سئو

برنامه ای ساده برای ارزیابی اثر گذاری محتوا تولید شده

هنگامی که روی به تولید و بازاریابی محتوا می‌آوریم؛ قصد داریم که کسب و کار خود را بهبود ببخشیم. در نتیجه اگر بخواهیم اثربخشی محتوای تولید شده خود را ارزیابی کنیم؛ کافی است ببینیم تا چه اندازه در امر بازاریابی محتوا موفق بوده‌ایم و فعالیت در این حوزه چه دستاوردهایی برای ما داشته است. بازاریابی محتوایی به شیوه‌ها و روش‌های مختلفی انجام می‌شود در نتیجه باید قبل از شروع، شیوه مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنیم تا در حین بازاریابی با مشکلات مختلفی مواجه نشویم.

در سطرهای پیش را می‌خواهیم بررسی کنیم که چگونه می‌توان در بهینه ترین حالت، تولید و بازاریابی محتوا کرد تا به نتیجه موفقیت آمیزی برسیم و بتوانیم از این موفقیت در جهت سودآوری کسب و کار خود استفاده کنیم. همچنین دریابیم که چرا ارزیابی میزان اثربخشی محتوای تولید شده مهم است. و چه کمی می‌تواند به حوزه کاری ما بکند.

ارزیابی محتوا چه تاثیری در کسب و کارها دارد؟

زمانی که شما یک استراتژی برای کسب و کار خود در نظر می‌گیرید تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن اهداف و موفقیت در آن زمینه می‌کنید. هدف اصلی از استفاده استراتژی محتوا، داشتن یک بازاریابی هدفمند است. زمانی که بتوانید در بازاریابی نتیجه خوبی برسید آن زمان می‌توانید محتواهای خود را ارزایابی کنید تا نقاط ضعف و مثبت خود را بررسی کنید.

نقاط مثبت چه تاثیری دارند؟

شناخت تقاط مثبت در زمینه ارزیابی تولید و بازاریابی محتوا به شما این امکان را می‌دهد تا با اطلاع پیدا کردن ازاین نقاط مثبت این روند رو به رشد خود را حفظ کنید و به موفقیت‌ها بیشتری در این زمینه دست پیدا کنید.

تاثیر نقاط منفی

نقاط منفی که در ارزیابی بازاریابی محتوایی خود پیدا می‌کنید می‌توانند به شما در رسیدن به اهداف طولانی‌تر و مهم‌تر کمک کنند. شما با شناخت این نقاط ضعف اقدام به بهبود بازاریابی محتوایی خود کنید. زمانی که این شناخت صورت گرفت می‌توانید با برنامه‌ریزی مجددا به اهداف خود برسید.

بر اساس چه معیاری محتوای خود را ارزیابی کنید؟

قبل از هر چیز باید کاملا مشخص شود در چه بازه زمانی کار خود را ارزیابی می کنید. پیشنهاد می‌شود که بازه ارزیابی تولید و بازاریابی محتوا ماهانه باشد (هر چند شاید نیاز است در بعضی از موارد این کار را به صورت هفتگی انجام داد). یعنی به صورت ماهانه (یا هفتگی) باید مشخص شود که پروژه طبق برنامه و اهداف مشخص شده پیش می‌رود یا خیر. مشخص کردن زمان ارزیابی محتوا می‌تواند تاثیر خوبی در این زمینه داشته باشد. توصیه می‌شود در قسمت‌های مجزا، محو‌رهای زیر ارزیابی شوند تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید:

• کنترل کردن اهداف.

اگر چندین هدف را همزمان دنبال می‌کنید باید آن ها را اولویت بندی کنید. در صورتی که اهداف در یک راستا به صورت طولی قرار دارند باید آن ها همزمان ارزیابی و بررسی کنید؛ در غیر این صورت می‌توان در قسمت‌های مختلف آن‌ها را بررسی کنید. اهداف انتخابی شما باید در درجه اول قابل دسترسی و کوتاه مدت باشند، چرا که اهداف بلند مدت به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارند. تلاش کنید اهداف کوتاه مدت خود را اصولی و دقیق انتخاب کنید تا در مسیر رسیدن به آن‌ها دچار مشکل نشوید. زمانی که توانستید به اهداف کوتاه مدت خود دست پیدا کنید، می‌توانید اقدام به برنامه ریزی برای اهداف بلند مدت خود کنید. در این مسیر شما تجربه‌های بسیاری کسب کرده‌اید به همین دلیل کمتر دچار مشکل می‌شوید.

• پیدا کردن کلید حیاتی و نکات مهم برای ارزیابی محتوا

مشخص کردن ویژگی‌ها و نکات مهمی که برای ارزیابی محتواهای خود در نظر دارید، گام دوم دراین مرحله است. باید مشخص کنید که بر اساس چه معیاهایی، بعد از گذشت مدت‌ها از بازاریابی محتوایی خود، میزان اثربخشی و پیشرفت کسب و کار را ارزیابی خواهید کرد. به بیان دیگر متر و معیار ارزیابی باید از طرف شما به صورت دقیق مشخص شود. زمانی که معیارهای مشخصی برای ارزیابی محتواها و بازاریابی محتوایی خود داشته باشید می‌توانید به نتیجه خوبی در این زمینه دست پیدا کنید.

• تدوین برنامه جمع آوری اطلاعات.

یکی از نکات مهم در زمینه جمع‌آوری اطلاعات برای تولید و بازاریابی محتوا، برنامه ریزی است. زمانی که بتوانید برنامه‌ریزی موثری داشته باشید می‌توانید به نتیجه خوبی برسید.

• مسئول جمع آوری اطلاعات را مشخص کنید.

مشخص کردن فردی به عنوان مسئول جمع‌آوری اطلاعات، گام بعدی است که باید در این مسیر بردارید. لازم است بدانید این تعهد کوچکی نیست و نباید آن را دست کم گرفت. افرادی که در تیم شما به عنوان اعضا تولید محتوا یا بازاریابی محتوا مشغول به فعالیت است باید اطلاع کاملی از این موضوع داشته باشند تا بدانید در چه بازه‌ای از زمان باید این اطلاعات به دست آن‌ها برسد.

نکته نهایی

نمی‌توان منکر این امر شد که تمامی موارد بالا در ارزیابی محتوا تولید شده نقشی تاثیرگذار را بازی می‌کنند. اما یک نکته که روح و کلیت کار را می‌سازد؛ یا به بیان دیگر ضامن موفقیت در امر ارزیابی و موفقیت در تولید و بازاریابی محتوا است؛ آشنا بودن تمامی اعضا تیم به اهدافی است که برای کسب و کار در نظر دارید. شناخت این اهداف تاثیر زیادی در موفقیت کسب و کار و بازاریابی محتوایی شما است.


فرم درخواست محتوای هدیه

تولید محتوا را جدی بگیرید، تمامی سایتهای برتر مثل دیجی کالا، زومیت، بامیلو، تبیان، ورزش 3 و غیره با تولید محتوای یونیک و فراوان به موفقیت رسیدند، شما نیز با تعیین استراتژی درست و تولید محتوای منظم و مداوم می توانید موقعیت بازاریابی اینترنتی خود را ارتقا دهید.

تولید محتوا

بازاریابی محتوا

بازاریابی اینترنتی

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید