سئو

برنامه ریزی برای رسانه های خود قسمت سوم

چگونه برای انواع رسانه های (media) خود برنامه ریزی کنیم؟(بخش سوم)

در ادامه متن قبل که درباره بخش دوم برنامه ریزی رسانه شخصی صحبت کردیم، بخش نهایی این مبحث را در این مطلب با هم می خوانیم.

بررسی و برنامه ریزی رسانه اکتسابی

گفتیم برای بررسی رسانه اکتسابی می توان از ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیک استفاده کرد. در بررسی رسانه های اکتسابی، امکان دارد به مقاله ای برسید که ترافیک زیادی را به وب سایت شما هدایت کرده است. یا به این نتیجه برسید که بیشترین اشتراک گذاری مطالب وب سایتتان در سایت لینکدین رخ داده است. در واقع متوجه می شوید بیشترین رسانه اکتسابی خود را از چه طریق به دست می آورید. اینکه چطور رسانه های اکتسابی به شما کمک می کند به اهداف خود برسید، یا کدام بخش ها موفق نبوده اند و تاریخچه این اطلاعات در طرح و نقشه نهایی موثر خواهد بود. برای همین در امتحان چیزهای جدید، ابتدا باید صبور باشید تا آن را تست و تحلیل کنید.

بررسی و برنامه ریزی رسانه پرداخت شده یا پولی

این پروسه نیاز به درگیری بیشتری دارد، شما باید رسانه های پولی را که قبلا پرداخت کرده اید در هر پلتفرمی ارزیابی و بازبینی کنید (مانند گوگل ادوردز Google AdWords ، فیس بوک، توییتر و امثالهم …) برای تشخیص اینکه کدامیک بهتر عمل می کند، به اهدافتان نگاهی بیندازید.

در پایان این پروسه ارزیابی، باید یک ایده شفاف از اینکه کدام پلتفرم ها را در میان رسانه های پولی می خواهید ادامه بدهید یا از استراتژی خود کاملا حذف کنید، داشته باشید.

جمع بندی (دیدگاه نویسنده)

اینک شما مرحله تحقیق و بررسی را به پایان رسانده اید و دیدگاه مشخصی از رسانه های خود دارید. در طی یک مسیر، رسانه های مختلفی را که می توانید از آنها بهره مند شوید شناسایی کردید و هر کدام را به تفکیک بررسی و بازبینی نمودید. دانستید که از کدام می خواهید استفاده کنید و کدام را باید حذف کنید. معنای این حرف این نیست که برای هر کسب و کاری به نتایج واحدی می رسیم یا رسانه ای بر دیگری برتری دارد. بلکه معنایش این است که برای کسب و کار شما انحصارا رسانه هایی بهتر پاسخگو هستند و رسانه های دیگری برای کار بخصوص شما مناسب نیستند. بنابراین در این بازار رقابتی جایی برای رده بندی رسانه ها به طور عمومی باقی نمی ماند. هر آن چیزی که کسب و کار شما را به اهدافش می رساند، بهتر خواهد بود.

منبع :


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا

بازاریابی اینترنتی

استراتژی تولید محتوا

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید