سئو

بررسی فالوور واقعی فعال و نحوه تشخیص آن

همان طور که می‌دانید، شبکه اجتماعی اینستاگرام، یکی از پر طرفدار ترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر در جهان است. در این شبکه اجتماعی، کاربران لحظات خوش خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و با گشت و سیر در میان میلیون ها یا شاید میلیارد ها پست منتشر شده از طرف کاربران، وقت خود را سپری می‌کنند.

تجارت و کسب و کار خود در اینستا

البته امروزه این پلتفرم اجتماعی، به یک منبع درآمد نیز تبدیل شده است و می‌توان از طریق آن، بیزینس یا برند خود را معرفی کرد و تاثیر مثبت آن را بر روی تجارت و کسب و کار خود دید. البته، محقق شدن این امر، با داشتن فالوور واقعی فعال اتفاق خواهد افتاد. زیرا فالوور های فعال، با اختیار خود وارد پیج شما شده اند و هدف خاصی را به دنبال دارند. برای مثال اگر شما پیج فروش درب و پنجره دوجداره داشته باشید، اکثر فالوور های شما، سازندگان ساختمان و انبوه سازان خواهد بود.

خرید فالوور فعال برای پیج خوب است یا بد؟

امروزه افراد یا وب سایت های زیادی هستند که اقدام به فروش فالوور واقعی فعال یا فالوور فیک خارجی می‌کنند. اما برای عده ای این سوال پیش می‌آید که آیا خرید فالوور واقعا تاثیری بر افزایش آمار پیج ما دارد یا نه؟ باید در جواب بگوییم که تاثیر خرید فالوور فقط در این حد خواهد بود که کاربران به هنگام بازدید از پیج شما، به دلیل این که تعداد فالوور هایتان بیشتر است، پیج شما را به عنوان پیجی مرجع می‌شناسند.

فالوور غیرفعال و فیک

البته باید بدانید که فالوور غیرفعال و فیک هیچ وقت مانند فالوور واقعی فعال نخواهد بود. زیرا هیچ اثری بر روی آمار پیج شما نخواهد گذاشت و پس از مدتی توسط شناسایی می‌شود و ممکن است که پیج شما مسدود شود. فالوور های فعال نیز پس از مدتی پیج شما را آنفالو خواهند کرد. زیرا پیج شما به اجبار در میان لیست فالووینگ های آن ها قرار گرفته است و مطالب پیج شما ممکن است برای آن ها جالب نباشد. به همین دلیل بعد از مدتی شما را آنفالو خواهند کرد.

روش های تشخیص فالوور فعال و غیر فعال در اینستاگرام

همان طور که گفتیم، امروزه افراد زیادی به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. با وجود تلاش های بسیاری که انجام می‌دهند، ممکن است پس از مدتی نا امیدی به سراغشان بیاید. مهم ترین شاخصی که در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است، فالوور است. اما در اینستاگرام دو نوع فالوور وجود دارد. فالوور واقعی فعال و فالوور فیک اینستاگرام. حال سوال این است که چگونه این فالوور ها را از هم تشخیص دهیم.

الگوریتم های هوش مصنوعی

اصولا در اینستاگرام، کسانی که روزانه حداقل یک بار وارد اکانت خود می‌شوند از نظر اینستاگرام، فالوور فعال شناسایی می‌شوند. اما به هر حال، نحوه استفاده شخص از پیج خود کاملا باید فعالانه باشد. یعنی پست بگذارد، استوری بگذارد، بر روی پست های منتشر شده توسط دیگران کامنت بگذارد و سایر کارهایی که یک فالوور واقعی فعال می‌تواند انجام دهد.

البته امروزه ربات هایی طراحی شده اند که تمام این کار ها را انجام می‌دهند. ولی با به روز رسانی های جدید اینستاگرام و پیشرفته شدن الگوریتم های هوش مصنوعی آن، تمام پیج هایی که از ربات استفاده می‌کنند از طرف اینستاگرام مسدود می‌شوند. در ادامه راه های دیگری نیز معرفی می‌شود که توسط آن ها می‌توان فالوور فعال و فیک اینستاگرام را تشخیص داد.

نحوه تشخیص فالوور های فیک با بررسی پست ها

یکی از راه های تشخیص اینکه فالوور های پیجی، فالوور واقعی فعال هستند یا فیک، این است که تعداد بازدید یا لایک های آن را با تعداد فالوور هایش مقایسه کنید. اگر دیدید که تعداد فالوور های وی 2 هزار نفر است ولی تعداد لایک های پست هایش 10 عدد است. مشخص است که این تفاوت عددی، نشان از فیک بودن فالوور های این پیج است.

نحوه تشخیص فالوور های فیک از روی ID اینستاگرامی آن ها

شاید بار ها برای شما نیز پیش آمده باشد که در اینستاگرام، پیج هایی را دیده اید که دارای آیدی اینستاگرامی غیر واقعی هستند.منظور از غیر واقعی، یعنی دارای اعداد و ارقام و حروف عجیب و غریب است و گاها نیز محتوای پیج با نام آن تطابق ندارد. در این مواقع، به راحتی می‌توان متوجه شد که این اکانت، یک فالوور واقعی فعال نمی‌باشد.

نحوه تشخیص فالوور فیک با تصویر پروفایل

یکی از راه های دیگری که می‌توان توسط آن به فیک بودن فالوور های پیج، پی برد، تصویر پروفایل آن هاست. عده ای هستند که شاید نزدیک به 1 میلیون فالوور داشته باشند ولی تصویری در پروفایل خود نداشته باشند. یا اگر هم داشته باشند، کاملا فیک و غیر واقعی است.

نحوه تشخیص فیک بودن پیج با بررسی فالوور های آن

اگر به صورت تصادفی، وارد قسمت فالوور های یک پیج شوید و در آن با اکانت هایی که تصویر پروفایل ندارند یا نام و نشان عربی یا خارجی دارند، یا نام کاربری آن ها متفاوت با یک نام کاربری استاندارد است، مطمئن باشید که فالوور های آن غیر فعال و فیک هستند.

نحوه تشخیص فیک بودن فالوور های پیج با لایک و کامنت های آن

در صورتی که وارد پیجی شدید و اقدام به مشاهده تعداد لایک و کامنت های آن پیج کردید، ممکن است با موضوعی رو به رو شوید. ممکن است با کامنت هایی رو به رو شوید که کاملا غیر واقعی هستند. برای مثال شاید با یک اکانت، چند کامنت به صورت تکراری مشاهده کنید که متن هایشان یکی است. این متن ها می‌تواند شامل کلمات تکراری یا تبلیغی باشد. یک فالوور واقعی فعال، هیچ وقت اقدام به کامنت گذاری الکی نمی‌کند.

سخن پایانی

طبیعتا، داشتن فالوور واقعی فعال در اینستاگرام، یکی از مهم ترین چیزهایی است که هر شخصی به دنبال آن است. زیرا مزایایی از جمله دیده شدن، رشد کسب و کار و معرفی برند به میلیون ها نفر دارد. حال باید توجه کرد که این فالوور ها واقعا فعال هستند یا به صورت فیک خریداری شده اند. فالوور فیک برای پیج اینستاگرامی شما ضرر دارد و ممکن است موجب بسته شدن پیج شما نیز شود. پس بهتر است با اصول افزایش فالوور اینستاگرام، نسبت به افزایش فالوور های فعال اقدام کنیم.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید