سئو

انواع تبلیغات و تاثیر آن بر گسترش کسب و کار

اگر به تازگی کسب و کاری را آغاز کرده اید یا به دنبال گسترش بازار کسب و کار گذشته خود هستید، شناخت راه های معرفی محصول در این مسیر اهمیت بسیار ویژه ای دارد. در انواع تبلیغات می توان نقش شبکه ها اجتماعی، رسانه ها، بیلبورد ها و حتی تراکت های کاغذی را غیر قابل انکار دانست. پس برای انتخاب بهترین روش معرفی محصول خود، بهتر است ابتدا با انواع روش های تبلیغات آشنا شوید تا بتوانید بهترین راه را برای معرفی محصول خود پیدا کنید.

تبلیغات چیست؟

اینکه تبلیغ را کجا دیده اید اهمیتی ندارد. مهم ترین بخش در رابطه با انواع تبلیغات، ماندگاری در ذهن بیننده است، حال این تبلیغ در بیلبورد بزرگ در یکی از شلوغ ترین خیابان ها شهر باشد و یا در پشت برگه منو یک رستوران، تفاوتی ندارد.

به طور کلی شرکت ها و برند ها تبلیغات را برای اهداف مختلفی تولید می کنند که عبارتند از:

  • افزایش میزان آگاهی و شناخت مخاطب از کسب و کار شما

  • گسترش بازار هدف به وسیله شناخت بیشتر

  • محصولی جدید و یا فعلی

  • آشنا کردن مخاطب با محصولات جدید شرکت های معتبر

  • ایجاد تمایز بیشتر میان محصولات شما و شرکت های رقیب

تمامی این موارد با انتخاب بهترین و مناسب ترین روش تبلیغ از انواع تبلیغات به آسانی در دسترس است. پس برای گسترش و شناخت بیشتر کسب و کار خود با ما همراه باشید تا بهترین روش تبلیغات را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.

تبلیغات چه تفاوتی با بازاریابی دارد؟

شاید بسیاری تبلیغات را با بازاریابی اشتباه بگیرند. اما بهتر است بدانید که بازاریابی فرایندی است که شرکت در نظر میگیرد تا کسب و کار خود را معرفی کند و مشتری را به خرید از محصولات و خدمات ترغیب نماید. اما در انواع تبلیغات، هدف ماندگار شدن در ذهن مخاطب برای ارتباط هرچه بیشتر و بهتر است.

به طور کلی می توان بیان کرد که تبلیغات یکی از زیر شاخه های بازاریابی است. اگر شرکت ها برای بازاریابی محصولات خود، استراتژی و اهداف به هم پیوسته داشته باشند، انواع تبلیغات در برنامه هایشان خواهد بود.

انواع تبلیغات و روش های معرفی محصول و خدمات

اکنون که با مفهوم تبلیغات آشنا شدید و دانستید که چه تفاوتی با بازاریابی دارد، بهتر است برای تصمیم گیری آسان تر، با انواع تبلیغات نیز آشنا شوید.

  • تبلیغات چاپی

این نوع از تبلیغات را بر روی پوستر ها، روزنامه ها، کارت های هدیه، بروشورها و بسیاری دیگر از مدل های چاپی دیده اید. در این نوع از تبلیغات امکان بررسی میزان بازخورد و محبوبیت بسیار سخت است، اما یکی از پرطرفدار ترین مدل ها نیز می باشد.

  • بیلبورد و بنر ها

تبلیغ بر روی بیلبورد و بنر ها نیز نوعی از تبلیغات چاپی است که در مقیاس بسیار بزرگتر انجام شده است. این نوع تبلیغ هزینه های بیشتری دارد و به همین نسبت نیز بازخورد بهتری برای برند خواهد داشت. طراحی در این نوع از تبلیغات بسیار مهم است. زیرا در بسیاری از موارد تبلیغی بدون نوشته یا حتی با نوشته های عجیب می تواند بیشتر بیننده را درگیر خود کند.

  • تبلیغات تلویزیونی یا آگهی های بازرگانی

حتما تا کنون آگهی های بازرگانی را در میان فیلم یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود دیده اید. این نوع تبلیغ به نسبت بازار هدف و در شبکه های مختلف انجام می شود و یکی از قدرتمند ترین و تاثیر گذار ترین است.

  • تبلیغات رادیویی

این نوع تبلیغ فقط با بیان کلمات و توصیف کالا صورت میگیرد. آگهی های رادیویی مخاطبان ویژه ای دارند و برای مخاطبان خود نیز بازخورد بالایی ثبت می کنند.

  • تبلیغات چریکی

این نوع از تبلیغات بسیار خلاقانه انجام می شوند و در میان روزمرگی های افراد ظاهر می شوند تا در ذهن فرد به بهترین شکل هک شوند. این نوع تبلیغات را بیشتر بر روی اتوبوس ها، در مراکز تجاری، پارکینگ ها و پمپ بنزین ها می بینید.

  • تبلیغات محیطی

این نوع تبلیغات با دغدغه های مردم همراه می شود و به نوعی با تحت تاثیر قرار دادن افراد در ذهن آن ها ماندگار می شود. مانند زمانی که از آلودگی زمین و یا افزایش بی رویه استفاده از کاغذ و چوب صحبت می شود. این نوع تبلیغات با نگاهی کوتاه به مدت طولانی در ذهن فرد باقی می مانند.

  • تبلیغات تلفنی

در این روش تبلیغاتی شرکت های بزرگ با تماس تلفنی سعی بر جلب اعتماد و همچنین رضایت مشتری خود دارند. این روش تبلیغات در انواع تبلیغات می تواند برای فروش هر چه بیشتر محصول انجام شود.

انواع تبلیغات آنلاین و چگونگی انجام این نوع تبلیغات

اکنون که با فیزیکی آشنا شدید، زمان آن فرا رسیده تا در عصر ارتباطات و تکنولوژی نگاهی به روش های تبلیغ آنلاین نیز داشته باشید.

  • تبلیغات با پرداخت هزینه به موتور های جستجو برای قرار گرفتن سایت در نتایج برتر جستجو

  • تبلیغ در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین و یوتیوب

  • تبلیغ به وسیله محتوای حمایت شده و همسان و یا آگهی های نیتیو که به کاربرد امکان معرفی کالا و خدمات خود را در مطالبی که مخاطب قبلا به سراغ آن رفته است، می دهد.

  • تبلیغات دیسپلی و یا بنری که همانند تبلیغ با پرداخت هزینه به موتور جستجو است و در این روش بخش کوچکی از صفحه به برند و یا کالای شما اختصاص داده می شود.

اکنون که با انواع تبلیغات آشنا شدید و دانستید که شبکه ها اجتماعی و دنیای دیجیتال نیز بخش گسترده ای از تبلیغات را در بر میگیرند، می توانید به آسانی بهترین روش تبلیغات برند و کسب و کار خود را انتخاب نمایید.

بهترین روش تبلیغاتی کدام است؟

اکنون که انواع تبلیغات را شناختید، شاید برای شما این سوال پیش اید که کدام روش تبلیغاتی بهترین روش است؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است که نکات زیر را در انجام تبلیغات خود در نظر داشته باشید تا هر روشی که انتخاب می کنید، بهترین نتیجه را برای شما داشته باشد.

  • در انجام تبلیغات، قدرت احساسات را نادیده نگیرید. درگیر کردن احساسات افراد می تواند یکی از بهترین راه های جلب نظر مخاطب باشد.

  • سعی کنید در انجام تبلیغات خود، احساس خوشبختی را نشان دهید. اگر شما به عنوان برندی مثبت اندیش شناخته شوید در ذهن مشتری خود جایگاه بهتری خواهید داشت.

  • استفاده از افکت که نشان می دهد شما و کسب و کارتان نیز در دسته افراد سازگار هستید، می تواند به پذیرش شما توسط مخاطب کمک شایانی بکند.

  • در تبلیغات خود مزایای کالا یا خدمات خود را به خصوصیات آن ترجیح دهید.

  • در انواع تبلیغات قدرت داستان سرایی را دست کم نگیرید.

کلام آخر

اکنون که با انواع تبلیغات آشنا شدید و اهمیت این موضوع را در گسترش کسب و کار خود درک کردید، می توانید بهترین راه را برای موفقیت برند خود انتخاب نمایید. اگر در این مسیر سوالاتی ذهن شما را درگیر خود کرد، کافیست با ما در ارتباط باشید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنیم.

ادامه مطلب

دیدگاهتان را بنویسید