سئو

آموزش کامل دریافت اینماد

امروزه در میان کسب و کارهای اینترنتی جلب اعتماد کاربران به مهمترین دغدغه آن‌ها تبدیل شده است، چرا که اگر کاربران به وب‌سایتی اعتماد نداشته باشند در عمل هم خریدی انجام نخواهند داد، مهمترین ابزار برای اعتمادسازی بین کاربران، دریافت اینماد برای فروشگاه‌های اینترنتی است که در این مقاله به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

اینماد چیست؟

یا نماد اعتماد الکترونیک توسط شرکت توسعه تجارت الکترونیک برای کسب و کارهای مجازی صادر می‌شود. هر وب‌سایتی که موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیک شده باشد به عنوان یک سایت رسمی شناخته می‌شود که اطلاعات مالک و مکان کسب و کار توسط کارشناسان شرکت توسعه تجارت الکترونیک احراز شده است.

در فضای اینترنتی مهمترین اصل، جلب اعتماد کاربران است، و هر وب‌سایتی که اینماد داشته باشد می‌تواند این اعتماد را به دست آورد. همچنین اگر شما بخواهید برای سایت فروشگاهی خود از درگاه پرداخت آنلاین بانک‌های معتبر یا از سیستم خدمات پرداخت در محل استفاده کنید ملزم به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی هستید چرا که اداره پست با وب‌سایت‌هایی که اینماد ندارند همکاری نخواهد کرد.

انواع نماد اعتماد الکترونیکی

در قسمت پایین لوگوی اینماد ۵ ستاره وجود دارد، که هر چقدر سطح اعتماد و کیفیت یک وب‌سایت بالاتر باشد، رنگ ستاره‌ها از سفید به زرد تغییر خواهد کرد، در حال حاضر ما سه نوع نماد اعتماد الکترونیک داریم:

  1. نماد اعتماد الکترونیک موقت: این نماد به سایت‌هایی داده می‌شود که از حداقل شرایط برخوردار باشند.

  2. نماد اعتماد الکترونیک تک ستاره: وب‌سایت‌هایی موفق به اخذ نماد اعتماد تک ستاره می‌شوند که کارشناسان شرکت توسعه تجارت الکترونیک از صحت هویت مالک سایت و همچنین محل کسب و کار، اطمینان کافی پیدا کرده باشند.

  3. این نماد به وب‌سایت‌هایی اعطا می‌شود که علاوه بر داشتن شرایط دریافت نماد اعتماد تک ستاره، گواهی نصب SSL هم بر روی آن‌ها فعال باشد.

اینماد برای چه سایت‌هایی لازم است؟

هر چند فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند به جای درگاه‌های پرداخت بانکی از درگاه‌های واسط استفاده کنند که برای استفاده از آن‌ها نیازی به داشتن اینماد نیست، اما به هر حال درگاه‌های بانکی از اعتبار بالاتری برخوردار هستند که شرط استفاده از آن‌ها هم داشتن نماد اعتماد الکترونیکی است.

شرایط دریافت اینماد چیست؟

برای دریافت اینماد قوانین مخصوصی از طرف شرکت توسعه تجارت الکترونیک تعریف شده است که وب‌سایت‌ها برای دریافت نماد اعتماد باید همه این شرایط را داشته باشند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • ارائه محصول یا خدمات در سایت: نماد اعتماد الکترونیک به وب‌سایت‌هایی تعلق می‌گیرد که محصول یا خدماتی برای ارائه داشته باشند و امکان ثبت سفارش و افزودن به سبد خرید در آنها فعال باشد.

  • مشخص بودن قیمت و توضیحات محصول یا خدمات: هر محصول یا خدماتی که در سایت ارائه می‌شود باید دارای قیمت و توضیحات باشد، همچنین مشخصات محصول یا خدمات خریداری شده باید در قالب فاکتور به خریدار ارائه شود.

  • مالک وب‌سایت: اینماد به نام شخصی که صاحب امتیاز دامنه وب‌سایت است صادر می‌شود، به عبارت دیگر فردی که درخواست اخذ نماد اعتماد را ثبت می‌کند باید مالک دامنه و صاحب امتیاز وب‌سایت باشد.

  • تایید صلاحیت: این مرحله توسط پلیس نظارت بر اماکن به منظور تایید صلاحیت شخص متقاضی اینماد صورت می‌گیرد، و در صورت تایید شدن ایمیل تایید صلاحیت برای شخص ارسال می‌شود.

چگونه برای سایت خود نماد اعتماد الکترونیک دریافت کنیم؟

1– در ابتدا برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، باید وارد سایت اینماد به نشانی شوید.

در صفحه «ورود به پنل کاربری» چون که هنوز ثبت نام نکرده‌اید باید گزینه «ایجاد حساب کاربری» را انتخاب کنید.

۳- در صفحه ثبت نام ابتدا نوع شخصیت حقیقی یا حقوقی را مشخص کنید، سپس کادرهای ایمیل، شناسه کاربری، رمز عبور، تکرار رمز عبور و کلمه امنیتی را تکمیل نمایید. و در انتها باید تیک دو گزینه آخر که مربوط به سفارش‌گیری در بستر آنلاین و دریافت پول بابت سفارش است را بزنید و دکمه «تایید» را انتخاب کنید.

