سئو

الگوریتم اینستاگرام 2021، جدیدترین الگوریتم‌های اینستاگرام!!

اگر دوست دارید در این زمینه هوشمندانه تر عمل کنید، توصیه می‌کنیم، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

حتما مطالعه کنید: آموزش افزایش فالوور اینستاگرام، ترفندهایی که نمی‌خواهند شما بدانید!

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

هر وقت صحبت از الگوریتم‌ها می‌شود، منظور در واقع همان رباتی است که با استفاده از محاسبات هوش مصنوعی، قادر است به صورت لحظه ای، داده میلیون‌ها کاربر را از سراسر جهان بررسی کرده و آن‌ها را بر اساس معیارهایی که در ادامه بررسی می‌کنیم، رتبه بندی کند. همین موضوع و تعداد بالای داده‌ها، باعث می‌شود که اکثر افراد تصور کنند که الگوریتم‌های اینستاگرام به صورت لحظه ای در حال تغییر هستند.

چند نکته اساسی و مهم در رابطه با الگوریتم اینستاگرام که باید بدانید!

در ادامه چند نکته مهم و اساسی را راجع به الگوریتم اینستاگرام بررسی می‌کنیم:

تصویر و ویدئو، با یکدیگر تفاوت دارند:

برخی از افراد تصور می‌کنند که استفاده از محتوای ویدئویی باعث می‌شود که در دل اینستاگرام جا پیدا کنند و بیشتر دیده شوند، اما در این زمینه اینستاگرام با منتشر کردن توضیحاتی به شایعات در این زمینه پایان داد و بیان کرد که ویدئو و تصویر هیچ برتری نسبت به یکدیگر در الگوریتم‌ها ندارند.

اینستاگرام تنها محتوایی را به کاربران بیشتری نمایش می‌دهد که مخاطبان زمان بیشتری برای آن صرف کرده باشند! حال این نوع محتوا می‌تواند ویدئو یا تصویر باشد. پس در این زمینه وقت خود را هدر ندهید و به فکر تولید محتوای اثرگذار باشید.

تعامل فیک، توسط اینستاگرام شناسایی می‌شود

اگر سعی دارید با لایک‌ها، کامنت‌ها و به صورت کلی تعاملات فیک، اقدام به جمع آوری فالوور برای خود کنید، توصیه می‌کنم که حتما در این زمینه این نکته را به خاطر داشته باشید که اینستاگرام به راحتی می‌تواند، تعاملات فیک و تقلبی را شناسایی کند.

طول کامنت‌ها مهم نیستند!

مهم نیست که کامنت‌ها چند پاراگراف باشند و یا یک ایموجی! اینستاگرام و الگوریتم‌های آن، تمامی کامنت‌ها را به یک ارزش نگاه می‌کند و همه آن‌ها را از یک نوع تعامل می‌بیند.

نوع اکانت شما، تاثیری بر روی الگوریتم‌ها ندارد

نکته جالب و قابل توجه این است که بر اساس گفته‌های خود اینستاگرام، الگوریتم‌های آن، هیچ تفاوتی میان پیج‌های شخصی و بیزینسی قائل نیست و تنها به کاربران بیزینسی، اطلاعات، آمار و ارقام بیشتری ارائه می‌کند.

30 دقیقه اول انتشار، مهم نیست!

در چند سال گذشته اگر در اینستاگرام فعالیت کرده باشید، احتمالا این جمله را زیاد شنیده‌اید که 30 دقیقه اول انتشار مهم است. 30 دقیقه اول انتشار پست اگر به صورت صحیح زمانبندی شده باشد، تاثیری بر تعداد فالوورهای شما نخواهد گذاشت. در این زمینه توصیه می‌کنیم که حتما به جای توجه به این موضوع، ساعت انتشار پست خود را در نظر بگیرید.

الگوریتم‌های اینستاگرام بر چه اساس کار می‌کنند؟

اگر می‌خواهید الگوریتم اینستاگرام را شکست دهید، باید بدانید که بر اساس چه کار می‌کنند. این الگوریتم‌ها، بر اساس این که شما چه کسانی را دنبال می‌کنید، چه کسانی را لایک می‌کنید، چه رابطه ای با فالوورهای خود دارید، چه کامنت‌هایی برای آن‌ها می‌گذارید، در چه ساعت‌هایی از شبانه روز پست می‌گذارید و یا آنلاین هستید، چه مقدار از این اپلیکیشن استفاده می‌کنید و چند نفر را دنبال می‌کنید، شما را قضاوت می‌کند.

چگونه الگوریتم اینستاگرام را شکست دهیم؟

برای موفقیت در اینستاگرام و شکست الگوریتم آن، لازم است که کارهای زیر را انجام دهید:

انتشار منظم محتوای باکیفیت

یک تقویم محتوایی داشته باشید که بر اساس آن، باید محتوای منظم منتشر کنید. محتوایی که در آن، همه چیز به صورت کامل شرح داده شده باشد و مخاطب را درگیر کند. هرچقدر که زمان درگیری مخاطب افزایش پیدا کند، شاهد این خواهیم بود که در مدت زمان کوتاه تری، مخاطبان بیشتری را جذب خواهیم کرد.

تعامل ایجاد کنید

سعی کنید با افراد بیشتری وارد ارتباط شده و با آن‌ها تعامل ایجاد کنید. هرچقدر که قدرت تعامل شما افزایش پیدا کند، شاهد بهبود وضعیت کسب و کار خود خواهید بود. شما می‌توانید از انواع CTA‌ها در این زمینه بهره مند شوید که برخی از آن‌ها عبارت اند از:

  • ورق بزنید (برای پست‌های اسلایدی)
  • سیو کردن پست‌ها
  • شیر کنید/ پست را برای دوستانتان بفرستید
  • لینک را بالا بکشید
  • کامنت بگذارید

از محتوای اسلایدی و ویدئویی استفاده کنید

الگوریتم اینستاگرام به مدت زمانی که کاربران صرف تماشای محتوای شما می‌کنند، اهمیت می‌دهد. شما می‌توانید با تولید محتوای اسلایدی و ویدئویی، این مدت زمان را افزایش داده و باعث شوید که مخاطبان بیشتری جذب کنید. البته استفاده از IGTV هم در این زمینه، می‌تواند روش جایگزین خوبی باشد.

زمان انتشار محتوا را به صورت حرفه ای در نظر بگیرید

محتوای خود را در زمان‌هایی منتشر کنید که کاربران و فالوورهای شما فعال هستند. معمولا در اواسط ظهر و یا اواخر شب، کاربران بیشتری آنلاین هستند و آمادگی این را دارند که پست‌های شما را لایک کنند و یا آن را برای دوستان خود بفرستند. پس این موضوع را فراموش نکنید که حتما زمان انتشار محتوا را در نظر بگیرید.

چند ترفند دیگر که در این زمینه برای شکست الگوریتم اینستاگرام می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، عبارت است از:

  • استفاده از هشتگ‌های پربازدید و پرکاربرد
  • انتشار دوباره محتواهای پرمخاطب و جذاب
  • تحلیل اینستاگرام و آنالیز آن برای بدست آوردن سلیقه کاربران

نتیجه‌گیری: الگوریتم اینستاگرام، دلیل موفقیت شما نیست!

مجید جورکش

علاقه مند به یادگیری و نوشتن در رابطه با سئو و دیجیتال مارکتینگ

ادامه مقاله در سایت منبع