سئو

استخدام کارمند برای طراحی موشن گرافیک

این روزها بیشتر از ۸۰ درصد مشاغل تجاری دنیا، از ویدیو برای بازاریابی هایشان استفاده می کنند .زیرا، طراحی موشن گرافیک با ترکیبی از تصاویر قدرتمند و طراحی صدا توجه را به محصول جلب می کند. بنابراین برای استخدام یک طراح، چه ویژگی هایی را باید در فرد جستجو کنیم؟ این مقاله می تواند برای طراحان هم به نوعی تقلب به حساب بیاید!

ویژگی های کارمند طرحی موشن گرافیک

تخصص در قصه گویی

همانطور که میدانید، محتوا میتواند هر چیزی باشد. از بین محتواهایی که توی وب سایت ها پیدا میشود. محتوای تصویری قوی ترین نوع محتواست. اما گاهی تجسم اطلاعات و رساندن آن به ذهن بیننده، ممکن است به عنوان یک نمودار، لیست، یا حتی نماد ها و لوگو ها اتفاق بیفتد. به هرحال، تقریباً در همه موارد، هدف ارائه داستان یک موضوع خاص می باشد. حالا که می میخواهیم از موشن گرافیک به جای تجسم اطلاعات و انتقال اون به ذهن بیننده، استفاده کنیم، این فیلم های گرافیکی، باید یک قصه بصری پر سر و صدا داشته باشد. معمولا یک ویدیو، احساسات مخاطب را به سمتی که خودش می خواهد می برد. بنابراین، فرد مورد نظر شما، یا تیم طراحی شما، باید در طراحی قصه‌ و داستان تبحر و خلاقیت خاصی داشته باشند. شما باید، متقاعد شدن مخاطب را در قصه‌ این افراد ببینید!

کار گروهی

طراحی موشن گرافیک کاری تیمی می باشد. یک تهیه کننده، چشم انداز کلی را زیر نظر دارد . نویسنده محتوا داستان را مینویسد. طراح اشکال را طراحی میکند . موشن گرافیک این اجزا را به روی صفحه زنده میکند. یک آهنگساز و طراح صدا، عناصر صوتی پروژه را ایجاد میکند. اگر همه این اعضا، در کنار هم به خوبی کار کنند، آن کار به هدف مشترک خودش می رسد. همانطور که می توانید تصور کنید، رهبری این یک تیم ساده نیست.

اگر نویسنده و طراح رابطه خوبی با یک دیگر نداشته باشد، قاعدتاً تولید کننده صدا نمی تواند صدای درستی روی آن کلیپ یا انیمیشن پیاده کند . مثلا ممکن است صدایی خیلی غم‌انگیز تولید کند ، درصورتی که موضوع انیمیشن بسیار شاد تر است . نبود یک هماهنگی کار گروهی، میتواند ، کیفیت نهایی پروژه را به شدت کاهش بدهد . اما اگر همین فیلم، با یک گروه طراحی موشن گرافیک کاملا منسجم تولید شود ، با اطمینان می توانید از این محتوا، در هر جایی برای تبلیغ استفاده کنید . مطمئن باشید که بازخورد خوبی می گیرید. چرا که مشتری‌ها را تحت تاثیر قرار می دهد . محتوا، محتوایی بصری ساده نیست، بلکه محرکی احساسات واقعی هست.

تنوع طلبی

هیچ محتوایی نباید شبیه محتوای دیگر باشد. این قانون برای محتوای تصویری و موشن گرافیکی صدق می کنه. یک طراح موشن گرافیک، نباید در رزومه خود دو ویدیو و دو محتوا شبیه به هم داشته باشد . وجود دو محتوا شبیه به هم، یعنی اون فرد، توانایی لازم را برای دیدن موضوع و مفهوم شما ندارد . طراحی موشن گرافیک، از اول تا آخر، باید به اندازه هدف، محصول، یا مفهوم، کاملاً یکتا و بی نظیر به نظر برسد.

تمام نمونه کارهای فرد را بررسی کنید. بسیاری از افراد برای استخدام، همه نمونه کارها را در اختیار شرکت نمیگذارند . اما اگر شما از آنها نمونه کار دیگه ای بخواهید ، آنها را به شما میدهند. دقت کنید که، هرچقدر هم تمام نمونه کارها را ببینید ، باز هم ممکن است نتوانید ، به سطح ذهنی آنها دسترسی پیدا کنید . بهترین کار این است که از آنها بخواهید ، یه نمونه کار منحصر به فرد برای شما طراحی کنند . این کار به راحتی می تواند، ذهن آنها را به شما نشان بدهد.

سازگاری

هیچ کس از یک کارمند مغرور و زمخت خوشش نمی آید. وقتی شما میخواهید تغییراتی سازمانی ایجاد کنید .کارمندهایی که با شما مخالفت میکنند وجود دارند . اما حالا که میخواهید یک طراح موشن گرافیک استخدام کنید، و این طراح، متفاوت به نظر برسد و میخواهید نمونه‌کارهای ۱۰ سال گذشته را دوباره برای شما تولید نکند و با تمام روند شرکت شما خودش را وقف بدهد، باید از انعطاف پذیری فرد هم مطمئن شوید . از این موضوع مطمئن شوید که نه تنها جلوی تغییرات داخل شرکت نمی گیرد، بلکه شدیدا، از اونها، استقبال هم می کند. حالا چگونه این کار را انجام دهیم؟ فقط کافیست مطمئن شوید که قابلیت انعطاف پذیری دارند یا خیر. انعطاف پذیری، تنها قابلیتی است یک فرد میتواند خودش را با تغییرات وفق بدهد. اگه طراح موشن گرافیک شما، نتواند خودش را تغییر دهد ، یعنی نمیتواند با تیم کنار بیاید . یعنی باید از استخدام کردن آن فرد صرف نظر کنید.

استخدام کارمند برای طراح موشن گرافیک

بسیاری از شرکتهای تجاری، برای انجام پروژه های موشن گرافیک، دست به دامن شرکت‌های تولیدکننده موشن گرافیک می شوند. اما شرکت های کمی، اقدام به استخدام چند طراح موشن گرافیک، یا به عبارت بهتر یک تیم طراحی می کنند. بهترین کار ممکن استخدام یک تیم است. چرا که وقتی شما محتوایتان را، به یک شرکت تولید کننده محتوا می سپارین، آن شرکت بر اساس نیاز شما محتوایی را تولید میکند، اما قالب و جنس محتوا، جنس خود شرکت است، جنس محتوایی این شرکت، از اول برای شرکت های دیگر هم آماه کرده است. بنابراین محتوای شما، کاملا منحصر به فرد نیست و اگر می خواهید محصولات تجارتی شرکتتان کاملا خاص و منحصر به فرد باشد، باید تیم طراحی خودتان را داشته باشید. ناگفته نماند که، می توانید کارمندهای خودتان را به صورت فریلنسری استخدام کنید.

مجید جورکش

علاقه مند به یادگیری و نوشتن در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ

پیشنهاد میکنیم مقالات زیر را از دست ندهید

آزمایش Free T4 و تشخیص مشکلات تیروئیدی!
ریلز چطور به افزایش بازدید در اینستاگرام کمک می کند؟
علایم بیماری های متابولیک در کودکان چیست؟
7 عنصر کلیدی طراحی سایت شرکتی موفق

ادامه خواندن در سایت منبع