بعد از تایید شدن می‌توانید از بخش «ورود به پنل کاربری» وارد پنل کاربری خود شوید:

4– در گام بعدی از منوی سمت راست، گزینه «تکمیل اطلاعات» و سپس گزینه «تکمیل فرم اطلاعات» را انتخاب کنید، گزینه «تکمیل اطلاعات» شامل ۴ زیرمجموعه «تکمیل فرم اطلاعات»، «بارگذاری مدارک»، «احراز هویت» و «ویرایش اطلاعات» است.

5- در صفحه «تکمیل فرم اطلاعات» اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق وارد کنید، دقت داشته باشید که شماره همراهی را وارد کنید که به اسم شخص شما (درخواست کننده اینماد) باشد.

6- پس از ذخیره کردن اطلاعات، نوبت به «بارگذاری مدارک» می‌رسد که در زیر گزینه «تکمیل فرم اطلاعات» قرار دارد، مدارک درخواست شده را اسکن کرده و بارگذاری کنید.

نکته : یک نکته که باید به آن توجه داشته باشید اگر کیفیت تصاویر بارگذاری شده مناسب نباشد روند اخذ اینماد دچار خلل خواهد شد، بنابراین سعی کنید کیفیت تصاویر بارگذاری شده در حد خیلی خوبی باشد.

7- در گام بعدی به سراغ گزینه «احراز هویت» خواهیم رفت، در این بخش باید صحت شماره‌های همراه و ثابت شما تایید شود.

پس از کامل کردن قسمت «تکمیل اطلاعات»، گزینه کسب و کار را در منوی سمت راست انتخاب کنید:

در بخش پایین همین صفحه، باید اطلاعات مربوط به خود مانند شماره تماس و … وارد کرده، و در بخش سامانه اعتبارسنجی گزینه «سامانه شهروندی» را انتخاب کنید. همچنین باید روی نقشه محل کسب و کار خود را تعیین نمایید، و اگر جای خاصی را سراغ ندارید می‌توانید آدرس و شماره تماس محل سکونت خود را مشخص کنید.

پس از کامل کردن مشخصات محل کسب و کار، در پایین صفحه دکمه دریافت کد رهگیری آدرس پستی را انتخاب کرده تا به سایت اداره پست وارد شوید:

در این بخش باید هزینه ارسال بسته پستی که شامل دو کد جهت تایید اطلاعات مکانی شما است را بپردازید. در انتهای صفحه یک فرم که حاوی نام کاربری و رمز عبور است به شما نمایش داده می‌شود، باید روی سایت خود با همین نام کاربری و رمز عبوری که در این فرم می‌نویسید یک حساب عادی ایجاد کنید تا کارشناسان بتوانند به‌وسیله آن فرآیند خرید و فروش سایت شما را بررسی کنند.

در این بخش باید جهت دریافت لوگوی اینماد روی وب‌سایت تاییدیه فنی را انجام دهید، پس در سمت راست پنل کاربری منوی کسب و کار، گزینه «تاییدیه فنی» را انتخاب کنید.

اینجا شما باید ثابت کنید که به عنوان مدیر سایت درخواست نماد اعتماد الکترونیک را به ثبت رسانده‌اید که روش‌های مختلفی برای این کار بیان شده مانند دریافت کد فعالسازی به ایمیل وب‌سایت و … . پس از کامل کردن احراز، یک گزینه دیگر با عنوان «تکمیل فرم نظرسنجی» در منوی کسب و کار وجود دارد که آن را هم تکمیل کنید.

اگر کارشناس اطلاعات کسب و کار شما را تایید کرده باشد، شما باید متن تعهدنامه را مطالعه نموده و سپس گزینه «تایید» را انتخاب کنید:

در این مرحله شما باید هزینه دریافت نماد اعتماد را پرداخت کنید که در حال حاضر برای مدت زمان ۲ سال مبلغ ۱۷۵ هزار تومان از شما دریافت می‌شود، گزینه «پرداخت» را انتخاب کرده و وارد صفحه درگاه پرداخت آنلاین شوید، که پس از پرداخت، اینماد شما آماده است.

نکات مهم

نمادی که در ابتدا برای شما صادر می‌شود بدون ستاره است، که باید گزینه «تبدیل به یک ستاره» را انتخاب کرده که ظرف مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، نماد شما به نماد تک ستاره تغییر وضعیت پیدا می‌کند.

همچنین در صورتی که ssl بر روی سایت شما فعال باشد، گزینه‌ای تحت عنوان «درخواست نماد به دو ستاره» به پنل شما افزوده می‌شود که با انتخاب کردن آن، نماد شما از تک ستاره به دو ستاره تبدیل خواهد شد.

در پایان از طرف شرکت توسعه ایمیلی برای شما ارسال می‌شود که شامل تعدادی کد است، این کدها را کپی کرده و در قسمت مورد نظر سایت خود قرار دهید تا لوگوی اینماد در سایت شما قابل مشاهده باشد.

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید