سئو

نکات کاربردی در بازاریابی محتوا

تکنیک های تولید محتوا جهت بازاریابی

گروه اینفوگرافیکی در رابطه با نکات کلیدی تولید محتوا در وب‌سایت خود منتشر کرده است. این نکات ما را برای فهم تمام انواع مختلف تکنیک‌های بازاریابی محتوا و کانال‌های در دسترس (برای انتشار محتوا) یاری می‌رساند.اگرچه کمپانی شما لازم نیست تمام این تکنیک‌ها را به کار ببندد، اما آشنایی با این تکنیک‌ها، قطعا می‌تواند به طور کلی در استراتژی محتوا به یاریتان بیاید.

تعریف بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا بر اساس یک و ارزشمند پایه ریزی شده است که با تولید باعث ایجاد انگیزه و تشویق آن ها به خرید از محصولات یا خدمات شما می شود. بازاریابی محتوا این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا که با کمترین هزینه تولید محتوا شاهد رشد چشم‌گیر مخاطبان هدف خود خواهید شد. البته لازم است گفته شود که در این مسیر صبوری و داشتن یک استراتژی برای بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است.

استراتژِی محتوایی

در زمینه بازاریابی باید نکاتی را به شکل خلاصه بگوییم تا خیلی زود به اهداف خود دست پیدا کنید!

نکات کلیدی در بازاریابی محتوا:

  • محتوا را به گونه ای خلق کنید که با اهداف کسب و کارتان هم سو باشد و آن محتوا هدف اصلی را به حاشیه نبرد.

  • مسیری که یک مشتری از زمان ورود به فضای سایت شما تا زمانی که دست به انتخاب برای خرید از محصولات و خدمات شما می‌زند را در نظر داشته باشید.

  • عملکرد خود را همیشه در یک تایم مشخص ارزیابی کنید. ارزیابی‌ای که متناسب با مولفه‌های به روز می‌باشد و بر اساس آن‌ها محتوای شما مورد سنجش قرار می‌گیرد.

  • داده‌های قدیمی خود را مرور کنید و سعی کنید با توجه به نکات جدید و سلایق و علایق کاربران خود که در حال حاضر به آن گرایش پیدا کرده اند محتوا را به روز کنید.

  • گاهی ممکن است برنامه‌ها و استراتژی‌های شما، آن چیزی نباشد که دنبالش بودید. پس تا دیر نشده هدف محتوای خود را تغییر دهید و بر اساس اهداف جدید شروع به تولید محتوا کنید.

  • بهتر است بدانید که چگونه محتوای تولید شده‌ی شما به بهترین حالت ممکن در دست مخاطب قرار می‌گیرد؟ شاید بهتر باشد علاوه بر اینکه در سایت خود محتوا گذاری انجام می‌دهید در شبکه های اجتماعی نیز فعال شوید تا مخاطبان هدف خود را نیز در آن‌جا بیابید.

  • خود را محدود به سایت نکنید. حتما دیده اید که این روزها شبکه های اجتماعی فضای سرگرمی و وقت گذرانی برای افراد شده است شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و درآن بازاریابی محتوا داشته باشید.

  • ثبات اصلی مهم در داشتن یک استراتژی موفق است. چه در فضای مجازی فعالیت داشته باشید و چه در فضای سایت باید یک نظم مشخص برای محتوا گذاری خود داشته باشید و به شکل مرتب مشغول محتوا سازی باشید زیرا که از جهت رتبه گیری از طریق موتورهای جستجو نیز این مسئله اهمیت بسیاری دارد و باعث افزایش بازدید شما می‌شود.

درصد ارزش بازاریابی محتوا

آمار جالب توجهی در رابطه با بازاریابی محتوا () در این اینفوگرافیک مشاهده می‌شود. این درصدها به این صورت بیان شده اند:

  • بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر از روشهای سنتی مخاطب ایجاد می کند و 62 درصد کمتر هزینه می‌برد.

  • 90 درصد از کمپانی‌ها و سازمان‌ها از بازاریابی محتوایی بهره می‌برند.

  • هزینه‌ی ورودی برای انتشار آنلاین محتوا برای برندها بسیار پایین است.

  • بازاریابان به طور متوسط حدود 25 درصد از بودجه خود را صرف تولید محتوا می‌کنند.

  • حدود 86 درصد از کمپانی‌های B2C تبلیغات محتوایی را به کار می برند.

  • حدود 91 درصد از کمپانی‌های B2B بازاریابی محتوا را به کار می‌برند.

درباره اینفوگرافیک مذکور

می‌توانید این عکس را با کلیک در اینجا ببینید. در این اینفوگرافیک، به طور جالبی نکات کلیدی از حرف A انگلیسی آغاز شده و تا حرف Z پایان یافته است. یعنی با هر حرف، یک تکنیک آغاز و مطرح می‌شود. 40 نکته درباره بازاریابی محتوا در آن مطرح شده و در تهیه آن از سه مرجع استفاده شده است. این منابع در قسمت پایین عکس قابل مشاهده است.

همچنین اگر نمی دانید اینفوگرافیک چیست، به این مطلب (

) مراجعه کنید.

محتوای کامل در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید