سئو

آموزش مقدماتی بهینه سازی سایت برای افراد مبتدی!

این روزها در دنیایی زندگی می‌کنیم که اینترنت به خوبی جای خود را در روزمره زندگی مان باز کرده‌است. به همین سبب همه روزه در حال استفاده از سب و کارهایی هستیم که به صورت آنلاین به ما محصولی را می‌فروشند، چیزی یاد می‌دهند و یا خدماتی را ارائه می‌دهند! در این بین وب سایت‌ها یکی از محبوب‌ترین فضاهایی هستند که کاربران در آن به جست و جو می‌پردازند. هر کسب و کاری که در بستر وب فعالیت دارد، باید بتواند طبق معیارهای موتورهای جست و جوی گوگل فعالیت کند تا در صدر نتایج جست و جوها به کاربر نمایش داده شود. در چنین شرایطی است که برای آشنایی یا این روند به شناخت سئو نیازمندیم.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

  • اگر به تازگی وارد دنیای کسب و کارهای آنلاین شده‌اید
  • اگر در سئو مبتدی هستید و علاقه‌مند به یادگیری هستید
  • اگر می‌خواهید اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید

به مطالعه این مطلب ادامه دهید! در این مطلب با اطلاعاتی جامع و ابتدایی برای متخصص شدن در زمینه سئو نیاز دارید، دست پیدا خواهید کرد.

پیش از هرچیز باید بدانید سئو چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم هر توضیحی ارائه دهیم لازم است بدانیم چه تعریفی از سئو دارید؟ آیا اصلاً تعریف سئو را می‌شناسید؟

سئو فرآیندی است که سبب بهینه‌سازی وب سایت شما برای موتورهای جست و جوی گوگل می‌شود. در واقع سئو را می‌توان یکی از راهکارهای بازاریابی در نظر گرفت که برای استفاده از آن به جای آنکه پولی بپردازید، از موتورهای جست و جوی گوگل استفاده می‌کنید.

در همین لحظه هر عبارتی را که دوست دارید در گوگل جست و جو کنید. در عرض کمتر از یک ثانیه وب سایت‌هایی به عنوان نتیجه آن چیزی که جست و جو کرده‌اید به شما نمایش داده می‌شود. تمام وب سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند، برای سئوی وب سایتتان ارزش زیادی قائل هستند و به کمک اقدامات سئو است که اکنون در صفحه اول گوگل حضور دارند!

سئو دارای راهکارهایی فنی و خلاقانه است که همه به شما کمک می‌کنند تا به رتبه و جایگاه بهتری در نتایج جست و جوهای گوگل دست پیدا کنید. داشتن یک جایگاه خوب در نهایت برای شما افزایش ورودی وب سایت، مورد اعتماد شدن در نظر مشتری، فروش بیشتر و حتی میلیاردی، مشهور شدن برندتان و … را دربردارد. در واقع سئو راهکارهایی است که به شما کمک می‌کند ساختار وب سایتتان برای گوگل قابل فهم باشد.

آیا از سئو تنها برای محبوب شدن در نزد موتورهای جست و جوی گوگل استفاده می‌کنیم؟

و اما یکی از سوالات مهمی که ممکن است به ذهنتان آمده باشد آن است که آیا از سئو تنها برای همراستا شدن با موتورهای جست و جو استفاده می‌کنیم؟ پاسخ به این سؤال مسلماً خیر است! در واقع این نکته را همواره به یاد داشته باشید که گوگل حامی اصلی مخاطبان است و تمامی الگوریتم‌هایش بر پایه کسب رضایت او است.

سئو هم در این زمینه علاوه بر آنکه شما را به نتایج بهترین برساند، تجربه کاربری فوق‌العاده ای را برای مخاطبانتان به وجود می‌آورد. سئو دارای معیارهای متفاوتی است که باید همه آن‌ها را بشناسید. اگر در این مطلب با کلماتی رو به رو شدید که معنای آنها را نمی‌دانستید، اصلاً نگران نباشید! افراد زیادی مانند شما هستند که حتی سال‌های صاحب کسب و کاری آنلاین هستند و هنوز با این مفاهیم آشنا نیستند.

چرا نباید از سئو و مزیت‌های فوق‌العاده اش غافل شوم؟

تا به حال با خود فکر کرده‌اید که وروردی سایت‌ها از کجا است؟ به احتمال زیاد موتورهای جست و جوی گوگل، بینگ، یاهو، شبکه‌های، بقیه سایت‌ها و … به ذهنتان می‌آید. در این بین موتورهای جست و جو مهمترین نقش را برای ورودی سایت‌ها بازی می‌کنند. در واقع فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما در چه زمینه ای کار می‌کند؛ در هر صورت مهمترین فضایی که از طریق آن مخاطبانتان برای خرید محصول و استفاده از خدمات و یا محتوا وارد وب ساییتان می‌شوند، از طریق موتورهای جست و جو و به خصوص گوگل است.

موتورهای جست و جو این امکان را برای شما به وجود آورده‌اند تا به راحتی دست روی افرادی بگذارید که نیازشان آن چیزی است که در وب سایتتان ارائه می‌کنید. برای فهم بهتر این موضوع، موتورهای جست و جو را به عنوان بزرگ راهی در نظر بگیرید که مخاطبان در آن قرار دارد. این مخاطب اگر خواهان خرید باشد، بزرگراه آن را به سمت فروشگاه‌های اینترنتی می‌برد. اگر خواهان یادگیری باشد، به سمت خیابان‌های (وب سایت‌های) مرتبط با آموزش‌های مورد علاقه اش هدایت می‌کند.

به همین سبب است که اگر سئو و موتورهای جست و جو را دست کم بگیرید، حجم عظیمی از مشتریان و مخاطبانتان را از دست می‌دهید و آنها را دو دستی به رقیبان تحویل می‌دهید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای کسب و کارتان سئو را در درجه اول فعالیت‌هایتان قرار دهید! اگر هم قصد یادگیری دارید، بدانید دست روی تخصصی گذاشته‌اید که بازار کارش هر روز بهتر از قبل می‌شود.

موتورهای جست و جو بدون سئو وب سایت من را نمی‌شناسند! چرا؟ به این دلایل ..

موتورهای جست و جو و الگوریتم‌هایی که برای کارکرد آنها ارائه می‌شوند، همه درتلاش اند تا بتوانند هر چه عمیق‌تر وب سایت‌ها را درک کنند و نتایج بهتری را مطابق با نیاز مخاطب برای او به نمایش در بیاورند. با وجود پیشرفت‌های چشمگیر موتورهای جست و جو، هنوز هم به کمک ما نیاز است. سئو دقیقاً در چنین شرایطی به کمک ما می‌آید. البته این موضوع را در نظر داشته باشید همان‌طور که سئوی خوب می‌تواند برای ما مفید واقع شود و ترافیک وب سایتمان را تا حدود زیادی بالا ببرد، به همان نسبت هم اگر به راهکارهای آن به درستی عمل نکنیم، می‌تواند مخرب باشد!

سئو به شما کمک می‌کند تا وب سایتتان و محتوای تولیدی تان را به موتورهای جست و جو بشناسانید تا آن را برای مخاطبان به نمایش در بیاورد. این روزها رقابت روز به روز در بین کسب و کارها بیشتر می‌شود؛ از این رو هرچه سئوی قوی تری داشته باشید، پیروز میدان خواهید بود!

آیا برای سئوی سایت، خودم به تنهایی کافی هستم؟

ممکن است در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین باشید و بخواهید خودتان سئوی سایتتان را انجام دهید. آیا سئو تخصصی است که بتوانید به تنهایی از پس آن بربیایید؟ حقیقت آن است دنیای این تخصص تا حدودی پیچیده‌است، اما غیرقابل فهم نیست. در واقع فهم پایه‌های به سادگی صورت می‌گیرد و حتی با آموزش‌هایی اندک هم می‌توانید تفاوت‌های زیادی را در سئوی وب سایتتان به وجود بیاورید.

ممکن است خودتان در این زمینه بخواهید اطلاعات کسب کنید و یا ممکن است بخواهید در قدم‌های بعدی از یک متخصص سئو کمک بگیرید. در هر صورت بهتر است در کنار خودتان از شرکت‌ها و یا افرادی که خدمات سئو ارائه می‌دهند هم استفاده کنید.

آموزش‌های سئو را از کجا می‌توانم تهیه کنم؟

سئو تخصصی است که این روزها طرفداران بسیار زیادی دارد. این موضوع منحصر به ایران نیست و در تمام دنیا جای خود را به خوبی باز کرده‌است. از همین رو آموزش‌های زیاد و متنوعی برای سئو می‌توانید پیدا کنید. تنها با یک جست و جو هم در بین منابع فارسی و هم انگلیسی، آموزش‌های فوق‌العاده ای وجود دارد که عصای دستتان خواهند بود! حتی می‌توانید از مقاله‌های ما، یعنی در بلاگ آژانس دیجیتال مارکتینگ تاس هم استفاده کنید. در هر صورت هیچ دانشی به اندازه عمل کردن و تجربه کردن نمی‌تواند آموزنده باشد.

به دنبال حضور در اولین نتایج گوگل هستید؟

ما بالاترین جایگاه های نتایج جستجو را برای شما تصاحب می کنیم !

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید