سئو

آشنایی با طراحی لوگو شنل

برای سفارش آنلاین
طراحی لوگو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی لوگو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

طراحی لوگو شنل؛ یکی از با قدمت ترین طراحی های معروف دنیا

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که به مد و برند و مسائلی از این قبیل اهمیت می دهید، بدون شک می دانید که برند شنل یکی از لوگو برندهای معروف لباس در سرتاسر دنیا است. همین امر موجب اهمیت یافتن آشنایی با شنل شده است. در ادامه به معرفی لوگو شنل و هر آنچه که لازم است درباره آن بدانید، خواهیم پرداخت.

تاریخچه طراحی لوگو شنل و پیدایش آن

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ورود زیبایی شناختی مدرن به حوزه طراحی لباس به سال 1902 میلادی باز می¬گردد. در این سال طراحان طرح های ساده، هندسی و برگرفته از سبک کوبیسم را در طراحی های خود مورد استفاده قرار داده که بعدها آن را تحت عنوان نام گذاری کردند. جالب تر این که شکل بدن زنانی که مد روز بودند، از این نوع طراحی تبعیت می کرد. این دسته از زنان غالبا لاغر و خوش ترکیب بوده و ظاهری بسیار مشابه نقاشی های کوبیسم داشتند.

نماد شنلی که در دنیای امروز مورد استفاده قرار می گیرد، همان طرحی است که از آغاز پیدایش این برند به کار گرفته شده و طرفداران برند مذکور را با این لوگو می شناسند و این موضوع نشان از موفقیت طراحی لوگو شنل دارد. معروفیت این لوگو به حدی است که حتی اگر اهل مد و خرید لباس های برند و… هم نباشید، باز آن را می شناسید.

گمانه زنی ها در رابطه با منشا اصلی طراحی لوگو شنل

شاید برایتان جالب باشد بدانید که اسناد و مستندات حاکی از آن است که تئوری های متعدد و در عین حال متنوعی در رابطه با منشا لوگوی شنل وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

  • قلعه Cremat در نیس فرانسه

این قلعه که در اطراف شهر نیس فرانسه واقع شده است، در سال 1906 میلادی ساخته شده و پس از گذشت مدتی توسط یک سرمایه دار آمریکایی تحت مالکیت قرار گرفته شده است. صاحب آمریکایی این قلعه که ایرن برتز نام داشت، یکی از صمیمی ترین دوستان کوکو شنل بنیان گذار برند محبوب شنل بود. ایرن برتز در سال 1920 بارها و بارها کوکو شنل را به قعه زیبای خود دعوت نموده و از وی پذیرایی کرد. در طی این رفت و آمدها کوکو شنل علاقه زیادی به نماد این قلعه پیدا کرده و از همین رو آن را به عنوان لوگوی برند خود انتخاب می کند.

  • پنجره های کلیسای Aubazine در شهر کورز فرانسه

جالب و در عین حال لازم است بدانید که کوکو شنل در یتیم خانه و در میان افرادی زندگی می کرده است که شدیدا تحت تاثیر مریم مقدس قرار داشتند. بعدها که کوکو شنل اقدام به تاسیس برند شنل نمود، سبک طراحی ها و خلاقیت وی از صومعه تاثیر پذیرفت. از همین رو گمان می رود که کوکو طراحی لوگو شنل را با ایده گیری از پنجره کلیسا انجام داده باشد.

  • مونوگرام هنری دوم پادشاه فرانسه و کاترین مدیچی همسر وی

لازم به ذکر است که مونوگرام نشانه هایی متشکل از حرف اول نام موضوع است که در نگاه اول قابل درک نبوده و پس از مکثی کوتاه برای بیننده فاش می گردد.

طراحی لوگو شنل؛ طراحی لوگویی معروف در میان لوگوهای مختلف

جالب است بدانید که گاهی برند شنل به استفاده از دو حرف C جداگانه روی آورده و یا فقط نام CHANEL را بر روی محصول درج می نماید. بنابراین اگر با چنین لوگوهایی رو به رو شدید، بدانید که آن ها نیز مربوط به برند شنل هستند. این موضوع را تحت عنوان استفاده چند منظوره از آرم¬ها نام گذاری می کنند.

در مورد طراحی لوگو شنل لازم است بدانید که …

اصل ماجرا این است که کوکو شنل به تنهایی توانسته است بار زیادی از صنعت مد و لباس در دنیای امروزی را به دوش بکشد. او در زمان خود موفق شد تغییرات قابل توجهی را در صنعت مد ایجاد نماید که این تغییرات با ورود زنان به عرصه اجتماع روز به روز بر موفقیت کوکو شنل افزودند. یکی از مهم ترین دلایل موفقیت این برند، طراحی لوگو شنل است.

بدون شک ایده بزرگی پشت طراحی لوگوی شنل وجود دارد که هنوز هیچ کس در رابطه با آن به قطعیت دست پیدا نکرده است. بسیاری از افراد بر این باورند که شنل برگرفته از نام بنیان گذار آن بوده و برخی دیگر معتقدند که این ایده می تواند ریشه در یتیم خانه ای داشته باشد که شنل در آنجا می زیسته است. به هر حال فارغ از این که ریشه اصلی این ایده در چیست، می توان طراحی لوگو شنل را همچون لوگوی گوچی یکی از موفق ترین طراحی های انجام شده در صنعت مد و لباس دانست.

سوالات متداول

  • نماد شنلی که در دنیای امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان طرحی است که از آغاز پیدایش این برند به کار گرفته شده و طرفداران برند مذکور را با این لوگو می شناسند و این موضوع نشان از موفقیت طراحی لوگو شنل دارد. معروفیت این لوگو به حدی است که حتی اگر اهل مد و خرید لباس های برند و… هم نباشید، باز آن را می شناسید.

  • این قلعه که در اطراف شهر نیس فرانسه واقع شده است، در سال 1906 میلادی ساخته شده و پس از گذشت مدتی توسط یک سرمایه‌دار آمریکایی تحت مالکیت قرار گرفته شده است. صاحب آمریکایی این قلعه که ایرن برتز نام داشت، یکی از صمیمی‌ترین دوستان کوکو شنل بنیان‌گذار برند محبوب شنل بود. ایرن برتز در سال 1920 بارها و بارها کوکو شنل را به قعه زیبای خود دعوت نموده و از وی پذیرایی کرد. در طی این رفت و آمدها کوکو شنل علاقه زیادی به نماد این قلعه پیدا کرده و از همین رو آن را به عنوان لوگوی برند خود انتخاب می‌کند.

  • جالب و در عین حال لازم است بدانید که کوکو شنل در یتیم خانه و در میان افرادی زندگی می‌کرده است که شدیدا تحت تاثیر مریم مقدس قرار داشتند. بعدها که کوکو شنل اقدام به تاسیس برند شنل نمود، سبک طراحی‌ها و خلاقیت وی از صومعه تاثیر پذیرفت. از همین رو گمان می‌رود که کوکو شنل طراحی لوگو شنل را با ایده گیری از پنجره کلیسا انجام داده باشد.

  • برخی برداشت‌ها از این موضوع حکایت دارند که کوکو شنل ایده طراحی لوگو شنل را از مونوگرام ملکه کاترین مدیچی برداشته است. گفتنی است مونوگرامی که به عقیده عده زیادی از افراد کوکو شنل در طراحی لوگو شنل از آن استفاده نموده است، در سراسر قلعه Chenonceau به چشم می‌خورد.

برای سفارش آنلاین
طراحی لوگو
کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین
طراحی لوگو
ثبت نمائید
تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.

طراحی لوگو شنل

طراحی لوگوی شنل

لوگو برندهای معروف لباس

لوگوی گوچی

لوگوهای مختلف

ادامه خواندن در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید