سئو

چگونه یک واژه نامه در وردپرس ایجاد کنیم؟

هنگامی که تصمیم می گیرید برای کسب و کار خود وب سایتی ایجاد کنید، ممکن است در ابتدا هیجان زده به نظر برسید و اطلاعات زیادی برای ارائه به مخاطبان خود و در نتیجه برقراری ارتباط با آنها در اختیار داشته باشید. با این حال، برای اطمینان از اینکه محتوای شما برای خوانندگانتان قابل درک است و به مخاطبان بیشتری دسترسی خواهید یافت، اشتراک گذاری اصطلاحات و تعاریف امری سودمند خواهد بود.

واژه نامه در ورد پرس چیست؟

گاهی به اصطلاح ‘glossary ‘، ‘lexicon’ نیز گفته می شود. به عبارت دیگر، این عبارت مجموعه ای از اصطلاحات (اغلب اصطلاحات پیچیده یا فنی) همراه با تعاریف آنها می باشد. این اصطلاحات تعریف شده اغلب مختص یک موضوع یا زبان فنی خاص می باشد. تعریف دیگری که برای واژه نامه می توان ارائه نمود این است که واژه نامه یک فرهنگ لغت مختصر است که برای ارجاع سریع تر به ترتیب حروف الفبا مرتب شده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله ساخت واژه نامه در وب سایت را مطالعه نمایید.

چرا به واژه نامه در وردپرس نیاز داریم؟

1. به مخاطبان خود کمک کنیم تا محتوای ما را درک کنند

در صورتی که محتوای وب سایت شما فنی یا کمی غیرمعمول باشد، این احتمال وجود دارد که همگان نتوانند اصطلاحات و کلمات اختصاری که به کار برده اید را درک کنند.

برای به حداکثر رساندن نرخ تبدیل بازدید از صفحه خود، باید کاری کنید که محتوای سایتتان برای مخاطبان قابل درک باشد. با داشتن یک واژه نامه در وردپرس (wordpress.com)، این اطمینان به دست می آید که مخاطبان محتوای شما را درک می کنند و در نتیجه، ارزشی که کسب و کار شما فراهم کرده، به درستی دیده خواهد شد.

2. داشتن واژه نامه در وردپرس SEO شما را ارتقا می بخشد

مساله ی سئو یک چالش اساسی به شمار می رود. الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال تکامل هستند، با این حال چیزی که قطعی است این است که: Google وب سایت هایی را که دارای محتوای آموزنده و با کیفیت هستند را هایلایت می کند.

واژه نامه در وردپرس یک روش هوشمندانه جهت گرد آوری محتواهای فوق هدفمند است که توجه موتورهای جستجو را به خود جلب می کند و به شما کمک می کند تا در نتایج حاصل از جستجو موتورهای جستجو، شاخص بالاتری را به دست آورید.

علاوه بر این، هنگامی که از کلمات درون واژه نامه در محتوای خود استفاده می کنید، می توانید آنها را به صفحه واژه نامه خود لینک دهید. با افزودن لینک های مرتبط در بین صفحات مختلف سایتتان، شبکه داخلی لینک های خود را تقویت خواهید کرد. موتورهای جستجو این کار را دوست دارند! این کار نه تنها باعث می شود وب سایت شما به راحتی توسط ربات های موتور جستجو پیدا شود، بلکه باعث تقویت دایره ی واژگان سایت شما نیز می گردد. با به کار بردن کلمات کلیدی و لینک های درست، واژه نامه شما مانند یک کاتالیزور اساسی برای بازدیدی مطلوب از وب سایت و کسب و کار شما عمل می کند.

3. واژه نامه در وردپرس به شما کمک می کند تا بازدید کنندگان از سایت خود را به مدت طولانی تری حفظ کنید

برای چند لحظه فردی که از سایت شما بازدید می کند را تصور کنید. این افراد صفحات سایت شما را پیمایش می کنند و با کلماتی مواجه می شوند که هیچ درکی از آن ندارند. اگر توضیح و شفاف سازی برای آنها صورت نگیرد، احتمال دارد که آنها وب سایت شما را به زودی ترک کنند.

و یا در وب سایت های دیگری مانند ویکی پدیا یا سایر رقبای شما به جستجوی توضیحاتی که می خواهند بپردازند، در بسیاری از مواقع نیز تسلیم شده و صفحه ی مرورگر را می بندند. در نتیجه در صورتی که ابهام یا عدم شفافیت در محتوای شما ببینند بدیهی است که دیگر نخواهند به وب سایت شما بازگردند.

در صورتی که در وب سایت خود قبلاً همه تعاریف و توضیحات لازم را برای شفاف سازی محتوا از دید بازدیدکنندگان ارائه داده اید، پس شما تضمین لازم را برای حفظ مخاطبان خواهید داشت. ایجاد یک واژه نامه در وردپرس می تواند شما را از خطر از دست دادن بازدیدکنندگان ارزشمند نجات دهد و چشم اندازهای تجاری آینده را برایتان رقم بزند، بنابراین این همان هدفی خواهد بود که باید به صورت جدی به دنبال آن باشید!

4. اعتبار خود را تثبیت کنید

وبسایتی که بتواند برای روشن سازی موارد مختلف به بازدید کنندگان و مخاطبانش توضیحاتی را ارائه کند، برای آنها وقت صرف نماید و این اطمینان را به آنها بدهد که نسبت به آن چیزی که ارائه می کند آگاه است، دارای اعتبار خواهد بود چرا که این احساس را ایجاد می کند که درک درستی از مشکلات و چالش های مخاطبان خود دارد.

در صورتی که مخاطبانتان، محتوای سایت شما را با سایر هم صنف هایتان مقایسه کنند و به این احساس برسند که خدمات بهتری را از شما دریافت می کنند، سایت شما را ترک نخواهند کرد زیرا متوجه می شوند که آنها را درک می کنید و برای حل مشکلات آنها اقدام خواهید کرد.

ایجاد واژه نامه در وردپرس به خوبی نشان می دهد که شما کنترل مناسبی روی موضوع، محصول یا خدمات ارائه شده ی خود دارید. با افزایش روزافزون وب سایت های ‘کلاهبردار’ ، لازم است که یک واژه نامه در وردپرس ایجاد کنید تا اعتبار و قابلیت اطمینان خود را از همان ابتدا تثبیت نمایید.

چگونه به صورت رایگان یک واژه نامه در وردپرس ایجاد کنیم؟

ایجاد یک واژه نامه در وردپرس کاری ساده و رایگان می باشد. بدیهی است که نوشتن تمام تعاریف برای واژه نامه در وردپرس زمان بر خواهد بود و به سرعت نوشتن و همچنین تعداد مدخل های موجود در واژه نامه بستگی خواهد داشت.

اما هنگامی که بحث تکنولوژی به میان می آید، استفاده از افزونه ی واژه نامه در وردپرس این امکان را برای شما فراهم می کند تا یک واژه نامه آنی را به سایت خود اضافه کنید.

در ادامه راهنمای مختصری برای ایجاد واژه نامه در وردپرس را ارائه خواهیم کرد:

1. افزونه Heroic Glossary را برای وردپرس نصب کنید:

چندین افزونه واژه نامه در وردپرس رایگان وجود دارد. از جمله Heroic Glossary.

چرا Heroic Glossary ؟ سه دلیل برای این انتخاب وجود دارد:

  • یک بلوک بومی Gutenberg است، در نتیجه به راحتی می توان آن را به هر پست یا صفحه اضافه کرد.
  • دارای طراحی مدرن و یک دستی است.
  • افزودن و به روزرسانی مدخل ها در ویرایشگر آن بسیار ساده است.

نحوه نصب این افزونه:

گام 2 – در نوار جستجو، ‘Heroic Glossary’ را جستجو کنید.

یک واژه نامه به سایت خود اضافه کنید:

بیایید اولین واژه نامه در وردپرس خود را با هم ایجاد کنیم. این کار نیز شامل 3 گام ساده است:

گام 3 – با کلیک روی ‘+’ در بالای بلوک، مدخل ها را اضافه نمایید و سپس روی ‘ Insert’ کلیک کرده تا به واژه نامه اضافه گردد.

به این ترتیب مدخل ها را به ترتیب حروف الفبا در واژه نامه خود مشاهده خواهید کرد.

با کلیک بر روی مدخل ها می توانید آنها را ویرایش یا حذف کنید.

بررسی کنید آیا نتیجه به روشی که می خواهید نمایش داده می شود یا خیر:

نکته جالبی که در این افزونه وجود دارد این است که، در قسمت ویرایشگر، شما پیش نمایش طراحی دقیق واژه نامه را به همان شیوه ای که برای مخاطبان قابل مشاهده است، می بینید. همانطور که مشاهده می کنید، ارگونومی ساده و مدرن است.

بسته به نیاز و سایز واژه نامه در وردپرس، می توانید ظاهر آن را سفارشی کنید.

پلاگین Heroic Glossary ، 4 گزینه نمایش بسیار خوب را ارائه می دهد:

  • از بین طرح کلاسیک یا جعبه ای یک مورد را انتخاب کنید.
  • نوار جستجو را نمایش دهید یا آن را پنهان نمایید.
  • نوار فیلتر را با لیست تمام حروف مدخل وارد یا پنهان کنید.
  • بخش های خالی را غیرفعال کنید تا تمام حروفی که هیچ مدخلی ندارند پنهان شوند.
  • نکته حرفه ای: می توانید کلاس CSS خود را اضافه کرده و از آن برای سفارشی سازی ظاهر استفاده کنید (رنگ ها ، حاشیه ها …)

واژه نامه هایی با قابلیت استفاده مجدد ایجاد کنید:

می توانید واژه نامه را به صورت یک بلوک با قابلیت استفاده مجدد ایجاد کنید که روی آن گزینه های کلیک روی بلوک وجود داشته باشد. سپس می توانید بلوک جدید خود را نامگذاری کنید. آنگاه انتخاب ‘ Add block ‘ در هر صفحه و پست ظاهر می گردد، در نتیجه می توانید با یک کلیک، تمام مطالب از پیش پر شده را اضافه نمایید.

2) افزونه Tooltip Glossary وردپرس

افزونه Tooltip Glossary چگونه کار می کند؟

استفاده از افزونه Glossary Tooltip ساده است. به سادگی اصطلاحات را در قسمت انتهایی اضافه کنید. به سادگی به برگه ‘New Term’ بروید و تمام اطلاعاتی را که می خواهید، وارد کنید.

نامی برای آن انتخاب کنید، افزونه به شما اجازه می دهد آن را تغییر دهید. به این ترتیب، راهنمای ابزار و فهرست شما با ظاهر و احساس وب سایت شما مطابقت دارد و یکپارچه با هم ترکیب می شود. مهم نیست که چگونه از آن استفاده کنید، افزونه CM Tooltip Glossary راه حل نهایی برای ساخت فرهنگ لغت و واژه نامه مستقیماً در وب سایت وردپرس شما است.

3) افزونه Name Directory

4) واژه نامه WP

ادامه مطلب در سایت منبع

دیدگاهتان را بنویسید