصص و حتی سابقه فعالیت اندک نیز می‌توان فعالیت کرد. یکی از حوزه‌های پرطرفدار به عنوان فعالیت در قالب فریلنسری، تولید محتوا است.

تولید محتوا مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی است که شامل خلق یا بازنویسی در اشکال گوناگون اعم از متن، تصویر، اینفوگراف، ، کلیپ ویدئویی و … است. تولید محتوا به دلیل رشد چشمگیر بازاریابی دیجیتال، گسترش وب‌سایت‌ها و خدمات آنلاین و ارتقاء سئو وب‌سایت‌ها، اهمیت روزافزون یافته است.

خلاقیت در تولید محتوا

فریلنسری به عنوان شغل تولید محتوا

فریلنسری به دلیل آزادی عملی که فراهم می‌کند و اینکه افراد به راحتی می‌توانند پیشنهادهای شغلی متنوعی را دریافت کنند، یک گزینه شغلی محبوب است. به عنوان یک فریلنسر، افراد در پذیرش سفارش‌های مختلف صاحب‌اختیار هستند.

فریلنسری سبکی از کار است که در آن فرد توسط هیچ سازمانی استخدام نمی‌شود، اما در مقابل ممکن است با چندین مشتری، شرکت یا سازمان به طور هم‌زمان قرارداد ببندد. دایره فعالیت‌های فریلنسری به‌ویژه در حوزه فریلنسر تولید محتوا، شامل مقاله‌نویسی، بازنویسی، ترجمه، عکاسی، تولید پادکست و … است.

فریلنسری مزایای زیادی دارد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف‌پذیری؛

  • توانایی انتخاب شغل و مشتری؛

  • استقلال کاری؛

  • امکان برنامه‌ریزی زمانی به صورت اختصاصی.

انعطاف‌پذیری شغلی

فریلنسر تولید محتوا، فعالیتی بسیار انعطاف‌پذیر است و شما می‌توانید در هر زمانی که مناسب شماست کار کنید؛ به عبارت دیگر، ساعات، ماه و روزهای فعالیت در اختیار خود شما است. به این ترتیب می‌توانید به اندازه کافی استراحت کنید و حتی چند پروژه را هم‌زمان انجام دهید.

انتخاب شغل بر اساس شرایط فریلنسر

فریلنسر تولید محتوا با توجه به عواملی مانند شرایط پرداخت، مدت زمان تعیین شده برای انجام کار و حجم محتوا، حق رد یا قبول یک پیشنهاد شغلی را دارد. به عنوان یک فریلنسر، شما به تنهایی و برای خودتان کار می‌کنید. به عبارتی می‌توانید متناسب با میزان توانایی و فرصتی که در اختیار دارید، به بپردازید.

برخی از کاربردی‌ترین زمینه‌های فعالیت فریلنسر تولید محتوا به شرح زیر هستند:

فریلنسر تولید محتوا در قالب نویسنده آزاد (وبلاگ نویسی)

وبلاگ‌نویسی، شامل نویسندگی در زمینه‌های مختلف است. حوزه‌های نویسندگی در قالب وبلاگ بسیار متنوع است. فناوری، سرگرمی، گیم، ورزشی، اجتماعی، تخصصی و …؛ در وبلاگ‌نویسی دو نوع نویسندگی وجود دارد. دسته اول نویسندگان شامل کسانی است که در یک موضوع یا زمینه خاص تخصص دارند. دسته دوم کسانی هستند که می‌توانند در مورد هر موضوعی بنویسند و بیشتر کلی‌گرا هستند.

فریلنسری عکاسی

عکاسی نیز یک زمینه فعالیت بسیار رایج برای فریلنسر تولید محتوا است. حوزه‌های مختلفی در عکاسی وجود دارد، مانند عکاسی مد، عکاسی ورزشی، عکاسی تحریریه، عکاسی عروسی، پرتره و غیره. می‌توانید به‌عنوان یک عکاس آزاد، پیشنهادهای شغلی مختلفی را به طور هم‌زمان انجام دهید؛ به عبارت دیگر، شما می‌توانید برنامه عکاسی خود را به نحوی برنامه‌ریزی کنید که بتوانید درخواست‌های متعددی را به انجام رسانید.

فریلنسر ویراستاری

یک ویراستار آزادکار، محتوای ایجاد شده توسط سایر نویسندگان را بررسی می‌کند. ویراستاران، نوشته‌های مختلف را از نظر قواعد گرامری، رعایت رسم‌الخط زبان فارسی، شیوایی و خوانایی کلی، بررسی و اصلاح می‌کنند.

مهارت ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی به فریلنسر تولید محتوا کمک می‌کند در مورد مسائل پروژه‌های در دست اقدام، مانند تمدید مهلت‌ زمانی، منابع مورد استفاده و نوع و کیفیت محتوا، با کارفرمایان خود مشورت کند. استفاده از مهارت‌های ارتباطی شفاهی و نوشتاری عالی، و با کیفیت را تضمین می‌کند. فریلنسر همچنین می‌تواند از این مهارت‌ها برای بیان ایده‌های خود برای بهبود و اعمال تغییرات مؤثر استفاده کند.

مهارت انگلیسی

بسیاری از منابع مورد نیاز برای تحقیق و جستجوی اطلاعات به زبان انگلیسی در اینترنت در دسترس است. هر اندازه میزان مهارت فریلنسر تولید محتوا، در بهره‌گیری از منابع انگلیسی زیاد باشد، در تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد موفق‌تر خواهد بود.

خلاقیت و نوآوری

فریلنسر تولید محتوا باید با بهره‌گیری از خلاقیت و نوآوری، نسبت به ارتقای محتواهای تولیدی خود اقدام کند. خلاقیت در تولید محتوا، منجر به تولید محتوای باکیفیت، متمایز از سایر رقبا، منحصر به فرد و ایده‌آل می‌شود.

مهارت مدیریت پروژه

از آنجایی که فریلنسر تولید محتوا معمولاً چندین پروژه را در یک دوره زمانی انجام می‌دهد، بسیار مهم است که از مهارت‌های مدیریت پروژه برخوردار باشد. این مسئله به وی کمک می‌کند تا روند اولویت‌بندی، سامان‌دهی و تحویل پروژه‌‎ها را با کیفیت مناسب و بر اساس انتظارات کارفرما پیش برد.

مهارت‌های نویسندگی و تحقیق

از سوی دیگر، فریلنسر باید برای تولید محتوای با کیفیت، درک بهتری از اطلاعاتی که در دست تهیه است، داشته باشد و در این خصوص باید نسبت به جستجو و تحقیقات مفصل به‌ویژه در منابع انگلیسی زبان اقدام کند.

مهارت بهره‌گیری از رسانه‌های اجتماعی

فریلنسرهایی که در کار خود موفق هستند، از قدرت شبکه‌های اجتماعی برای جذب کارفرما و مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند. فریلنسر تولید محتوا، نمونه کارهای خود را از این طریق به اشتراک می‌گذارد و تجربیات و توانمندی‌های خود را در معرض دید و قضاوت کاربران قرار می‌دهد.

مهارت در تفکیک فضای کار و استراحت در منزل

با توجه به اینکه بسیاری از پروژه‌های فریلنسری در قالب در منزل و به صورت دورکاری انجام می‌شود، فریلنسر باید بتواند بین فضای کار و زندگی خود در منزل تفکیک قائل شود؛ همچنین شرایط کاری مناسب برای تولید محتوا در محیط منزل باید مهیا شود. به‌ویژه اگر تولید محتوا در قالب پادکست یا کلیپ ویدئویی صورت می‌گیرد.

مهارت در مدیریت زمان

یکی از نکاتی که کارفرمایان روی آن تأکید دارند، تحویل به‌موقع پروژه‌های تولید محتوا است. لذا فریلنسر تولید محتوا باید با بهره‌گیری از برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، نسبت به تحویل پروژه‌های تولید محتوا در زمان مقرر اقدام کند. زمان‌بندی در خصوص تولید محتوا، منجر به تداوم همکاری کارفرما، حفظ ها و امکان دریافت سفارش‌های بیشتر خواهد شد.

مهارت‌های پایه‌ای رایانه‌ای

برخی از مشاغل فریلنسری مانند تولید محتوای متنی، وابستگی چندانی به مهارت‌های رایانه‌ای تخصصی ندارد؛ اما این نکته مهم است که فریلنسر بتواند مهارت‌های پایه و اساسی مانند تایپ سریع، جستجوی دقیق اطلاعات در موتورهای جستجو، درک متون عمومی به زبان انگلیسی، ویراستاری و مهارت‌های پایه سئو را فرا گرفته باشد.

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید