سئو

انواع بک لینک ها و اهمیت بک لینک در ارتقا سئو

افزایش میزان بازدید و ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو گوگل، بزرگترین دغدغه صاحبان کسب و کار های مجازی است. یکی از بهترین روش ها برای ارتقا جایگاه سایت، استفاده از بک لینک است. بک لینک ها بزرگترین پل ارتباطی میان سایت شما و دیگر سایت ها هستند. در این مقاله با بک لینک بیشتر آشنا می شویم و انواع بک لینک ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بک لینک چیست؟

هر لینکی که آدرس به سایت شما و سایت ها دیگر داشته باشد را بک لینک می گویند. از آنجایی که ممکن است دیگر سایت ها نیز به سایت شما لینک دسترسی بدهند، شما می توانید علاوه بر بک لینک دادن، بک لینک نیز داشته باشید. این ابزار یکی از با ارزش ترین مولفه ها در بهینه سازی اطلاعات برای موتور های جستجو است.

موتور های جستجو الگوریتم های خود را به گونه ای طراحی کرده اند که در جستجو هایی که توسط افراد انجام می شود، بهترین و معتبر ترین مقالات و وبسایت ها نمایش داده شود. بک لینک علاوه بر اینکه به بهبود وضعیت سایت شما و ارتقا رتبه کمک می کند، باعث می شود که سایت و برند شما اعتبار بیشتری کسب کند.

اگر مقالات در سایت شما به گونه ای باشد که از دیگر صفحات انواع ها را داشته باشید، موتور جستجو گوگل() به ارزش بالای سایت شما و همچنین مقالاتی که در آن استفاده کرده اید، پی می برد و در صورت سرچ موضوع هایی که در وبسایت خود دارید، وبسایت شما را جزو نتایج برتر نمایش می دهد. بک لینک ها می توانند هم به صورت متنی و هم به صورت گرافیکی باشند و در بخش های مختلف سایت نیز قرار گیرند.

انواع بک لینک ها و ارزش نسبی آن ها

لینک ها به طور کلی در دو دسته اصلی وجود دارند، که عبارتند از:

  • لینک داخلی

  • بک لینک خارجی

لینک های داخلی در یک وبسایت به کاربر و موتور جستجو توانایی حرکت آسان میان صفحات سایت را می دهد و دسترسی به تمامی صفحات را برای فرد و همچنین موتور جستجو بسیار آسان تر می کند. لینک های خارجی یا همان بک لینک ها، لینک هایی هستند که از سایت شما به دیگر سایت ها و یا از دیگر سایت ها به سایت شما اشاره می کنند.

استفاده صحیح از بک لینک ها می تواند تاثیر بسیار چشمگیری در بهبود رتبه سایت شما داشته باشد. بک لینک های خارجی به دو بخش اصلی unfollow و dofollow تقسیم می شوند. لینک های dofollow همان لینک هایی هستند که صفحات سایت را به سایت های خارجی متصل می کنند و موتور جستجو نیز در برخورد به این لینک ها مسیر را دنبال می کند. نکته بسیار مهم در رابطه با این لینک، استفاده محدود از آن است. زیرا تعداد زیاد این لینک می تواند به ضرر رتبه سایت شما باشد.

در انواع بک لینک ها، بک لینک nofollow به موتور جستجو اعلام می کند که لینک را دنبال نکن، زیرا صفحه ای که به آن لینک داده شده است را تایید نمیکنید و فقط به عنوان معرفی به آن لینک داده اید. نکته بسیار مهم در انواع بک لینک ها، اعتبار مطلب و پیجی است که به آن بک لینک داده می شود. اگر پیجی به که آن بک لینک می دهید، معتبر نباشد یا از قوانین سئو پیروی نکرده باشد، به سایت شما آسیب می رساند.

انواع بک لینک ها با ارزش در ارتقا رتبه سئو

اکنون که با انواع لینک ها در یک سایت آشنا شدید، بهتر است بدانید که بک لینک ها انواع متفاوتی دارند و می توانید در انواع مدل های بسیار متنوع از آن ها استفاده کنید.

با ارزش ترین بک لینک ها عبارتند از:

  • بک لینک های دست ساز: این نوع لینک بین صفحات یک سایت ارتباط برقرار می کند و دسترسی به تمام صفحات سایت را برای کاربر آسان می کند.

  • بک لینک به سایت های معتبر: این بک لینک به شما کمک می کند که در کنار وب سایت معتبر دیده شوید.

  • بک لینک به صفحات پربازدید در دیگر سایت ها: این بک لینک بهترین و کوتاه ترین روش برای دیده شدن در کوتاه مدت است.

  • بک لینک به صفحات اجتماعی پربازدید و معتبر: با توجه به اهمیت بالای ، انواع بک لینک ها به این شبکه ها می تواند نتایج خیره کننده ای داشته باشد.

اگر زمینه کاری شما در ارتباط با خبر ها و همچنین اتفاقات روز است، انواع بک لینک های زیر می توانند کمک بسیار بزرگی به سایت شما کنند:

  • بک لینک به مصاحبه های خبرگزاری های مطرح

  • بک لینک به خبر نامه های معتبر

  • بک لینک به دیگر دامنه های با ارزش مانند org و Edu

  • بک لینک به مصاحبه یا گفتگو های خبری آنلاین

  • بک لینک به پوشش های خبری آنلاین و معتبر

چرا استفاده از بک لینک در سایت مهم است؟

همانطور که اشاره کردیم، انواع بک لینک ها یکی از مهمترین اجزا در فضای دیجیتال مارکتینگ هستند. بک لینک تاثیر مستقیم بر اعتبار، میزان محبوب شدن یک سایت، توانایی برقراری ارتباط و همچنین قدرت یک وب سایت دارد. به همین دلیل پرداختن به این موضوع برای داشتن سایت معتبر با رتبه گوگل بهتر بسیار مهم است.

موتور های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که بعد از ورود به یک وبسایت، پارامترهای زیادی را بررسی کنند. یکی از این پارامتر ها لینک های داخلی و خارجی سایت است. در نگاه موتور های جستجو، انواع بک لینک ها و همچنین نوع بک لینک استفاده شده، نشان دهنده اهمیت و همچنین ساختار یک سایت معتبر هستند.

پس به زبان ساده می توان گفت انواع بک لینک ها مهم هستند، چون:

  • کمک می کنند که سایت شما به صورت طبیعی رتبه بهتری در گوگل کسب کند.

  • به گوگل پیامی ارسال می شود که اولویت ایندکس صفحات سایت را به شما اختصاص دهد.

  • با بهبود ارتقا سایت، باعث افزایش میزان کاربر سایت شما می شود.

  • دسترسی کاربر را به دیگر صفحات سایت بسیار آسان می کند.

کلام آخر

اکنون که با انواع بک لینک ها آشنا شدید و دانستید که چرا این ابزار در ارتقا سئو چگونه کارایی دارند، شاید یک مثال ساده بتواند اهمیت این موضوع را برای شما بیشتر روشن کند. در یک سایت حرفه ای، محتوا های با ارزش و شده نقش پادشاه را دارند، پس اگر تولید محتوا پادشاه باشد، می توان با اطمینان گفت که ملکه این پادشاه، بک لینک است.

همانطور که میدانید گسترش دیجیتال مارکتینگ، رقابت را برای کسب و کار های اینترنتی بسیار دشوار کرده است. اگر شما در پی بیشتر دیده شدن و ارتقا جایگاه سایت خود هستید، بهتر است موضوع بک لینک را به خوبی درک کنید و با شناخت انواع بک لینک ها، راه دستیابی به رتبه ای برتر را برای خود هموار نمایید. اگر در زمینه دیجیتال مارکتینگ سوالاتی در ذهن خود دارید، برای یافتن بهترین پاسخ کافیست با ما در ارتباط باشید.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید